| Forfatter |
|
Dio` Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 113
|
| Sendt: 23 November 2004 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle.
Jeg står og skal købe en projektor..
Jeg tænker at det vigtgste for mig er hvor dyb sort den tegner, og hvor meget den larmer, da jeg ser rigtig mange Sort/Hvide film og er ret allergisk overfor støj. Jeg arbejder med at klippe film, så jeg er også ret obs på billedfejl (som regnbue effekter, og "huller" i lærredet..)
Mit rum er 4,5 * 3,5 meter, og projektoren skal efter al sandsynlighed lyse på den korte led...
Er i tvivl om hvorvidt jeg skal vælge lcd, dlp eller crt (det sidstnævnte er dog vist både for dyrt og for stort..)
Jeg har max 13000 til investeringen, men gerne mindre, da jeg også skal have et lærred (regner med at gå efter en fastramme (?)) og meget gerne vil erhverve en harddisk recorder, der dog lader til stadig at være ret dyre..
Alle forslag, råd og advarsler er meget velkomne :-)
|
| Til top |
|
| |
Miagi Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 203
|
| Sendt: 23 November 2004 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
I den prisklasse, er der IMHO ikke ret mange der gør det bedre end Sanyo Z2 (har hørt rygter om at den kan erhverves for under 10000,- i Tyskland.)
Men du har fuldstændig ret....med de krav specs du har, er en CRT klart at foretrække!
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1070
|
| Sendt: 24 November 2004 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kik evt. forbi: crt4ever.dk__________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |
Dio` Forum Bruger

|
| Sendt: 24 November 2004 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svar.
Var ikke klar over at crt var en reel mulighed, men kan se at jeg kan få en brugt på crtforever.dk til 9000kr.
Men er den ikke for stor til et rum på 4,5 * 3,5 m2? Den skal nok endda lyse på den korte led..
Kan læse at den er 60 kg, er det normen for crt projektorer?
Hvad er de typisike dimensioner (h,b,d)?
Har ladet mig fortælle at kun lcd og dlp projektorer kan generere et stort nok billede på så kort afstand som 3-4 meter. Har det noget på sig?
|
| Til top |
|
| |
lorx Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 700
|
| Sendt: 24 November 2004 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu har jeg selv en CRT'er på 16m² og det er intet problem ;) og jeg har et billed på 104" fra 3.4m's afstand :)
|
| Til top |
|
| |
Dio` Forum Bruger

|
| Sendt: 24 November 2004 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok?? Lyder jo fornemt!
Hvordan har du den sat op?
Hvor meget fylder den?
Og hvad skal jeg være opmærksom på når jeg køber en crt projektor?
|
| Til top |
|
| |
Dio` Forum Bruger

|
| Sendt: 24 November 2004 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
-Lyder jo i øvrigt, lorx, som om at du har et rum med de eksakt samme dimensioner som mit, og 104" lyder jo helt klart stort nok.
At kreere et så stort billede så tæt på, er det noget som kun nyere crt projektorer kan?
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1070
|
| Sendt: 25 November 2004 kl. 05:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
mit rum er også ca. 4,5 x 3,4.
intet problem med min BG808.
btw - mange LCD/DLP har korterer throw, så de skal længere væk....
__________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |
lorx Forum Bruger

|
| Sendt: 25 November 2004 kl. 07:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har bare et lille rullebord hvor den står og hygger sig på. ;) og den fylder ca. 50x50cm som en god størrelses forstærker.
|
| Til top |
|
| |
Dio` Forum Bruger

|
| Sendt: 25 November 2004 kl. 09:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der noget specielt jeg skal være opmærksom på når jeg køber crt?
-Er der noget som eks. kun de nyere kan?
Har jeg ret i at crt er mere støjsvage, har et bedre kontrast forhold, viser dybere sort, og har pærer der holder meget længere?
Og hvis det er tilfældet, hvorfor så overhovedet købe lcd ell dlp (så længe man ikke skal flytte projektoren) ? Pga prisen?
Ville det være muligt at hænge den under loftet? Eller skal den pege lige ud for at få et billede med lige sider?
Ved at det er mange spørgsmål på en gang, men er rart endelig at have fundet et sted hvor jeg kan få nogle svar:-)
|
| Til top |
|
| |
lorx Forum Bruger

|
| Sendt: 25 November 2004 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det mange bliver nok bange for, er at CRT projektore har et under ry for at være ufattelig svære at sætte op, men det mener jeg ikk helt, jeg havde konvergeret min første crt inden for 1½ time, det andet er uden tvivl nok størrelsen som jeg egentlig er underligt, for så voldsomme er de sgu hellere ikke, specielt ikke når man ser på pris og kvalitet. ;)
Og ja det er muligt at få loftophæng til de crt'ere.
En ting du skal være opmærksom på er at der helst ikke må komme for meget lys ind, men på den anden side, hvem sidder også og glor film i et helt oplyst rum? ;)
|
| Til top |
|
| |