Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 22:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Skygger på billedet (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
flemming38
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2003
Lokalitet: Sverige
Status: Offline
Sendt: 06 September 2004 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

Jeg har bemærket, at der på billedet fra min pj (panny ae500) er en tynd skygge ved objekterne (personer, bygninger, undertekster m.v.) i billedet. Jeg bruger et komponentkabel, og har sat DVD'en til at køre interlaced. Min DVD (NAD 513) kan godt køre progressive scan, men så går det helt galt.

Jeg har i sidste uge lagt kablerne fuldstændig om, og forsøgt at skille netledning fra signalkabler, så de ikke er så tæt på hinanden, men det har ikke hjulpet.

Er der nogen, der har en idé om, hvad problemet kan være, og hvordan det løses.

Flemming

Til top Vis flemming38's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flemming38

flemming38
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2004 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Er der virkelig slet ingen, der har en idé om, hvad det kan være, og hvad jeg kan gøre ved det?

MoWa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2004
Lokalitet: København
Sendt: 06 September 2004 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

flemming38 skrev:

Jeg har bemærket, at der på billedet fra min pj (panny ae500) er en tynd skygge ved objekterne (personer, bygninger, undertekster m.v.) i billedet. Jeg bruger et komponentkabel, og har sat DVD'en til at køre interlaced. Min DVD (NAD 513) kan godt køre progressive scan, men så går det helt galt.

Jeg har i sidste uge lagt kablerne fuldstændig om, og forsøgt at skille netledning fra signalkabler, så de ikke er så tæt på hinanden, men det har ikke hjulpet.

Er der nogen, der har en idé om, hvad problemet kan være, og hvordan det løses.

Flemming

Rygtet vil vide, at komponentkabler fåes i dårlig og god kvalitet (og sikkert også noget derimellem) - måske du skulle prøve med nogle andre? Prøv at ringe til Tape Connection i Århus og tal med Otto, han er komponentkabelnørd.

Til top Vis MoWa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MoWa

flemming38
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2004 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Mit komponentkabel er af mærket Bedea (indkøbt hos AV-connection), som andre har haft gode erfaringer med. Det underlige er, at jeg ikke tidligere har haft problemer med kablet.

Men jeg har da så absolut overvejet at skifte kablet til en bedre (og kraftigere) kvalitet.

boholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003
Lokalitet: København
Sendt: 08 September 2004 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

Sidder alle stik ordentlig i? Komponentkablet er ikke knækket, stødt, presset fladt eller på anden måde beskadiget? Der kan måske være knækket nogle forbindelser i kablet. Har du et andet, du kan teste med?

Jeg vil foreslå, at du "på gulvet" leger med kablerne for at se, om de stadig er OK - måske prøver at gå tilbage til den gamle opsætning.

Hørt på P3: "Kan du ikke forstå konsekvensen af at trykke enter?"
Til top Vis boholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af boholm Besøg boholm's Websted

isman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 09 September 2004 kl. 03:36 | IP-adresse registreret  

Hej. Hvis du ikke har løst problemet endnu, så prøv at købe et videoset i Hjem & Fix, det koster ca 60 kr, i det set er der et compostikabel samlet med to lyd kabler, da de har de rigtige stik kan det anvendes som componenet, og billedet er godt nok til en testkørsel, jeg har selv mere en svært ved at se forskel på dette og så mit hundedyre componenetkabel. Det kan måske hjælpe dig til at finde ud af hvor problemet er. Mvh Ib
Til top Vis isman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af isman

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes