Forfatter |
|
MartinLynge Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 598
|
Sendt: 30 Juli 2003 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Alle
Jeg står for at skulle investere i min første projektor og har i den forbindelse et par uafklarede spørgsmål.... Forventer en investering på omkring 15.000 inkl. lærred.
1. Vakler lidt mellem Panasonic AE200 og Sanyo Z1.. Har I andre eller bedre forslag i nævnte prisklasse..? Jeg skal bruge den til såvel koncerter som DVD-film og PS2-spil. 2. Jeg har kun cirka 3,5 meter fra bagvæg til lærredophæng.. er det for lidt? 3. Jeg har en forholdsvis billig DVD21 fra Harman Kardon (3k), som så vidt jeg ved ikke har Progressive scan! Er det et problem ved feks køb af Panasonicen, som udfra andre forumindlæg og diverse tests indtil videre er min favorit.... 4. Andre ting som I erfarne HIFI-folk vil gøre mig opmærksom på i forbindelse med projektor-køb!?!?
På forhånd tusind tak for hjælpen
Fortsat god dag... Mvh Martin
|
Til top |
|
|
Martin W Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 33
|
Sendt: 30 Juli 2003 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Robert Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 471
|
Sendt: 31 Juli 2003 kl. 01:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
1. Jeg vil anbefale dig AE200en, det skal lige siges at hos Panasonic sælger de langt flere AE300 end AE200, af den simple grund at du får meget mere pj for de sidste penge, måske skulle du vente og spare et par ekstra mdr. ? Men stadig er AE200en en godt pj ( faktisk er det en AE100 i nyt design, med lidt bedre kontrast og er lidt mere støj svag ). Læs også user reviews på http://www.projectorcentral.com/part_opinions.cfm?part_id=1947 NB: L200U er samme model som AE200, dog har L200U ikke scart og så er den sort.
2. Afstanden på 3.5 m er helt fint, dog skal du huske på at hvis du vælger en AE200, så har den en zoom på 1-1,2. Det vil sige at hvis du skal have et billede som er mindre end 92", så skal pj rykkes tættere på lærredet end de 3.5 m
3. Behold de DVD, og opgrader så senere, jeg køre selv med en DVD uden Prog. scan ( ved R2 plader ). Når du har fået din pj, vil du bedre kunne teste en ny DVD afspillere.
4. Læs evt. denne artikel http://www.hifi4all.dk/content/templates/artikler.asp?articleid=357&zoneid=2
Håber du blev lidt klogere. __________________ Mvh. Robert
|
Til top |
|
|
MartinLynge Forum Bruger

|
Sendt: 31 Juli 2003 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg siger mange tak for svarene og TID for udarbejdelse.:).....
Jeg overvejer nu kraftigt at købe 300-modellen istedet...
Eneste forhindring tilbage før jeg suser ind på bedstbydende hjemmeside er et hunkønsvæsen, som af en eller anden udefinerbar grund finder æstetisk udsmykning i stuen vigtigere end hjemmebiografen..:):)... Med andre ord: Kan man montere Panasonicen direkte i loftet eller skal man have "stor" og dyr mount til det.... dernæst hvilke lærreder synes I tager sig pænest ud i sammenfoldet tilstand.. svært at se på lærred-sælgende hjemmesider!! Må HELST ikke fylde for meget og skal være neutral...:):)
På forhånd MANGE tak for hjælpen
Mvh Martin
PS: Jeg er blevet tilbudt AE200'eren for 12.000.. Mener du stadig at 5000 mere for en Ae300 er GODT givet ud??
|
Til top |
|
|
Finn29 Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2130
|
Sendt: 31 Juli 2003 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vedr. montering i loftet så kan du, hvis der er frit rum ovenover, lave en kasse der kan skydes op i loftpladen når den ikke bruges.
ellers kan du lave en plade, med en lille kæde i hvert hjørne, som du hænger op i 4 kroge, hver gang du skal bruge den
Det er lidt besværligt men det er godt for husfreden
ps. og "husfreden" er ikke en plante i dette tilfælde __________________ Hilsen Finn / Finn29
<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
|
Til top |
|
|
MartinLynge Forum Bruger

|
Sendt: 31 Juli 2003 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg er ikke HELT med på, hvad du mener med: "en kasse der kan skydes op i loftpladen"?? Hvis det betyder udtagning af loftbrædder, tror jeg ikke vores udlejer bliver SÆRLIG tilfreds... Men tak for ideen... (har jeg forstået det rigtigt?)
Kædeideen lyder fornuftig... Har du et billed af et sådant setup??
Andre med lidt lærredÆSTETISK viden??
Fantastisk med dette forum....
Endnu en gang tak!!
|
Til top |
|
|
Munse Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 77
|
Sendt: 31 Juli 2003 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jubelnar
Jeg har lige bestilt en AE300 hos digitalo.de på efterkrav,og der koster den 1868 Eu x 7,43 kr = 13879 kr. alt ink. Så hvis du har mod på tyskland er der mange penge at spare.
|
Til top |
|
|
MartinLynge Forum Bruger

|
Sendt: 31 Juli 2003 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder fornuftigt.... Har du modtaget den??
Andre som kan hjælpe med nogle af de andre spørgsmål.... På forhånd tusind tak....
|
Til top |
|
|
Munse Forum Bruger

|
Sendt: 31 Juli 2003 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej ikke endnu, den skulle komme på lager d. 1/8 så jeg venter spændt
|
Til top |
|
|
MartinLynge Forum Bruger

|
Sendt: 31 Juli 2003 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kender du Panasonics service ved tilfælde af problemer?? Skal du sende den til Tyskland eller hvor kan du henvende dig??
DAMN du må glæde dig..... Jeg kan næsten ikke vente til, at jeg ENDELIG får placeret en ordre...
Hvilket lærred vil du bruge til hvilken projektionsafstand? og hvordan har du tænkt dig at montere den?? med mount, kæder eller anden form for Hjemmearbejde??
|
Til top |
|
|
Munse Forum Bruger

|
Sendt: 31 Juli 2003 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
MartinLynge Forum Bruger

|
Sendt: 31 Juli 2003 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
endnu et spørgsmål..:):)
Hvis jeg så eksempelvis køber en Ae300 og et 200*117 lærred.. Skal jeg så placere projektoren et helt bestemt sted, eller vil det være muligt at placere den, hvor jeg vil, og så derfra indstille den til at "passe" til den sorte ramme??
PS: Hvis en venlig sjæl har 10 min i overskud ville det hjælpe mig MEGET, hvis I skulle ha et par gode råd med ovenstående spørgsmål....( i de foregående beskeder)
På forhånd tak
Mvh Martin
|
Til top |
|
|
Beezer Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 84
|
Sendt: 31 Juli 2003 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Robert Forum Bruger

|
Sendt: 31 Juli 2003 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jubelnar skrev:
endnu et spørgsmål..:):)
Hvis jeg så eksempelvis køber en Ae300 og et 200*117 lærred.. Skal jeg så placere projektoren et helt bestemt sted, eller vil det være muligt at placere den, hvor jeg vil, og så derfra indstille den til at "passe" til den sorte ramme??
PS: Hvis en venlig sjæl har 10 min i overskud ville det hjælpe mig MEGET, hvis I skulle ha et par gode råd med ovenstående spørgsmål....( i de foregående beskeder)
På forhånd tak
Mvh Martin
|
|
|
Ja det skal du næsten, som jeg skrev tidligere har den kun en zoom på 1-1.2 men jeg tror at det kommer til at passe meget godt med dine 3.5 m og så et lærred på ca. 90" . Jeg har selv en AE300 og den sider 3.5 m fra et 100" lærred. Jeg kan godt gøre billedet mindre men ikke ret meget. Husk at en AE300 skal hænge 7 cm lavere fra midten af linsen og til overkant af billedet. Så har du alm. højde til dit loft skal du altså have et "langt" beslag. I min kælder har jeg godt 2 m til loftet, så se evt. mit beslag og min højde den hænger i på http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=923&PN=3 __________________ Mvh. Robert
|
Til top |
|
|
MartinLynge Forum Bruger

|
Sendt: 31 Juli 2003 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har rimeligt højt til loftet... (gammel bygning!)... forstår ikke helt dit "lavere fra midten af linse til overkant"??? Betyder det at linsen skal hænge UNDER lærred højde...??? Puhhaa... lyder IKKE rart... Havde håbet på en neutral HELT oppe ved loftet-montering....
Hvor har du dit beslag fra?.... Havde set det og BRUGT det som overtalelse til kæresten..:):)... ser lækkert ud!!:)
På forhånd tak....
PS: Hvordan ser dine PS2 spil ud med projektoren?? MÅ være temmeligt OK at spille med sådan en skærm.::):)....??
|
Til top |
|
|
Robert Forum Bruger

|
Sendt: 31 Juli 2003 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis toppen/overkanten af dit billede hænger i en højde, lad os sige 2 m, skal din AE300 hæge i en højde på 1.93 m målt fra gulvet til midten af pj´s linse. Du kan godt hænge den højere end de 1.93 m og så pege den lidt ned af, men så skal du korrigere via AE300´s keystone korrektion funktion men det er ikke at anbefale. Undgå at bruge keystone korrektion overhoved !!!.
Det er home made i rustfrit stål.
Mht. til at spille PS2, så er det super fedt. Men måtte investere i et trådløst gamepad pga. afstanden, og så er det jo også nemmere at rydde op efter at havde leget  __________________ Mvh. Robert
|
Til top |
|
|
Robert Forum Bruger

|
Sendt: 01 August 2003 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sorry 1.94 m når det er et 90", altså 6 cm lavere end toppen af billedet.
__________________ Mvh. Robert
|
Til top |
|
|
MartinLynge Forum Bruger

|
Sendt: 01 August 2003 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad iøvrigt med Progressive Scan?? Har du det på din DVD... og hvordan "opfører" PS2-signalet sig rent billedmæssigt??
Har du andre ting, som jeg bør være opmærksom på?? Fordele/ulemper ved Ae300'eren.... er du glad for din kunne være et spørgsmål..:):)
Tak for hjælpen.... Mvh Martin
|
Til top |
|
|
Robert Forum Bruger

|
Sendt: 01 August 2003 kl. 00:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har en dvd-afspiller med prog. scan dog kun ved R1 film. Billedet på en AE300 uden prog. scan er utrolig godt, den gør et godt stykke arbejde. Du får ikke bedre pj til pengene -basta.
Billedet fra min PS2 er ok, små detaljer bliver selvfølgelig mere grov kornet på et 100" lærred, med jeg nyder det, det samme gør mine venner og familie !!! ( kunne måske prøve at tage nogle screen shots af PS2´en og ligge ud ).
Fordele mange - ulemper Hmmmm .....
Jeg er meget glad for den, det bedste jeg har gjort for min hjemmebio 
Glad for at kunne hjælpe.
__________________ Mvh. Robert
|
Til top |
|
|
MartinLynge Forum Bruger

|
Sendt: 01 August 2003 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
lidt flere screenshots vil aldrig være af vejen..:):)
Nu må jeg erkende, at jeg ikke lige er den store håndværker guru, hvorfor jeg lige stiller et par sikkert halvdumme spørgsmål..... Hvor har du købt materialet til dit ophæng?? og hvordan fik du bukket det osv..??... ser virkeligt godt ud..:):)
Mht prograssive scan ... er dine R1 film så MEGET bedre end andre eller hvordan??
|
Til top |
|
|