| Forfatter |
|
Louis Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 04 Oktober 2004 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Mit favorittv er Philips 32PW9509. Men vil det være bedre at vælge Philips LCD 32PF9976 eller 32PF9986? Der er stor prisforskel.
|
| Til top |
|
| |
CosmoKramer Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 166
|
| Sendt: 04 Oktober 2004 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Louis
Måske ville det være en fordel, hvis du præciserede hvorfor du favoriserer et widescreen CRT fjernsyn fremfor de to nævnte LCD-skærme og i hvilken sammenhæng din tråd er - i forbindelse med indkøb af en af modellerne? Jeg går selv og tripper for at købe nyt fjernsyn, og foretrækker klart 9986 efter talrige besøg hos diverse forhandlere, fordi designet er lækkert og billedkvaliteten er det bedste blandt LCD skærme - endda bedre end mange plasma paneler.
Der er ingen tvivl om, at CRT fjernsynet har bedre farver og selvfølgelig er væsentlig billigere, men derimod er LCD'erne kommet meget langt indenfor kort tid. Det gælder navnlig de problemer der tidligere har været meget udtalte på LCD-skærme, nemlig problemet med lav kontrast og dårlig lysstyrke fra skærmen. På 9986 er kontrasten fordoblet i forhold til forgangeren 9975, og lysstyrken har også fået et nøk opad, hvilket sammen med ambilight bevirker at sorte flader på skærmen bliver opfattet som værende mere sort end tidligere. Desuden er der jo den klare fordel ved LCD-skærmen(specielt for os der bor i trange lejligheder) at fyren kan hænge på væggen og samtidig se blæret ud .
Et godt råd er, at gå ud i forretningen og spendere noget tid med at sammenligne de forskellige modeller du skal vælge imellem mens der vises billeder fra forskellige kilder (DVD, TV-transmission og hvad du ellers skal bruge skærmen til.)
Hos shopman er prisen på 32PF9986 nede under 24K og samme sted skal du slippe under 10K for PW9509. Hos de danske forhandlere er prisen stort set over en bred kam oplyst til 30K for PF 9986, men kan sandsynligvis forhandles et pænt stykke længere ned - som bekendt skal der mindst trækkes 10-15 procent fra udsalgsprisen før det kan betales at hive kortet frem. Men jo, 24K er en pokkers masse gryn at spendere på et TV !!!
|
| Til top |
|
| |
Simon Ravn Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2004
Status: Offline Indlæg: 107
|
| Sendt: 05 Oktober 2004 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Personligt er jeg blevet forelsket i Sony's 32" WEGA TV - selvom det nok er for stort til mit soveværelse:/ (og koster kun 30k), uden overhovedet at have set det endnu. Har bare kun læst overstrømmende anmeldelser af det, så jeg kunne godt være sindssyg nok til at tage et lån til det:)
|
| Til top |
|
| |
moviedude Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 197
|
| Sendt: 05 Oktober 2004 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har kigget efter et flat TV til soveværelset i noget tid snart og af alle LCD/Plasma tv jeg har set, er Philips 32PF9986 det eneste der er til at holde ud at så på. Desværre koster TV'et ca. 30.000,- i Danmark og ikke $3.000 som i USA, som må siges at være en mere rimelig pris. (det er fanme frækt at Philips taget så meget mere for det i DK)
Noget helt andet er så, at efter min mening er 30k for et 30-32" TV helt sindssygt. Når prisen er halveret kan vi måske snakke om at prisen på produktet er nogenlunde rimelig. Som primær fremviser ville jeg slet ikke kigge på lcd/plasma. De er simpelhen for dårlige endnu. Som TV til soveværelset kan det lige gå.
|
| Til top |
|
| |
CosmoKramer Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 166
|
| Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 00:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjaah movie dude, hvad kan jeg sige...
Jeg har i dag været ude og smide 26,5K på Phillips 32PF9986 og jeg må sige, at hver en krone er godt givet ud. Ikke alene oser skærmen langt væk af blærethed på væggen, men billedet er et kapitel for sig. Det er lige før at man nærmest løber hen ved siden af skærmen for at få de nasty urukhai'er fra Ringenes Herre bedre i øjesyn når man som jeg lige har set trilogien på mesterfjernsynet . Stående applaus. Glem alt om sort, der ikke er sort men grå, glem alt om LCD som ikke kan ses fra siden eller i solskin, den her model fungerer simpelthen bare!
Diskussionen omkring konventionelle CRT-fjernsyn kontra flade skærme generelt er efter min mening blevet fordrejet til, at uanset hvor godt en kvalitet fladskærmsfeltet lægger for dagen, kan det aldrig måle sig med CRT. Dette må man snart se i øjnene er direkte forkert! Indiskutabelt er det dog, at prisen stadigvæk er præget af de relativt få producenter af panelerne, hvilket dog hurtigt er ved at forandre sig. Eksempelvis var PF9986 for bare et par måneder siden 5K dyrere i udsalgspris end den aktuelle listepris.
Hvis man kan undvære grynene er PF9986'eren et absolut must efter min mening!
|
| Til top |
|
| |
Simon Ravn Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sharp har lige lanceret deres nye serie (kan købes i HifiKlubben) - 26" udgaver til 14.999 og 32" til 22.999 vist - de skal klart checkes ud - måske slipper jeg for at købe det Sony 32" til 30.000 afterall:)
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
LCD og Plasma er kommet pænt langt - men de er stadig ikke lige så gode som de bedste CRT-fjernsyn, set med de meget kritisk øjne. Opdateringshastigheden på et LCD er først nu ved at blive rigtig god, og farverne på et plasma er først nu ved at begynde at komme på plads, således at f.eks. rød eller grøn ikke er så overeksponeret som det ellers er tilfældet på størsteparten af dem.
Hr. og Fru Danmark vil sikkert kunne finde sig tilfreds med enten LCD eller Plasma som de er nu, specielt hvis "blære-effekten" vejer tungt. Kritikerne vil dog stadig gå uden om dem - et par generationer mere og et prisfald, så begynder det at ligne noget. Udviklingen går ihvertfald den vej.....
Og prismæssigt ville jeg til enhver tid vælge PW9509 - blære-effekten vejer ikke så tungt, at det er 15000 kr. værd i merpris! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1346
|
| Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
9509'eren er helt nede i 7800 kroner hos Shopman... det er jo nærmest tyske priser!!!
http://www.shopman.dk/0productdescription.asp?productid=8319 3
Hvordan går det egentlig med Shopman... er der lavet nogle skandaler for nyligt eller har den massive negative omtale gjort dem til at stole på???
Hvis de er blevet til at stole på vil jeg da overveje at spare de mange penge andre steder og så købe det her...
|
| Til top |
|
| |
Simon Ravn Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis mit soveværelse ikke var så lille ville jeg sikkert også købe et CRT - men nu er jeg bare nødt til at købe et LCD eller plasma pga. pladsmangel.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 07 Oktober 2004 kl. 00:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zanetti skrev:
|
9509'eren er helt nede i 7800 kroner hos Shopman... det er jo nærmest tyske priser!!!
Hvordan går det egentlig med Shopman... er der lavet nogle skandaler for nyligt eller har den massive negative omtale gjort dem til at stole på???
Hvis de er blevet til at stole på vil jeg da overveje at spare de mange penge andre steder og så købe det her...
|
|
|
Du har mere ret end du tror - det ER tysk pris, og tv´et kommer fra Tyskland! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
| Sendt: 07 Oktober 2004 kl. 00:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
|
Opdateringshastigheden på et LCD er først nu ved at blive rigtig god,
|
|
|
Den må du lige forklarer lidt nærmere Ronin PDP og LCD er en progessiv skærmteknologi, dvs. at alle linjer opdateres i et hug. Og den har altid været 60Hz, hvilket sammenlignet med interlaced svarer til 120Hz. Så det har aldrig været noget problem. Problemet har ligget i at konvertere et interlaced signal til den progessive skærm. Indtil den dag hvor alt er det, takket være HDTV p formaterne.
Når du skriver opdateringshastighed, så mener du måske respondstiden på de enkelte RGB celler? Men her har man altså længe ligget på 16ms, nu ser vi 12ms og Samsung er førende med 8ms i paneler som de anvender i nogle af deres skærme på marked nu.
Der hvor PDP har en klar fordel er i lysstyke og konstrast. Og igen takket være den phosfer der ligger helt ude i fronten af de enkelte RGB celler. Og i skarp konstrast til den måde som LCD frembringer billeder på, nemlig ved en backlight der sidder bag en forholdsvis kompliceret og tyk matrix med 2 polariserede filtre, RGB farvefilter, anode/katode-logik til at få krystallerne til at vende og vinkle så man dermed kan generer så mange gråtoner som muligt.
LCD har også den ulempe at dyb sort ikke er sort. Lrystalerne kan simpelthen ikke lukke backlighten helt af. Nogle producenter - B&O og NAD - forsøger at eliminere dette problem ved at lægge en konstrastskærm foran. Denne gør billedet mørkere og "æder" desværre også en del af det i forvejen begrænsede farverum.
CRT rulez!
LCD er blevet mere lysstærk men slet kke på højde med PDP endnu. Og vil heller aldrig blive det. For kraftig backlight giver nemlig alvorlige varmeproblemer, og bleger RGB farvefilteret, så de med tiden bliver matte. Præcis det som mange LCD-projektorejere med tiden oplever når der er skiftet et par pære.
OLED er fremtiden! Det er organiske celler i en plastsubtrat der ved meget lav spændingstilførelse kan lyse op. Ergo er vi fri for backlighten! Det er en kemisk process og ganske ustabil (kort levetid på OLED i farver) på nuværende tidspunkt. Men det er i dette segment at industrien pumper milliarder af midler i videreudvikling, men en stor del er fortsat grundforskning, den anden del er produktmodning.
Skulle jeg vælge mellem LCD og PDP idag, så ville jeg klart vælge LCD da høj opløsning ikke er kostbart. Og priserne er rimelige op til 32". PDP i høj opløsning er fortsat alt for kostbare, men teknologisk førende hvis pengepungen ikke har noget at skulle have sagt. Hvis lige vi ser bort fra indbrændingsrisikoen på PDP (dette uanset hvad enhver producent idag påstår. Problemet består og skal tages alvorligt).
Just my 5 cents! 
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 07 Oktober 2004 kl. 01:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sorry, jeg mente responstiden......  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 07 Oktober 2004 kl. 08:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Zanetti skrev:
|
|
|
|
Du har mere ret end du tror - det ER tysk pris, og tv´et kommer fra Tyskland!
|
|
|
Ja, vidste godt de hentes i Tyskland, men troede de lagde noget mere på prisen... Ved I hvem der kan gøre det lige så billigt lige syd for grænsen??? for er mest tændt på at tage min bil og drøne derned og hente det face to face med tyskeren...
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 07 Oktober 2004 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved ikke præcist hvor meget de har lagt til prisen, men man kan jo håbe på at de har skruet lidt ned for deres grådighed....
Prøv Fleggaard/DanDiscount - de plejer at være konkurrencedygtige syd for grænsen! Kan mindes at have set det til omkring 8k hos dem! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 07 Oktober 2004 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
|
Ved ikke præcist hvor meget de har lagt til prisen, men man kan jo håbe på at de har skruet lidt ned for deres grådighed....
Prøv Fleggaard/DanDiscount - de plejer at være konkurrencedygtige syd for grænsen! Kan mindes at have set det til omkring 8k hos dem!
|
|
|
Ifølge deres hjemmeside koster det 10.499 kr...
|
| Til top |
|
| |
Louis Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 07 Oktober 2004 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Responstiden på Philips 9986 er 12ms. Er der en responstid på 9509? Beklager min uvidenhed. Hos Fleggaard kan 32PF9986 købes for 24.500 d.kr.
Jeg har henvendt mig til Philips for at få et råd i mit valg. Billedkvaliteten er bedst på 9509. Men er jeg ude efter det pæneste design, flere tilslutningsmuligheder skal jeg vælge 9986. Men er det den bedste billedkvalitet, skal jeg vælge 9509.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 07 Oktober 2004 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zanetti skrev:
Ronin skrev:
|
Prøv Fleggaard/DanDiscount - de plejer at være konkurrencedygtige syd for grænsen! Kan mindes at have set det til omkring 8k hos dem!
|
|
|
|
|
|
Det varierer - da jeg var i Tyskland i sommer kostede det lige under 9000,00 kr. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 07 Oktober 2004 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Louis skrev:
|
Responstiden på Philips 9986 er 12ms. Er der en responstid på 9509? Beklager min uvidenhed. Hos Fleggaard kan 32PF9986 købes for 24.500 d.kr.
Jeg har henvendt mig til Philips for at få et råd i mit valg. Billedkvaliteten er bedst på 9509. Men er jeg ude efter det pæneste design, flere tilslutningsmuligheder skal jeg vælge 9986. Men er det den bedste billedkvalitet, skal jeg vælge 9509.
|
|
|
Responstiden opgives stort set altid på LCD-tv og jo lavere jo bedre. Tidligere modeller, både til computer og generel tv-kigning, lå på 25-30 ms, og det er alt for langsomt til computerspil/levende billeder, og giver derfor en kraftig slør-effekt. Nu er responstiderne derimod ved at komme ned hvor det er interessant, og 12 ms på Philips´et er bestemt ikke dårligt - så lavt som muligt.
Jeg vil kun give dig ret med designet, men så grimt er 9509 nu heller ikke! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 08 Oktober 2004 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Zanetti skrev:
Ronin skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Det varierer - da jeg var i Tyskland i sommer kostede det lige under 9000,00 kr.
|
|
|
Så er de 10.499 kr vel også bare en vejlende pris!! 
Den pris jeg håber på hedder 8000-9000 kr og det burde være også være realistisk lige syd for grænsen...
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 08 Oktober 2004 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe det vil jeg håbe - under 9k er ihvertfald muligt. Du skal bare sikre dig at tv´et har indbygget Nicam-modul når du køber det dernede, for det er bestemt ikke altid tilfældet.
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |