Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 23:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Alfaview plasma (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mbm1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 08:31 | IP-adresse registreret  

http://www.alfaview.dk/netshop/index.asp?productid=92

Kan erhverves for 15½ tusinde kr.

Er der nogle der kender til produktet eller kan sige noget om specifikationerne?

Jeg har været ude ud se det i butikken. Billedet ser fint ud synes jeg.

Og sælgeren kunne også kun se gode ting om deres produkter -LOL

Men om det er salgsgas eller om det virkelig er OK (Topprodukter til prisen), kunne jeg godt tænke mig at høre fra andre end sælgeres mund.

Han sagde bl.a. det var 1 klasses komponenter der sad i og ingen andre producenter kunne holde så lave fejlprocents m.v. som Alfaview.

De havde solgt rigtig mange paneler. Deres kunder var bl.a DR og VoiceTV.

Findes der nogle test af deres paneler?

Til top Vis mbm1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbm1

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

Hej mbm1.

1. Luk ørerne for sælgernes salgstaler - halvdelen plejer at være opspind/uvidenhed/overdrivelse alligevel.

2. Test tv'et både med tv-signal og f.eks. DVD-film (medbragt af dig selv) - gerne film som indeholder sekvenser med hurtige horisontelle bevægelser.

Prisen er (forholdsvis) lav sammenlignet med andre plasma-tv, men dette er altså også kun udstyret med 480 liniers opløsning. Hvorvidt det nu og på længere sigt er nok, må du selv gøre dig klart - overvejer du f.eks at 'opgradere' til Blue-Ray (HD)når formatet er klart om 1-2 år?

Fin ting at det ifølge specs har DVI-indgang - dog havde HDMI været at foretrække. 

Kontrastratio på 2000:1 er acceptabelt i denne prisklasse men det siger intet om sortniveau'et.

vh Thomas

Til top Vis Agent Cooper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Agent Cooper Besøg Agent Cooper's Websted

mbm1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

Hvordan kan det være at alle fladskærme kører med "Find Nemo"

Ville bare gerne høre om det er kvalitetspaneler de sælger? Som sælger påstår.

Der må der være nogle herfra forumet som har købt hvis de sælger så mange som de påstår.

JJAZ
Branchemedlem
Branchemedlem
JJAZ

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

AlfaView er ren øst-import der blot får en Alfaview mærkat på..

Noget af det er "vistnok" i orden, noget af det er rent skrammel..

Hygge
JJ - Der har fejlsøgt på en Alfaview subwoofer-combo.. BVADR!!!

Til top Vis JJAZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JJAZ Besøg JJAZ's Websted

mbm1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

Han påstod der var få producenter af de chip der sidder i skærmene,og derfor var det faktisk meget ens mange af skærmene.

(det ved jeg ihvertfald at sådan er det også i PC-verden) Og der kunne jeg aldrig drømme om at købe "mærkevare"

Alfaview lå dog i den gode ende, da de frasorterede de dårlige komponenter og kun brugte de allerbedste. (1.sortering)

M.H.T. at lukke ørene for sælgerens gas. Tjaa men hvem skal man ellers lytte til? Gerne nogle her fra forummet som har produktet!!!

Men det jeg er nervøs for er bare om men får mere for pengene andre steder.

For hvis jeg bare skal gå efter hvad jeg ser. Så er det købt med det samme.

Jeg synes ikke billedkvalitetsmæssigt jeg kan retfærdiggøre et give 30.000kr for en plasma kontra 15.500kr (så meget bedre er kvalitetet ikke fra 15-30.000kr)

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  

Det er korrekt - der er ikke mere end 5-6 producenter af Plasma-paneler i verden (hvis der er så mange - de opkøber jo hinanden) så på det punkt har sælgeren ret.

På den anden side er der mange forskellige producenter af selve tuner-delen, og her varierer kvaliteten utroligt meget helt ned til "virkelig dårligt"! Tv´et kan sagtens være udstyret med diverse tilslutninger og muligheder, men hvis teknikken bag er noget skrammel, kan det være ligegyldigt. Tag et par gode film i god kvalitet med og test tv´et - gerne Matrix Reloaded og snup motorvejsscenen. Det er en skøn udfordring!

JJAZ
Branchemedlem
Branchemedlem
JJAZ

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

Det svarer lidt til at sige at de fleste high-end hifi apparater bruger de samme komponenter, så de lyder nok også ens.

Der er meget stor forskel på hvilken ydelse de forskellige fabrikanter kan hente ud af de samme hoved komponenter.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

JJAZ skrev:

Det svarer lidt til at sige at de fleste high-end hifi apparater bruger de samme komponenter, så de lyder nok også ens.

Der er meget stor forskel på hvilken ydelse de forskellige fabrikanter kan hente ud af de samme hoved komponenter.

Lige nøjagtigt, og netop på tunerdelen(indgangsdelen) er der store forskelle!

mbm1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

Tunerdelen?

Er det kun noget der bruges til TV-signaler?

I så fald kan der jo vælges en bedre tuner til!

mbm1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

Kan se LG også har nogle OK priser.

Hvordan LG er sammenlignet med Alfaview?

Findes der ingen test overhovedet?

Vittel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

mbm1 skrev:

Kan se LG også har nogle OK priser.

Hvordan LG er sammenlignet med Alfaview?

Findes der ingen test overhovedet?

Ikke mig bekendt, men hvis du falder over en må du gerne sige til.

Mht. til LG så var de med på KT messen der stod deres 42" plasma og kørte Terkel i Knibe (den scene hvor de er ude i skoven til sidste i filmen..) der er såen meget grå og sort med...anyways - det så hæsligt ud, det var virkelig under al kritik....det var ligesom om at hele billedet pixelerede (monoblokkede?) helt vildt!

Jeg er ikke helt enig i at man får det samme kvalitet for i 15-30K klassen..jeg synes nogle af de bedre paneler er ved at være nede omkring de 25-30K også.

Til top Vis Vittel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vittel Besøg Vittel's Websted

donkeyshark
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 23 December 2004 kl. 02:33 | IP-adresse registreret  

Fandt via Google dette interessante link:

http://www.dvdforum.nu/forum/index.asp?action=showthread& ;page=4&thread=93140&forum=10

Lyder som noget, der kan give problemer.

Dan Wulf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Sendt: 23 December 2004 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

donkeyshark skrev:
Fandt via Google dette interessante link:

Desværre dækker Google ikke DAHF, så her er endnu et hit:
http://www.danskhjemmebioforum.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=117 20&postdays=0&postorder=asc&start=0

Til top Vis Dan Wulf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dan Wulf

mbm1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 December 2004 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

OK nu skal det sku snart være. -Her i januar.

Tror jeg vil købe et plasmaTV til omkring 15000kr, jeg er lige glad med det der HDTV da der går 100 år inden det bliver anvendeligt for mit vedkommende.

Jeg ved jeg skal holde øje med hurtige bevægelser over skærmen og sorte farver, men hvad med TV-tuner-delen?

Jeg synes sku de forhandlere jeg har snakket med siger alle at de har de bedste plasmaer, og udfra DVD-afspilningerne ser alle rigtig godt ud, men når man høre folk herinde siger de man skal holde sig væk fra disse billige paneler, hvorfor egentlig det?

Jeg er ikke entuasiuast eller kritisk m.h.t. billedkvalitet. Formålet med mit køb er primært det designmæssige og størrelsen på billede.

Men 15000kr er trods alt også mange penge hvis det er "ubrugeligt"

Håber I kan komme med lidt råd uden entusiastbrillerne på.

Harritz3257
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. gichael3257

Bruger siden: 11 Juni 2003
Sendt: 26 December 2004 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Jeg var i 2 tal for at se på fladskærme (De havde sådan en åbenhus weekend)

De havde NEC, Philips, Sony, Loewe, B&O, Panasonic og LG skærme

Jeg må sige at Pioneer helt klart har det flotteste billed, men er jo også rigtig dyrt.

Philips så godt ud (LCD) Desværre var kontrasten ikke særlig god (sort/hvid)

Loewe syntes jeg ikke var noget specielt (mest pga design) Det samme med B&O.

NEC var faktisk ret gode, og billige.

LG var billige, men knap så gode.

Panasonic var helt klart vinderen. 20.000kr for et 37" Plasma tv. Billedet var virkelig godt. Klar og slet ingen "firkanter" i billedet. Rigtig gode farver.

Jeg regner med at skal derop igen og se det! :)

Til top Vis Harritz3257's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Harritz3257

mbm1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 December 2004 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Har lige set EL-giganten har et 42" Hyndia til 12.500kr.

Har de stadig 30 dages returret? Få så kan man jo "lege" lidt med det hjemme og se om det er noget værd

Kongen24
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2004
Sendt: 26 December 2004 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Jeps, El-Giganten har 30 dages fuld returret...

Dan Wulf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Sendt: 26 December 2004 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

gichael3257 skrev:
Jeg var i 2 tal for at se på fladskærme (De havde sådan en åbenhus weekend) ......... Jeg regner med at skal derop igen og se det! :)

Det er værd at spørge, hvorledes set-up af skærme er mht. distribution af video-signaler til skærmene. Selv i meget store forretninger med udstilling af 5-10 skærme, har jeg efter forespørgsel fået at vide, at der er benyttet TDC's kabel-TV net som kilde. Vha. boostere er RF-signalet så fordelt mellem alle disse skærme. Kvaliteten af TDCs kabel-TV er som bekendt i bund, og man kan kun gætte på, hvorledes den bliver efter X antal parallel-forbindelser og med støj fra div. boosters. For en evaluering af skærmen i forhold til TV-modtagelse ville det måske være langt mere interessant at afprøve den med RGB fra en satellit-modtager eller - hvis du virkeligt gerne vil se, hvorledes det ser ud med RF fra TDC kabelTV - at afprøve skærmen med et separat og ikke parallel/seriekoblet RF-kabel. Alternativet er at sammenligne flere skærme med DVD, hvor du har mulighed for at skifte mellem eet og samme DVD-signal. Undgå at bruge animation på DVD som eneste testmateriale. Find Nemo ser flot ud på de fleste skærme. Tag i stedet udvalget scener fra f.eks. Gladiator. Mange panoreringer, close-ups og mørke scener på denne film kan få de fleste LCD-skærme til at slå knuder, og kan hjælpe dig med at skille fårene fra bukkene. At skærmene så ikke er ens kalibreret i forretningen (ofte er brigntness skruet op til max), og belysningen over det udstillede TV er langt fra det, som man selv vil benytte derhjemme er problemer som der ikke er umiddelbare løsninger på. 

Bare mine 5 øre....

Til top Vis Dan Wulf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dan Wulf

mbm1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 December 2004 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

Nu købte jeg sku et Phillips 42PF9946, er her nogle der kende til dette, så vil jeg gerne høre hvad i synes.

Jeg kan sku ikke få lyden fra TV ud til mit anlæg via de 2 phonostik. Er der et eller andet der skal indstilles?

Et andet spørgsmål, hvor lang må scartkablet fra DVD til TVét være? Jeg skal have flyttet mit anlæg væk fra TV´et. Da det ser monster kikset ud at have anlægget hængende under et FladTV. Vil også gerne have en ny centerhøjtaker som passer bedre i dybden. Findes der nogle ordenlige, gerne i sølvfarvet.

Rizzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 December 2004 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

Dan Wulf skrev:

gichael3257 skrev:
Jeg var i 2 tal for at se på fladskærme (De havde sådan en åbenhus weekend) ......... Jeg regner med at skal derop igen og se det! :)

Det er værd at spørge, hvorledes set-up af skærme er mht. distribution af video-signaler til skærmene. Selv i meget store forretninger med udstilling af 5-10 skærme, har jeg efter forespørgsel fået at vide, at der er benyttet TDC's kabel-TV net som kilde. Vha. boostere er RF-signalet så fordelt mellem alle disse skærme. Kvaliteten af TDCs kabel-TV er som bekendt i bund, og man kan kun gætte på, hvorledes den bliver efter X antal parallel-forbindelser og med støj fra div. boosters. For en evaluering af skærmen i forhold til TV-modtagelse ville det måske være langt mere interessant at afprøve den med RGB fra en satellit-modtager eller - hvis du virkeligt gerne vil se, hvorledes det ser ud med RF fra TDC kabelTV - at afprøve skærmen med et separat og ikke parallel/seriekoblet RF-kabel. Alternativet er at sammenligne flere skærme med DVD, hvor du har mulighed for at skifte mellem eet og samme DVD-signal. Undgå at bruge animation på DVD som eneste testmateriale. Find Nemo ser flot ud på de fleste skærme. Tag i stedet udvalget scener fra f.eks. Gladiator. Mange panoreringer, close-ups og mørke scener på denne film kan få de fleste LCD-skærme til at slå knuder, og kan hjælpe dig med at skille fårene fra bukkene. At skærmene så ikke er ens kalibreret i forretningen (ofte er brigntness skruet op til max), og belysningen over det udstillede TV er langt fra det, som man selv vil benytte derhjemme er problemer som der ikke er umiddelbare løsninger på. 

Bare mine 5 øre....

Skarpt iagttaget - jeg var i metro for nogen tid siden, og der har de præcis samme problem - mener dog, at det var den samme dvd-film, der blev afspillet... jeg kan ikke rigtig se pointen i at have produktet tændt, når det er, at en 35.000 kr's sony skærm ikke kan følge et bambus-tv til døren pga. dårlig forbindelse mellem kilden og skærmen  tingene skal stilles op på lige vilkår, ellers er der jo ingen grund til at teste...

Pioneer DV668AVi
Vil mægtig gerne ha B300XS
Mit anlæg?
Til top Vis Rizzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rizzo

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum