Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 00:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Afbøjnings fejl på Panasonic. TX-36PD50F (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lytteren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 12 December 2004 kl. 02:44 | IP-adresse registreret  

Jeg har fået et meget uventet og alvorlig problem med mit Panasonic TX-36PD50F 36” high end TV.  Det viser sig som afbøjnings fejl spec. i venstre side af skæren, det er tilsyneladende opstået efter jeg har plasteret et sæt Audio Pro Image 40 højttaler …!

Jeg bruger disse sammen med en Yamaha 592 integreret forstærker, idet jeg ikke kunne holde den mildt sagt dårlige gengivelse ud, fra de indbyggede ”banan højttaler” på den anden side, vil jeg ikke havde mit store hifi anlæg, kørende til TV avisen, debat programmer etc. Jeg har købt disse højttaler for deres fantastiske mellemtone og diskant, de lyder fremragende til spec. Tale. (!!)

De er magnetisk afskærmet, så jeg er særdeles negativ overrasket over dette, kunne man montere en eller anden metalplade på den del af højttaleren, som vender i mod mit TV, for at modvirke dette problem…?

Jeg vil være ked af hvis disse højttaler skulle ud og stå og rode i mit rum.

Mvh.

”Lytteren”

Til top Vis Lytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lytteren

notional
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 December 2004 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

Lidt off topic, men hvor lang tid har du haft TV'et? Så vidt det høres her, tager det Panasonics TV højttalere lang tid at "køres til", men lyden skulle blive meget bedre.
Til top Vis notional's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af notional

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 12 December 2004 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

Under alle omstændigheder ville jeg, hvis jeg var dig, flytte de højttalere NU - inden tv´et tager varig skade. Det tyder på at den magnetiske afskærmning i højttalerne ikke er 100% optimal. Det kan dreje sig om at du skal flytte dem 10-20 cm, hvilket ikke burde være et problem. Desuden opnår du også et væsentligt bedre stereoperspektiv ved at få dem lidt væk fra hinanden.

Og det er korrekt som Notional siger - Panasonic´s indbyggede højttalere har meget lang tilspilning. Tålmodighed er nøgleordet, og de bliver jo ikke spillet til hvis man ikke bruger dem!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes