| Forfatter |
|
lars2004 Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2004
Status: Offline Indlæg: 93
|
| Sendt: 22 November 2004 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har set at nogle skærme har Ambilight, så kunne godt tænke mig at høre om det er brugbart eller om det bare er en ny teknologi som ingen virkning har ?
Men andre ord synes i Ambilight er godt eller er det bare en unødig salgsparameter som man slår fra i det daglige.
Har selv været ude og se på det i en butik, men med 50 skærme med hver sin udsendelse, et hav af kunder samt en en masse lysstofrørs lys var det ret begrænset hvad jeg selv kunne vurdere.
mvh Lars
|
| Til top |
|
| |
akerman Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 255
|
| Sendt: 22 November 2004 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Iflg. reviews er det en god ting. Men du kan gøre det samme ved at
smide en lille lampe bag ved dit fjernsyn - det er et længe kendt
"fænomen"/"trick", det bløder op for den skarpe kontrast mellem tv
skærmen og det mørke rum... mere behageligt for øjet.
En anden ting, er at det skjuler at LCD skærmen ikke kan vise helt sort i mørklagte rum.. :)
|
| Til top |
|
| |
Holmes Forum Bruger

Bruger siden: 30 Oktober 2004
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 22 November 2004 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Noget andet er, at man i diverse forums kan læse, at Ambilight ikke er helt støjfrit. Nogle mener at det er MEGET generende mens andre kun kan høre "lyde" med mindre de går helt tæt på. Det kommer nok meget an på den enkelte.
Jeg har set Ambilight demonstreret i et helt mørkt lokale (fra en 42pf9966) og efter min mening er det helt utroligt, hvilken effekt det giver. For det første ser det High-tech ud og for det andet synes jeg klart det forstærker effekterne af det, du ser på skærmen. Man kan også have det tændt, selvom fjernsynet er slukket - altså bruge det til "hyggebelysning". Andre vil nok mene det er noget pop.
Min holdning til det er, at man ikke skal købe et Philips LCD/Plasma udelukkende pga. Ambilight, men at det er rigtig fedt at få "oveni hatten" (og Philips LCD/Plasma, er ikke dyrere end andre af tilsvarende kvalitet). Kan man ikke li´ det, kan man jo bare slukke for det og så stadig nyde det gode billede.
|
| Til top |
|
| |
lars2004 Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2004
Status: Offline Indlæg: 93
|
| Sendt: 22 November 2004 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej havde heller ikke tænkt mig at vælge plasma fra Philips kun pga Ambilight.
Har set på to modeller fra Philips hvor kun det ene havde ambilight. Det kunne jo være en grund til at vælge det med amblight fremfor det uden.
Jeg har set på 42pf9966, men er der andre mærker i samme prisklasse/billigere som er bedre end denne model.
mvh Lars
|
| Til top |
|
| |
akerman Forum Bruger

|
| Sendt: 22 November 2004 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holmes skrev:
Noget andet er, at man i diverse forums kan læse, at Ambilight ikke er helt støjfrit. |
|
|
Hvilke fora mener du? Jeg ville virkelig gerne have url til nogle flere
TV/AV fora, fordi jeg kender kun dette og så avforums.com... :/
Holmes skrev:
| (og Philips LCD/Plasma, er ikke dyrere end andre af tilsvarende kvalitet). |
|
|
Hmm .. og dog! Jeg kigger f.eks. lige nu på 99PF9986, og et Sony
Wega KLV-32M1. De to har cirka samme billedkvalitet - men philipsen er
ca. 800 EUR dyrere i Tyskland!
|
| Til top |
|
| |
Holmes Forum Bruger

|
| Sendt: 22 November 2004 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej akerman
"Hvilke fora mener du? Jeg ville virkelig gerne have url til nogle flere TV/AV fora, fordi jeg kender kun dette og så avforums.com... :/"
Hvis du er god til Tysk, er der masser af guf i dette forum: www.hihi-forum.de. Søg eventuelt på 9966 og ambilight, så vil du finde masser af poster om Ambilight og støj.
"Hmm .. og dog! Jeg kigger f.eks. lige nu på 99PF9986, og et Sony Wega KLV-32M1. De to har cirka samme billedkvalitet - men philipsen er ca. 800 EUR dyrere i Tyskland!"
Jo, men man kan også sammenligne mellem Sonys topmodel Sony KLV-L32MRX1 og Philips 32pf9986. Her er Sonyen ca. 300 Euro dyrere. Sådan er der jo så meget, men min pointe er bare, at god nokt er Philips dyr men det er andre top-lcdér også. Hos Philips får man bare Ambilight oveni.
|
| Til top |
|
| |
Gomi Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 22 November 2004 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har 32" 9986 med Ambilight. Jeg kan kun sige at efter min mening giver en rigtigt god oplevelse, det gør det hele mere roligt, og så ser det sgu godt ud ;o)
Ingen generende lyde fra mit TV, det har jeg ikke hørt om før.
Det eneste der irreterer mig ved det TV er, at man ikke kan få OSD helt væk. F.eks. bliver mute ikonet på skærme for evigt. Ret irreternde hvis man er på surround! 
MVH Thomas
|
| Til top |
|
| |
Pete Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 51
|
| Sendt: 22 November 2004 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har for et par måneder siden købt Philips' 37" PF9986-model. Jeg kan kun sige, at billedet er suverænt. Overgår alt hvad jeg ellers har kigget på af fladskærme. Billedet er utrolig homogent, naturligt og nærmest 3D agtigt. Og så må al den snak om, at de bedste billedrørs-tv stadig banker fladskærmene høre op. Jeg kan simpelthen ikke genkende den oplevelse. Og jeg har haft flere af Philips' topmodeller i billedrørsmodellerne.
Ambilight er en suveræn ide. Det forstærker oplevelsen og gør det meget mere behageligt at se tv. Jeg kobler det til lige så snart der bliver en smule mørkt i rummet. At Ambilight skulle larme kan jeg ikke genkende. TV'et er faktisk helt lydløst. Specielt i forhold til et billedrør. Højspændingen derfra er da virkelig rar ikke at skulle høre på mere.
Min holdning til fladskærme er, at de nu er blevet så gode, at de overgår de traditionelle TV. Køb derfor roligt et fladt tv. Philips' nye 9986 LCD serie er virkelig værd at anbefale.
Pete
|
| Til top |
|
| |
Holmes Forum Bruger

|
| Sendt: 22 November 2004 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har faktisk selv haft øret henne ved et 32pf9986 og et 42pf9966 og jeg må sige at ingen af dem var lydløse. Dermed ikke sagt at de larmede, men der var en svag bzzzzzzz lyd (håber I ved hvad jeg mener). Jeg tror kun man lægger mærke til det, hvis fjernsynet er slukket og Ambilight er tændt og man befinder sig tæt på fjernsynet. Nogle er vel også mere lydfølsomme end andre.
Jeg selv har bestilt et 42pf9966, så større synes jeg ikke problemet er. I det tyske forum er der også mange der skriver, at deres LCD/Plasma intet siger, så det varierer nok lidt fra ingen lyd til en svag summen.
|
| Til top |
|
| |
per_zk Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 24 November 2004 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige set et 42" Phillips plasma i dag hos en forhandler med ambient light og var imponeret. Findes dette også i nogle LCD modeller og hvad er den billigste model man kan få med dette i?
|
| Til top |
|
| |
Oligru Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 317
|
| Sendt: 24 November 2004 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et lidt offtopic indslag:
Jeg har mit projektorlærred hængende ca 15 cm fra bagvæggen. Det er måske en cool ide a,t oplyse min ellers mørkelagte hjemmebif, med lys bagfra lærredet?
Oliver
|
| Til top |
|
| |
CosmoKramer Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 166
|
| Sendt: 24 November 2004 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det billigste LCD med Ambilight der kan fås, er 32" modellen PF9986, hvilket er faldet fra vejledende udsalgspris for seks måneder siden på 35000 til 27000 på tilbud lige nu hos El-giganten. Modellen kommer i tre størrelser 32, 37 og 42".
Har selv 32PF9986 og har ligesom de andre indlæg kun positive erfaringer med ambilight - som jo ændrer farve og styrke alt efter hvad der foregår på skærmen. For eksempel når de i Ringenes Herre går i de snedækkede bjerge breder der sig et kraftigt hvidt skår på væggen, som får billedet til at synes større. Med hensyn til støjfaktoren er den ubetydelig, med mindre man skruer lydstyrken helt ned.
|
| Til top |
|
| |
per_zk Forum Bruger

|
| Sendt: 24 November 2004 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan se man kan få det i deres LCD TV også 
Jeg vil umidelbart hellere have LCD da de fleste kan køre HDTV 720.
|
| Til top |
|
| |
akerman Forum Bruger

|
| Sendt: 24 November 2004 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
thihiih =)
synd for os der ikke har noget sted at wall-mounte vores fjernsyn :(
|
| Til top |
|
| |
Holmes Forum Bruger

|
| Sendt: 25 November 2004 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til jer der har et Philips 32pf9986 eller 37pf9986 (f.eks. CosmoKramer eller Pete). Jeg har selv set på dette virkelig flotte Philips LCD, men de steder jeg har set det, har det været indstillet sådan at der ved bare lidt bevægelse, har været "firkanter" (jeg ved ikke hvad det hedder) efter det der bevægede sig. Jeg ved godt at det meste af det, er pga. dårlige indstillinger, men har ikke turet købe det da jeg ikke ved hvor godt det eventuelt kan blive. Mit spørgsmål er nu, kan man justere sig væk fra disse firkanter, eller vil der altid være lidt slør. Hvad f.eks. med sport? Kan det også se godt ud?
Mvh.
John
|
| Til top |
|
| |
per_zk Forum Bruger

|
| Sendt: 25 November 2004 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har set et 30" Phillips LCD forleden dag med pixel plus og der var ganske godt billede på uden det du nævner med blokke.
|
| Til top |
|
| |
CosmoKramer Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 166
|
| Sendt: 25 November 2004 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg genkender godt det du beskriver med firkanterne, var faktisk ude og kigge på modellen en fem-seks gange, fordi jeg den ene gang fik en god oplevelse og den anden gang en dårlig - og sådan fortsatte det i et stykke tid. Jeg ved ikke præcist hvad problemet skyldes, måske en dårlig DVD, lavopløst TV-transmission eller måske at skærmene i forretningen er koblet til samme afspiller og det måske kunne skabe lidt forvirring i billedet, hvis fjernsynet sidder langt tilbage i kæden og får et svagt signal ???
I hvert fald besluttede jeg mig for at købe, og har ikke fortrudt det siden. Jeg har aldrig set "firkanterne" efter jeg fik fjernsynet op at køre - hverken ved sport eller hurtige bevægelser i action film. Jeg er kun en smule skuffet over billedet når der er virkelig lav opløste programmer på skærmen, så konklusionen må være at TV'et klarer sig klart bedst ved digitale kilder - men alligevel ikke dårligt ved almindeligt TV-signal Med hensyn til indstillingerne fra fabrikken af, har jeg faktisk ikke stillet på dem endnu, så den faktor syntes udelukket fra at kunne skabe firkantede problemer.
|
| Til top |
|
| |
haldor Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 135
|
| Sendt: 25 November 2004 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey alle!
Jeg har fået min plasmaskærm hjem i dag (42pf9986) og jeg er heller ikke skuffet. Det er rigtigt ved dårlig signal-modtagelse kan det pixeller lidt.( Meget få kanaler). Men har set en lille bid fra: Kongen vender tilbage (Ringenes Herre). Og det var som at se det i 3D. 
Men der et lille minus, som er den nævnte Ambilight, det siger Bzzzzzz... og det kan være irriterende at høre på. Speciel om aften hvor der er skruet ned lyden, der kan man godt høre den siger Bzzzzzz! Men så kan man bare slukke for Ambilight'en.
mvh haldor __________________ WISH YOU WERE HERE...
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 762
|
| Sendt: 26 November 2004 kl. 00:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
haldor skrev:
|
Hey alle!
Jeg har fået min plasmaskærm hjem i dag (42pf9986) og jeg er heller ikke skuffet. Det er rigtigt ved dårlig signal-modtagelse kan det pixeller lidt.( Meget få kanaler). Men har set en lille bid fra: Kongen vender tilbage (Ringenes Herre). Og det var som at se det i 3D. 
Men der et lille minus, som er den nævnte Ambilight, det siger Bzzzzzz... og det kan være irriterende at høre på. Speciel om aften hvor der er skruet ned lyden, der kan man godt høre den siger Bzzzzzz! Men så kan man bare slukke for Ambilight'en.
mvh haldor
|
|
|
Din plasma..? Den model du skriver er da en LCD... Er det 42PF9986 eller...?
Mvh Kim
|
| Til top |
|
| |
haldor Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 135
|
| Sendt: 26 November 2004 kl. 02:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Neeper.
Nej, det er en Phillips plasmaskærm 42pf9966. Undskyld!!!
mvh haldor __________________ WISH YOU WERE HERE...
|
| Til top |
|
| |