Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 17:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Sony VPL HS3 Loftbeslag ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bayzer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 10 Oktober 2004 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Hej allesammen.

Jeg har netop fået mig en Sony VPL-HS3 projektor.
Det er ikke den bedste på markedet, ej heller den billigste, men jeg har set lidt forskellige udsendelser og film med den, og jeg må sige at jeg generelt er ovenud tilfreds med mit indkøb. Så langt, så godt.

Mit problem er at få dyret hængt op. Jeg vil gerne have den loftsmonteret, men hvor kan jeg finde et beslag som passer til netop min projektor ? Jeg har ikke været hos nogle forhandlere endnu, og jeg kan ikke umiddelbart lokalisere noget på nettet som kan bruges til min model. Kan nogen hjælpe ?

Til top Vis bayzer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bayzer

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 11 Oktober 2004 kl. 00:25 | IP-adresse registreret  

Du kan uden tvivl, købe et originalt loftsbeslag, hos en Sony forhandler. Derudover findes der nogle universal-baslag, som de fleste radioforhandlere har eller kan skaffe.

En tredie mulighed er at lave et ophæng selv. Det er meget nemt og, ikke mindst, billigt. Jeg har selv lavet et beslag til min egen projektor. På billederne kan du se hvordan den ser ud. Grunden til at pladen over projektoren er så stor, er at den indgår i en støjdæmpningskasse, jeg eksperimenterer lidt med. Det har sammenlagt kostet mig omkring 100 Kroner, at lave ophænget.

bayzer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Oktober 2004 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

Det ser OK ud, men hvordan sker fæstningen til selve projektoren ? (Jeg er newbie hvad angår dette, så hvis det er et dumt spørgsmål så tilgiv mig.)

VPL-HS3 har jo en ret speciel fod :

Den kan jo naturligvis vendes om, men der er ikke umiddelbart mulighed for at montere et ophæng på foden...

bayzer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Oktober 2004 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

Der er lidt flere billeder her: (bare for at få en ide af foden) http://www.iiid.co.uk/iiid_d_reviews/iiid_22898/vpl_hs3.htm

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Oktober 2004 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

Jeg har været inde på Sony´s websted, og har læst lidt om din projektor. Såvidt jeg kan se, tilbyder Sony ikke et loftsbeslag til VPL-HS3, og der står heller ingen steder at den kan loftmonteres.

Er du sikker på, at det overhovedet er muligt, at vende billedet på den projektor? Hvis den monteres i loftet, kommer den jo til at vende "foden" opad.

Prøv at konsultér din brugsanvisning, og check om det er muligt, at vende billedet på den. Funktionen hedder "Ceiling". Hvis det er muligt, kan jeg forestille mig at foden skal skrues af, men det må fremgå af brugsanvisningen.

bayzer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2004 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

Hey. Jeg er ret sikker på at den kan loftmonteres, da der i menuen er mulighed for at vende billedet. Jeg kan ikke umiddelbart finde noget billede af bunden på den, og da jeg ikke endnu har et digitalkamera kan jeg ikke vise dig det... Det kommer dog snarest muligt. Der vil på samme tid komme et galleri af hele opsætningen.

Jeg vil i samme ombæring gerne høre hvordan man regner ud hviklken størrelse et DIY lærred skal have ? Er der ikke nogen hajer på siden som måske kan hjælpe ?

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2004 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

OK, men så er det jo bare at skrue foden af. Du kan så anvende et universalbeslag, eller lave et selv.

De er smartest, at starte med, at kaste billedet op på væggen, eller et hvidt lagen. Så kan man, i ro og mag, finde ud ad hvor stort lærredet skal være. Hvor stort billedet skal være, afhænger af smag og behag, og også af hvilken projektor man har. Vælg den størrelse, du selv synes er bedst.

kfalken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Måske lidt offtopic, men jeg går og ovejer kraftigt at anskaffe mig en projektor.

Men kan Sony VPL-HS3 måle sig med Panasonic ae500 og Sanyo p2??

(er den ligeså støjsvag som panasonic'en, hvad med billede og den slags?????)

mvh kfalken

Til top Vis kfalken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kfalken

bayzer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Jeg kigger lige på det. Jeg må strikke noget sammen....

Jeg har overvejet ideen med en masonitplade eller et mørklægningsgardin, med en gulvliste omkring eller noget i den stil ? Jeg kan med en lille omrokering af anlæg osv få omkring 120" ud af dyret, og det er egentlig fint nok til mig...

Falken>>> http://reviews-zdnet.com.com/Sony_VPL_HS3/4505-3180_16-30631 231.html - Den kan nok ikke måle sig med en Panasonic eller en Sanyo, men den er fin til begynder-biffen. "Not a bad choice for budget projection, but don't expect miracles."

UlrikP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2004
Sendt: 20 Oktober 2004 kl. 09:39 | IP-adresse registreret  

Vægbeslaget til VPL-HS3 hedder PSS-HS2W og kan ses på www.sony.dk

Til top Vis UlrikP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af UlrikP

bayzer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

Mange slags 10.000tak skal du have. Det var nice.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes