| Forfatter |
|
Jørn Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 22 September 2004 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Som tidligere nævnt, er jeg godt på vejt il at købe min første projektor. Har været meget i tvivl om jeg skulle vælge DLP eller LCD, men til den pris jeg har råd til at betale, ender det nok med Sanyo Z2 eller Den nye Pana 700 hvis den kommer ned omkring de 10K i Tyskland.
Nu skal jeg så finde et lærred. Min første tanke var at lave et fastramme selv, men da ungerne skal lege i samme rum, er det nok smartest med et rullelærred.
Jeg kommer til at sidde ca. 3,5 m. fra lærredet i et kælderværelse der kan mørklægges helt (men typisk vil der være lidt lys så man kan se popcorn og cola). Jeg er nået frem til et 92" Da-Lite til $189 hos http://www.crtcinema.com/screens.html . Er det et der kan anbefales, og er der nogle der har erfaringer med at købe derfra (her tænker jeg mest på told)?
På forhånd tak
Jørn
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 23 September 2004 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Told undgår du vist ikke, men det er nok stadigvæk billigt. Der var en anden, her på forummet, som havde handlet hos crtcinema og var ganske tilfreds, søg evt. på det.
Jeg overvejede nogenlunde det samme, men da jeg gerne vil have et højkontrastlærred, endte jeg et andet sted, nemlig hos www.bhphotovideo.com , hvorfra jeg har bestilt et 92" Da-Lite fastramme High Contrast Cinema Vision til 477$ for 4 dage siden - og venter nu med spænding.
Det er i hvert fald en troværdig butik, som jeg kender i dens fysiske udgave (den største fotobutik i New York)
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1070
|
| Sendt: 23 September 2004 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fået mit 92" Da-Lite Cinema Vision 1.3 gain fastramme lærred fra crtcinema.com.
Og jeg er meget tilfreds
Det blev sendt en Torsdag og var hos mig Tirsdag. 5 dages levering inkl weekend fra USA. I samme måned (December) var Post DK ofte 2 dage om, at levere et bred fra KBH til Jylland
Fed Ex er hurtige og de tilbyde mod gebyr på 150kr at håndtere alle told papirer m.m.
3mdr senere fik jeg så en opkrævning på told (4%) og moms fra Fedex på ca. 900kr. ialt.
kom af med ca. 4500kr ialt (fragt, told, moms og gebyr)
Halvpris af hvad tilsvarende lærred kostede i DK....
__________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |
Thomas__ Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juli 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 23 September 2004 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

|
| Sendt: 23 September 2004 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
mit Da-Lite er forresten ISF certificeret - ligesom Stewards lærreder...
__________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

|
| Sendt: 23 September 2004 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Webmonkey - var det svært at samle og montere lærredet? Den Da-Lite ramme, som mit lærred kommer med, hedder Perm Wall, mens de også har nogle dyrere modeller.
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

|
| Sendt: 23 September 2004 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har også den billige PermWall.
Det er en simpel, let alu ramme. samles på 5 min og skrues op på væggen på 10min.
|
| Til top |
|
| |
Jørn Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2004 Lokalitet: Stor-København
|
| Sendt: 23 September 2004 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vanderlay skrev:
|
Jeg overvejede nogenlunde det samme, men da jeg gerne vil have et højkontrastlærred, endte jeg et andet sted, nemlig hos www.bhphotovideo.com , hvorfra jeg har bestilt et 92" Da-Lite fastramme High Contrast Cinema Vision til 477$ for 4 dage siden - og venter nu med spænding.
Det er i hvert fald en troværdig butik, som jeg kender i dens fysiske udgave (den største fotobutik i New York)
|
|
|
477 $ told er lidt for dyrt for mig, men da jeg jo ikke skal have fastramme, må dette her vel være et godt valg? :
http://www.bhphotovideo.com/bnh/controller/home?O=productlis t&A=details&Q=&sku=311083&is=REG
mvh
Jørn
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2004 kl. 09:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uden at gøre mig selv til ekspert på området, så vil jeg mene ja. I hvert fald ville jeg også foretrække en dug med høj kontrast til en lcd-projektor.
Dog ser det ud til, at forsendelsesomkostningerne bliver dyrere end selve lærredet. Måske er forsendelsen hos crtcinema billigere, fordi de bruger en billigere forsendelseskategori hos fedex/ups/usps?
Jeg har som sagt ikke fået mit lærred endnu, men vil melde tilbage, når det kommer og er installeret.
|
| Til top |
|
| |
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 29 September 2004 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vanderlay: Noget nyt under solen? __________________ MVH Jannick Petersen
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

|
| Sendt: 30 September 2004 kl. 10:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, det eneste nye, der er sket vedrørende mit lærred, er at de tilsyneladende nu har trukket pengene på mit Mastercard. Politikken med, at pengene først bliver trukket, når varen er afsendt, gælder åbenbart ikke her, men jeg tror det skyldes, at lærredet aldrig kommer forbi butikken (B&H Photo and Video), da det bliver sendt fra fabrikken direkte til mig.
Jeg venter endnu tålmodigt, da jeg generelt har tillid til butikken, som jeg kender fra New York. Men hører jeg ikke nærmere inden for den næste uges tid, kan det være, at jeg foretager mig noget.
|
| Til top |
|
| |
Kim Dahl Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2004 Lokalitet: Midtjylland
|
| Sendt: 02 Oktober 2004 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er de 477 dollars inklusiv told/moms?
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Oktober 2004 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, lærredet koster 477$ i sig selv, dvs. ca. 2900 kr. Dertil kommer godt 600 i forsendelse med UPS Express og derefter told/moms på - hvad ved jeg - sikkert omkring 11-1200 kr.
Jeg gik specifikt efter et fastrammelærred og valgte denne lærredsdug på baggrund af en test på projector central
http://www.projectorcentral.com/home_theater_screens.htm
De skriver, at hvis man gerne vil have et lærred med høj kontrast, men ikke vil op i en Stewart Greyhawk eller Firehawk, som er de bedste, så er Da-Lites 'High Contrast Cinema Vision' (HCCV) efter deres mening 'the next best thing'.
|
| Til top |
|
| |
rune-nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 11 Oktober 2004 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Webmonkey skrev:
Jeg har fået mit 92" Da-Lite Cinema Vision 1.3 gain fastramme lærred fra crtcinema.com.
Og jeg er meget tilfreds
|
|
|
Hvilken projektor har du? Hvad er din erfaring med at bruge et lærred med så høj gain i forhold til en gain på 1,1 og 0,8? Hvad gør den gain helt præcis ved billedet? __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Oktober 2004 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
rune-nielsen skrev:
Webmonkey skrev:
| Jeg har fået mit 92" Da-Lite Cinema Vision 1.3 gain fastramme lærred fra crtcinema.com. Og jeg er meget tilfreds |
|
|
Hvilken projektor har du? Hvad er din erfaring med at bruge et lærred med så høj gain i forhold til en gain på 1,1 og 0,8? Hvad gør den gain helt præcis ved billedet? |
|
|
Jeg har en Barco Graphics 808. Har kun oplevet gode resultater med gain på 1.3. Overvejede gain på 1.5, men valgte dette ISF certificerede lærred på 1.3.
Gain betyder at mere lys kastes tilbage, dog på lidt bekostning af betragtnings vinkel. __________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 Oktober 2004 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den Barco er det en CRT? Jeg har selv lige købt en LCD, og er lidt i tvivl om hvorvidt jeg vil få et godt resultat hvis jeg benytter gain på 1,0 eller over...?
Jeg havde godt nok kig på et lærred med grå dug, men nu er jeg da lidt tændt på det lærred du har hentet hjem. __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Oktober 2004 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
rune-nielsen skrev:
Den Barco er det en CRT? Jeg har selv lige købt en LCD, og er lidt i tvivl om hvorvidt jeg vil få et godt resultat hvis jeg benytter gain på 1,0 eller over...?
Jeg havde godt nok kig på et lærred med grå dug, men nu er jeg da lidt tændt på det lærred du har hentet hjem. |
|
|
Ja, Det er en CRT.
Din LCD vil være bedst på et 1.0 Matt White lærred. Evt. kan du finde et low gain lærred - 0.8 - 0.95.
De fleste (billige) low gains er grå, hvilket gandske vist giver bedre sort nivuea, men på bekostning af hvid og farveballance.
Du kan godt få low gain unden at det er gråt.. __________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for hjælpen.
Jeg er nu blevet ret varm på dette lærred: http://www.bhphotovideo.com/bnh/controller/home?O=productlis t&A=details&Q=&sku=228678&is=REG
Tror i den High Contrast dug vil passe godt med min LCD projektor? Bær over med alle mine spørgsmål, men jeg ved ikke ret meget om projektion endnu.
Problemet er bare, at den mindste størrelse er 92". Laver Da-lite virkelig ikke mindre 16:9 fastrammelærreder end 92"? Det bliver altså liiige stort nok til mit rum. Tror ikke engang projektoren kan komme langt nok væk til at lave så stort et billede.
Så vidt jeg kan se, bliver prisen incl. porto ca. 570 $ = ca. 3500,- dertil kommer så noget told. Er det rigtigt antaget? __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har netop modtaget mit lærred fra B&H idag. Butikken havde desværre en lang periode med ferielukket efter jeg bestilte (butikken følger jødiske feriedage), men da jeg fik fat i dem efter deres ferie, gik det stærkt, og på ca. 30 timer kom pakken fra New York til Århus (vælg UPS Express, meget hurtigere end jeg tidligere har erfaret med US Postal - de kan kun køre på cykel, ikke bringe post ud).
Desværre er det ikke sat op endnu og min projektor er til reparation (hjælp!), så jeg har ikke nogle erfaringer endnu.
Min dug er en 92" High Contrast Cinema Vision. Forskellen til Da Mat High Contrast er vist, at sidstnævnte har gain 0.8, mens den jeg har fået, har gain på 1.1 (men altså stadigvæk med forbedret kontrast ift. et hvidt lærred. Ifølge testen på projectorcentral var det det bedste grå/højkontrast-lærred næst efter Stewart. Med andre ord - højkontrastlærreder er så vidt jeg kan læse mig til at foretrække ved lcd-projektorer, og fordelen ved samtidig at få et gain, der er 1.1 er så, at mørkelægningen kan være mindre end perfekt (gain 0.8 kræver vistnok et meget mørkt rum)
Underligt nok kan jeg ikke længere finde det lærred, jeg købte, på hjemmesiden hos B&H, men det kostede 477$ plus omkring 109$ i forsendelse (meget sært, Rune-Nielsen, at forsendelsen på det du linker til, er højere - de vejer vel det samme?).
Men jeg fandt dette link til de officielle listepriser, hvor man kan se, at priserne hos B&H er noget bedre end det, i mit tilfælde 186$ i forskel:
http://www.da-lite.com/products/pricing_pdfs/96.pdf
Men ellers, ja, du har forstået det rigtigt med told. Den betaler man blot først senere, men for selve lærredet plus forsendelse har jeg betalt godt 3600 danske.
Ifølge prislisten findes der i øvrigt også en udgave i 77" (jeg kan kun bekræfte, at 92" er stort, da det er målt inden for den sorte ramme)
På trods af, at jeg altså ventede lidt tid (3 uger i alt, tror jeg), er jeg godt tilfreds, og butikken B&H er meget professionel. Skulle man nogensinde komme til New York, er den også værd at besøge som en turistattraktion i sig selv.
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lykkedes mig at finde et link til det lærred, jeg har købt. Af uforklarlige grunde er leveringsomkostninger en del lavere på dette end med Da-Mat dug.
http://www.bhphotovideo.com/bnh/controller/home?O=productlis t&A=details&Q=&sku=272698&is=REG
Hvis du i deres søgefelt skriver perm-wall og ordner dem med laveste pris først, kan du også se nogle 77"-udgaver, men så vidt jeg se ikke med højkontrastdug.
Permwall er Da-Lites billigste fastramme. Den er meget let, men ikke så pæn at se på og ikke så let at tage op og ned som de dyrere modeller Da-Snap og Cinema Contour, så vidt jeg har fanget.
- og undskyld de lange indlæg...
|
| Til top |
|
| |