Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. maj 2025 | 06:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Epson EMP-S1 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nappefugl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 10 December 2004 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

Hej Alle.

Håber i kan give et godt råd. Jeg ved godt at der findes et hav af projektorer der er meget bedre end Epson EMP-S1. Men hvis de likvide midler ikke er så store, er det så et helt åndsvagt køb ?

Jeg har mulighed for totalt at mørklægge rummet og kan placere den således at lensshift/keystone ikke bliver nødvendigt.

Det er ren og skær prisen der er tiltalende, kr. 4999,- i computercity. Den skal kun anvendes til Film fra en DVD-afspiller.

Håber på lidt gode råd.
Mvh Bo
Til top Vis Nappefugl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nappefugl Besøg Nappefugl's Websted

netbjarne
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 10 December 2004 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

Hey

Jamen google efter nogle reviews - de ser jo ikke helt tossede ud prisen taget i betragtning. Dog synes jeg at 33 db støj lyder lidt voldsomt - men det må vel komme an på en prøve.

Hvis det var mig, ville jeg købe den over nettet så du har 14 dages returret, så ville jeg være meget påpasselig med ikke at spolere emballagen og lign og så prøve den af et par timer derhjemme, og returnerer den senest et par dage efter hvis jeg ikke er tilfreds... Jeg har faktisk gjort netop det hos computercity med en Hitatchi PJ-TX100, og det var intet problem - de krediterede endda fragten  men det var nok en fejl...

Held og lykke med projektet - hjemmebio er en omfattende hobby :-)

Bjarne

tobywan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 December 2004 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Hej Bo

Der er flere ting du skal være opmærksom på når du køber en projektor.

Den projektor du har kig på er nok mere en typisk dataprojektor beregnet til powerpoint præsentationer etc. Derudover er det en 4:3 projektor - altså ikke ret velegnet til filmens lidt bredere format (typisk 1:85 el. 1:2.35) Her vil en decideret 16/9 projektor være meget mere velegnet til formålet. Epson projektoren har også en ret lavt kontrastforhold hvilket ikke er ret heldigt når du primært skal bruge den til film. Derudover er opløsning kun på 8*600.

Det er selvfølgelig et problem, hvis ikke du har flere penge til formålet, og jeg ved slet ikke om man kan købe eksempelvis Sanyo Z1 mere - ellers ville denne nok være et ret godt bud. Ellers synes jeg helt ærligt at du skal vente til du har sparet lidt flere penge sammen og så købe en "rigtig" bio projektor.

Held og lykke med det

Nappefugl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 15 December 2004 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

Jeg takker for svarene og vil overveje hvad jeg gør.

Lige et sidste spørgsmål. Epson TW-10H er der nogle der har nogle erfaringer med den ???.

Mvh Bo

Til top Vis Nappefugl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nappefugl Besøg Nappefugl's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes