Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 14:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: AE300 keystone / DVI udfordringer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Janeks
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2004
Status: Offline
Sendt: 07 November 2004 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

Hej med Jer !

Som den skarpsindige læser vil bemærke spurgte jeg en del til en PT-AE300 i en tidligere tråd. Den er nu anskaffet, og jeg er vældigt glad for den, men er rendt ind i lidt udfordringer...

Som det kan ses af nedenstående er projekteren godt skrånende ned mod mit lærred, og det har med min første opsætning DVD-> S-Video - > Projekter ikke givet anledning til det store hovedbrud, keystone blev sat til minus 9 og så var der kant til kant billede på mit lærrede.

MEN ideen med denne projekter var at den skulle køre på en HTPC så jeg kunne trække al media incl. DVD over på den. Her begynder udfordringerne....

Man investerer selvfølgelig i den mest "direkte" signalforbindelse = DVI (et 15M lindy kabel til en jetjager) og finder så ud af via diverse forums at AE300 ikke understøtter 1:1 pixel mapping

Nå! det næstbedste prøves, 2 forskellige opløsninger 856x480 & 952x518 men jeg er stadig ikke tilfreds med billedkvaliteten og der er nu sorte striber for oven og forneden (keystone er nu på minus 13 for at få et lige billede) efter lidt tweaken frem og tilbage finder jeg ud af at billedet først står perfekt når keystone = 0

Det giver 2 forskellige muligheder for at få et "lige" billede, enten så sætter jeg et 40cm forlængerrør på mit loftsbeslag så man går ind i projektoren hver gang man sætter sig i sofaen, eller også skal den stå på en hylde (problemet er bare at AE300 ikke har en særligt god throwdistance så det er ikke en option)

Jeg vil gerne have lidt input.... med andre ord HJÆÆÆÆÆÆÆÆLP

Til top Vis Janeks's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Janeks

blaster
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 November 2004 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

Der er egentlig kun 2 ting der vil være tilfredsstillede.

1. Brug dit 40 cm forlængerrør og lev med den er kommet længere ned.

2. Hæv dit lærred, godt nok kommer du til at kigge lidt opad, men jeg tror ikke det er så slemt igen.

Som du selv har fundet ud af er keystone noget bras, det ødelægger dit billed.

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 November 2004 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

Helt enig. Keystone er en smart feature, hvis man er på farten med projektoren under armen, og skal vise en eller anden præsentation i et mødelokale.

Til hjemmebio skal man aldrig bruge keystone, da det forringer billedet. Så på med forlængerrøret

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes