Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 10:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Kan det analoge signal sammenlignes? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
pisfin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Status: Offline
Sendt: 30 November 2004 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Jeg kan forstå, at de fleste fladskærme ikke kan gengive et analogt TV-signal godt. Men hvordan er det i forhold til et "almindeligt" fjernsyn? Er kvaliteten den samme eller viser fladskærmene et dårlige billed fra det analoge signal?

Til top Vis pisfin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pisfin

kbakba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Sendt: 02 December 2004 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

Det er vist det man kan kalde en sandhed med modifikationer. De nyeste højopløselige LCD-fladskærme fra Sony og Philips giver et super billede hvis du har et ordentligt antenne signal.

Du kan slet ikke sammenligne LCD + Plasma + aldmineligt hos en TV-forhandler, da deres signal ofte er ringe da de splitter det utallige gange (dermed er det jo lidt vilkårligt hvilke fjernsyn/fladskærme som får det bedste signal). Det er derfor at man hører meget negativt om fladskærme og tv-signal fra folk som kun har set det hos en forhandler. Du skal i stedet for spørge om du må låne det med hjem, så er du sikker på billedet lever op til de forventninger du har.

Glem heller ikke at det er eletronikken som retter op på et dårligt billede og hvis eletronikken er dårligt til det så vil billedet også være dårligt. Det er ikke ensbetydende med at det er LCD-panelet der er skurken, det kan jo også være et elendigt/i stykker kabel, dårlig tuner. Det er der bare mange der glemmer.

Hvis du ikke har et godt antenne-signal resulterer det selvfølgelig i et ringe billede, men det gør det jo også ved et almindeligt fjernsyn. Så er det jo nok en god idé at klage til antenne-foreningen, da sådan noget selvfølgelig skal være i orden. Man betaler trods alt for at det er i orden.

Til top Vis kbakba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kbakba

Vittel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 02 December 2004 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

Jeg ved ikke lige med hensyn til teknikken omkring det...men jeg fortælle dig hvordan jeg oplever det. Jeg har et Pioneer plasma, som de fleste er enige om ligger i den bedre ende af PDP skalaen. Jeg startede med et ganske almindeligt TDC kabel TV signal, jeg vil ikke sige det så grimt ud men så satte jeg en selector til det istedet for - og så skete der noget. Det gav simpelthen så meget at det er svært at beskrive det, billedet blever meget mere klart....virkelig et MUST hvis man har et TV på den størrelse.

Men for nu at vende tilbage til dit spørgsmål, så er det ikke min opfattelse at et fladskærms tv gennerelt viser et dårligere analog billede, men problemet er jo hvis du vælger en 37"+ model, så har et alm. analog signal det med at se dårligere ud.

Til top Vis Vittel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vittel Besøg Vittel's Websted

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 02 December 2004 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Yeps, jeg har oplevet det samme som Wittel. Jeg bruger en projektor som TV, og så er kabel-TV simpelthen for dårligt. Jeg har investeret i en Digital satellit receiver med parabol, og jeg skal love for at det gør en forskel. Det er som at gå fra AM til FM på sin radio.

pisfin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 02 December 2004 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Jeg siger mange tak for kommentarerne. Hvordan er jeres erfaringer med butikkernes velvillighed til at "låne" fjernsyn ud? Jeg har et fjernsyn fra Hifiklubben i sigte, og da det ikke er større end 32", så er selve problemet med størrelsen og derfor "gnidret" billede formentlig ikke tilstede.
Til top Vis pisfin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pisfin

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 03 December 2004 kl. 00:49 | IP-adresse registreret  

I HiFi klubben er det normalt ikke noget problem, at "låne" en demo-model i en weekend.

Jeg kan garantere dig for, at et ordentligt antennesignal betyder noget - også ved mindre skærmstørrelser. Forskellen er blot, at ved store skærmstørrelser bliver det helt ulideligt at se på, hvis signalet ikke er iorden.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes