Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 15:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: "E-Shop24",købs erfaringer?(Sony VPLHS50) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mr.DJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 20 November 2004 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

Jeg overvejer at købe en Sony VPL-HS50 projektor og denne tyske forhandler, har en udemærket pris(14.489,67 dkr.) og sender via efterkrav til Danmark.

Se mere info her: E-Shop24

Hvis flere herinde imidlertid har dårlige erfaringer med dem, vil jeg jo selvfølgelig overveje andre muligheder.
Til top Vis Mr.DJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.DJ

SNEDKEREN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 20 November 2004 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

Hej.

Har du læst testen af den på projectorcentral.com http://www.projectorcentral.com/sony_vpl-hs51.htm

De er rigtige glade for den hvis den bliver brugt sammen med evt. en DVDO iscan HD+. Hvis man har tænkt sig at benytte den alene altså uden scaler mener de man skal købe en anden. selv en AE700 vil gøre det bedre. Men igen.. med en HD+ er de rigtig glade for den, også i forhold til prisen.

Mht. butikken vil jeg nok vente til den bliver mere tilgænglig på markedet. dvs. lavere priser og du skal ikke bestille den hvis de ikke har den på lager (og det har de pt. ikke)

Har ellers ingen erfaringer med butikken.

Til top Vis SNEDKEREN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SNEDKEREN

JJservice
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 20 November 2004 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Mr. DJ

Det lyder næsten for godt til at være sandt 1950 Euro i Price of Japan står den til 2406 Euro og de pleje altid at være billiger end resten af europa. Men hvis du kontaktede E-shop24 og fik bekraftet at prisen var ok og de vil sende pr. efterkrav til Danmark kan der vel ikke ske alverden. Men den er ikke kommet til Europa i nu, så vidt jeg ved.

Jeg syntes der er lidt tvivl rundt omkring, om den har 1200 eller 800 i Brightnes?

John

Til top Vis JJservice's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JJservice

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 November 2004 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

SNEDKEREN skrev:
Hej.

Har du læst testen af den på projectorcentral.com http://www.projectorcentral.com/sony_vpl-hs51.htm

De er rigtige glade for den hvis den bliver brugt sammen med evt. en DVDO iscan HD+. Hvis man har tænkt sig at benytte den alene altså uden scaler mener de man skal købe en anden. selv en AE700 vil gøre det bedre. Men igen.. med en HD+ er de rigtig glade for den, også i forhold til prisen.

Mht. butikken vil jeg nok vente til den bliver mere tilgænglig på markedet. dvs. lavere priser og du skal ikke bestille den hvis de ikke har den på lager (og det har de pt. ikke)

Har ellers ingen erfaringer med butikken.

Jeg er meget betænkelig ved projectorcentral's kommentar vedr. behovet for en DVDO iscan.

Ifølge WSR's anmeldelse af HS50 var der ingen problemer med den indbyggede scaler og det synspunkt er overvejende blevet bekræftiget af de på avsforum, som har set den live . Desuden er/var scaleren i HS10/20 af rigtig god kvalitet så hvorfor skulle Sony sadle om nu?

Skulle der være brug for en ekstern scaler, købte jeg også hellere f.eks. en Denon 3910 DVD-afspiller med indbygget Faroudja-scaler og HDMI - så får du en top-DVD afspiller med i prisen.

Enig i, at man ikke skal bestill hos shops som ikke har den på lager. Jeg synes også den pris er mistænkeligt lav - har kigget på deres udvalg af projektorer og det består næsten udelukkende af data-projektorer - lidt sjovt...

vh Thomas

Til top Vis Agent Cooper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Agent Cooper Besøg Agent Cooper's Websted

Mr.DJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 November 2004 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

JJservice, den har 1200 ifølge Sony.

Og ja, prisen er pænt lavere end i Danmark, også derfor at jeg er interesseret i at købe fra tyskland.

Mht at prisen skulle være mistænksom lav hos denne forhandler, kan jeg da godt remse flere forhandlere op, som er endnu billigere:

XITTra.de = 1870,02 Euro = 13.895,27 kr.
FSComputer = 1920 Euro = 14.266,75 kr.
PC-Discount.NET = 1926 Euro = 14.311,34 kr.
E-Shop24 = 1950 Euro = 14.489,67 kr.

Grunden til at jeg valgte E-Shop24, var at jeg ikke umiddelbart kunne se på de andres hjemmesider, om de handlede med udlandet

bitnissen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 November 2004 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

Hej,

Du kan evt se om du kan finde dem på http://www.geizhals.net/deutschland/ eller http://www.geizhals.net/eu/. Der plejer at være brugervurderinger af de enkelte online shops.

Husk at 1 er den bedste karakter på den tyske skala

\bitnissen

Til top Vis bitnissen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bitnissen

SNEDKEREN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 21 November 2004 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

Jeg mener ikke prisen er et problem. de er bare billigere i tyskland. de kan købe stort hjem og de internet butikker skal ikke have flotte demo rum med mange dyre modeller opstillet. Jeg har handlet

En DVD3910 er en rigtig rigtig fed dvd afspiller. Og det mener jeg....Men dens scaler kan ikke sammenlignes med en nyere ekstern scaler til 14000 kr. hvis du ser under låget på en DVDO iscan HD+ er der mere elektronik i den end der er i hele 3910. Du skulle prøve at tage forbi en forhandler og få en demonstreret. eller på den anden side... det kan bilve dyrt 

Men helt sikkert at projektoren kan bruges uden scaler. og den vil sikkert gøre det fint. men det kunne da være spændende at prøve en god scaler på den.

Iøvrigt tror jeg nu godt at projectorcentral.com har styr på hvad de laver. det er nok det største uafhængige foretagende inden for digitale projektorer i dag.

avsforum er jo også ligesom dette forum fyldt med folk af alle typer. nogen ved en masse og andre ved intet. Og så er der også forskellig smag. man skal passe på med at tage alt for gode vare når det er fra folk man ikke kender. Har de folk samme standarter som en selv eller er det halve nok for dem. I ved.. nogen siger DLP andre LCD og så er der os der mener CRT. Nææ vi må nok hellere snørre skoene og futte ud og de den projektor. Husk at skriv når du engang får dem hjem...

Til top Vis SNEDKEREN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SNEDKEREN

Mr.DJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 November 2004 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

Hej bitnissen, og tak for linket!

Brugerne af siden har tilsyneladende(se her) overvejende gode erfaringer med den billigste forhandler jeg listede(XITTra.de = 1.32).

Så er spørgsmålet bare om de leverer til Danmark

JJservice
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2004 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

Det ser ud til, at der under kunde information, står at man skal spørge om forsendelses omkostninger hvis man skal have sendt til andre EU lande, så det ser ikke ud til at de afviser at sende til andre EU lande.

John

Mr.DJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2004 kl. 00:44 | IP-adresse registreret  

Ja, du har sku ret. Jeg var vist lige lidt for hurtig til at læse det igennem

Jeg har sendt dem en mail med et par spørgsmål, så vender jeg lige tilbage med svarene, itilfælde af der skulle være flere interesserede herinde

XITTra.de skulle iøvrigt også være godkendt af en "pengene tilbage garanti" ordning, som de kører med dernede, som skulle sikre bedre købe vilkår. Med andre ord, dette skulle være et kvalitets stempel, som skal fortælle kunden at forhandleren er til at stole på.

Mere om det her: Geld-zurück-Garantie

Jeg må indrømme jeg er rimelig fristet til at bestille fra tyskland iøjeblikket. Hvis der er andre herinde, som læser denne tråd og kunne være interesseret i at købe denne projektor i tyskland, så sig lige til. Måske vi kan forhandle os til en endnu billigere pris, hvis vi slår os sammen

Indiana
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2004
Sendt: 22 November 2004 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

Jeg er bosiddende på Bornholm, så jeg skal alligevel havde tilsendt en projektor og har ikke den fordel ved at handle i DK, at jeg lige kan gå ned i butikken, hvis der er noget, så jeg er bestemt også interesseret i at købe den projektor i Tyskland. Især hvis prisen kan holdes under 15.000 kr.

Jeg kunne dog tænke mig at høre nogen bruger vurderinger, når den kommer i handel.

Til top Vis Indiana's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Indiana

Indiana
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2004
Sendt: 22 November 2004 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

Hvordan kan det være, at den hedder 51 og ikke 50 i anmeldelsen fra projektorcentral?
Til top Vis Indiana's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Indiana

Dan Wulf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Sendt: 22 November 2004 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

Indiana skrev:
Hvordan kan det være, at den hedder 51 og ikke 50 i anmeldelsen fra projektorcentral?

VPL-HS50 og VPL-HS51 er henholdvis den europæiske og amerikanske udgave af denne model. I Japan hedder den vistnok også HS50. Se evt. test fra WSR: http://www.danskhjemmebioforum.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=109 62&highlight=vplhs51

Til top Vis Dan Wulf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dan Wulf

JJservice
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 November 2004 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

Det viste sig at være det rene luft, med de priser som Mr. DJ havde fundet frem til. Det viste sig desvære de alle har ændret priserne og det billigste man kan få en Sony Hs 50 i Tyskland til er ca. 17.200 Kr. og det er ikke nogle af de nævnte shops der er billige mere.

Men det kan nå at ændre sig mange gange i nu inden de får dem hjem!

Er der nogen der nåde at  bestille nogen til den billige pris? Og hvad sker der med den aftale man har indgået?

John

Mr.DJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 November 2004 kl. 00:53 | IP-adresse registreret  

Hmm... er jeg den eneste som syntes at bemærke, at opløsningen på panelerne pludselig er opgivet til 1366x788?(mon Sony har lavet en "i sidste øjeblik" ændring, pga. af nogle anmelderes bemærkninger om SD! )

Jeg har endnu ikke nået at bestille mit eksemplar. Fik svar fra XITTra.de igår, hvor de oplyste mig at betaling via efterkrav kostede 24.95 Euro(ca. 185 kr.). Jeg kunne desværre ikke presse dem yderligere ned i pris eller få dem til at give mængde rabat!

Men denne pludselige prisstigning , skal jeg da lige undersøge nærmere. Nogle hurtige onde tunger, påstår at "nogen" har kontaktet Sony og klaget over urimelig konkurrence, hvortil Sony skulle have reageret ved at kræve at prisen blev sat op til et vist niveau, hos de tyske forhandlere(hvis dette skulle være tilfældet, stemmer jeg personligt for at de skyldige findes og skydes offentligt på åbent gade ).
Men, men, lad os nu se .
Jeg har skrevet lidt rundt omkring og forholder mig afventende indtil videre.

Måske der er nogle andre herinde der har hørt noget nyt vedr. Sony's planer for HS50/51?

PS: Jeg har forresten hørt at HS50'eren skeller sig ud fra 51'eren(den amerikanske udgave), ved at den mangler en USB + Ethernet forbindelse. Nogen herinde der ved hvad vi europæere går glip af, ved at mangle disse 2 features?(hvorfor syntes amerikanerne oftest at blive tilgodeset, fremfor os europæere?, unfair! )

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes