Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 16:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: projekter.. hvad skal jeg bruge? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
olesen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2004
Status: Offline
Sendt: 03 November 2004 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

Hejsa....

jeg vil lige starte med at sige jeg er ny inden for projekterfeltet og derfor nok har et par dumme spørgsmål.

da jeg ser mange film osv. har jeg besluttet mig for at investere i en projekter og dertilhørende lærred. jeg har kigget lidt på nettet og valget af projekter er faldet på en Sanyo PLV Z2 (http://www.dvdpriser.dk/Listprices.asp?ID=89487)

Jeg vil gerne have at jeg kan kaste tvbilledet op på projekteren så weekendens fodboldkampe kan ses derpå. Men hvad for noget udstyr skal jeg bruge dertil ?

jeg skal også have valgt et lærrede, egentlig var det meningn at jeg ville lavet et selv, men når man taler om så mange penge vil jeg hellere tage skridet helt og købet et lærred. Jeg har maks 4k til lærredet håber i kan hjælpe mig med at finde det bedst lærrede i den prisklasse som samtidig passer til projekter.

Det jeg hælder mest til er et lærrede med fast sort ramme.... dog har jeg ikke kunnet finde nogen af dem så aner ik hvad prisklasse de er i ?

Hvis man har et rullelærred vil kanterne så blive grimme/krøllede ?

Hvis det er nødvendig for valget af lærrede/projekter har jeg lige vedlaget et billet af stuen hvor projekteren og lærredet er indteget.

Jeg håber at i kan hjælpe mig med valg af lærrede osv. 

stuen med tænkt placering af projekter

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 03 November 2004 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

Se disse tråde angående det at bruge en projektor til at vise TV:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=15487&P N=1
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=15469&P N=1

Vedrørende lærred:
Det mest optimale er helt sikkert et fastrammelærred. Som du selv siger, så har rullelærreder ofte problemer med, at kanterne kommer til at krølle med tiden. Der findes allerede masser af tråde, om valg af lærreder. Søg og du skal finde

Der er mange der forhandler fastrammelærreder. F.eks: http://www.qualityscreen.dk

spoiif
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 03 November 2004 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

Olesen... hvis det er, hvor bor du ? så kan vi måske presse prisen lidt hvis vi køber 2.. er også rimelighug på den!

Til top Vis spoiif's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spoiif

olesen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2004 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

kan se du er fra nordsjælland... jeg selv er fra vestjylland så den går nok ik rigtig

Oligru
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2004
Sendt: 03 November 2004 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Med fare for at være den helt store lyseslukker:

For at projektorer skal give et tåleligt billed skal rummet de står i være mørkelagt i en ret udstrakt grad, ofte mørkere end man gider ha' det når der skal ses sport, med tilhørende drikkevare og social omgang.

Hvis det hoved formål er sport og et stort billed ville jeg måske lige tjekke et projektions tv, som prismæssigt ligger i nærheden af det du har nævnt.

Oliver

Til top Vis Oligru's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oligru

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 03 November 2004 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Oligru skrev:

For at projektorer skal give et tåleligt billed skal rummet de står i være mørkelagt i en ret udstrakt grad, ofte mørkere end man gider ha' det når der skal ses sport, med tilhørende drikkevare og social omgang.

Film kræver næsten total mørklægning, men netop fodbold kræver knap så meget for at man kan leve med det. Det er vigtigst at området omkring lærredet er mørkt.

Oligru skrev:
Hvis det hoved formål er sport og et stort billed ville jeg måske lige tjekke et projektions tv, som prismæssigt ligger i nærheden af det du har nævnt.

Jeg har en projektor, og har aldrig haft bagprojektion hjemme i stuen, men jeg vil vove at påstå at der er verdener til forskel  Da jeg så EM på projektor var det så stor en oplevelse at jeg tror at "kun" 40-50" havde været for lidt

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

olesen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2004 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

det er klart at der skal ses landskampe cl osv. men udstyret skal primært købes til at få gode film oplevelser...

projekter : Sanyo PLV Z2  pris. 9300 (http://www.dvdpriser.dk/Listprices.asp?ID=89487)
Tvtuner  : Viewsonic N6 Pris. 1500 http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=42069

Lærred  : Lissau 16:9  pris. 4222

http://www.cinemagic.dk/product_info.php?products_id=313& ;osCsid=ea6d33600fa7b5713cb4c28201c994cd

samlet:-------------------------Pris. 18022.

hvordan passer det udstyr sammen og er tvtuner og lærred i ok kvali ?

spoiif
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 03 November 2004 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

Klart det er da primært film... selvf. skal der ses en landskamp, og er nu ikke så bange for at der kommer sol lys ind på læredet..

der udover vil jeg gerne vide hvor du kan få z2'eren til kun 9200 ??? kan ikke selv lige finde den til under 11000,-...

Til top Vis spoiif's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spoiif

Oligru
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2004
Sendt: 03 November 2004 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv en BenQ8700+ som kaster sit lys på mit DIY lærred, det kan sagtens følge med lærreder i den prisklasse du nævner( i hvert tilfælde dem jeg har fået prøve af) og så har det ialt kostet mig 350 kr.

Jeg har selv tidligere haft en Z2'er og kan stærkt anbefale dig at købe en DVD maskine med DVI udgang og opscalering til 720p. Selv med en billlig Yamakawa til 800 får du et super billede.

Oliver

PS Jeg er nok ikke den rigtige til at udtale mig om fodboldskampes billedkvalitet hvis den ikke skal være som films. For mig er fodboldkampe noget i stil med de hedengangne pausefisk.

Til top Vis Oligru's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oligru

Jørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 November 2004 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

Har i set denne tråd. Der finder i et kanon tilbud på Z2:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=15893&P N=1

Jørn

Til top Vis Jørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jørn

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes