Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 19:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Plasma monitor som tv ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
cpll
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 December 2004
Status: Offline
Sendt: 12 December 2004 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Hej med jer der ude,

Jeg har lige et lille spørgsmål som i derude sikkert kan kaste lys på.

Er der en fornuftig måde at få et plasmapanel (monitor) ex. Phillips BDS/BDH 4211, til at fungere som tv. Findes der tuner til dem, som vil kunne give et godt billed. Det lader sig være alm. tv tunere eller DVB-T tunere ?

Det er selvfølgelig også muligt at det vil være noget hø og bruge en monitor til formålet, men det kunne være en billig måde hvis det kan lade sig gøre. Godt 18k for BDHén 1024x1024...

Mvh CPL

Til top Vis cpll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cpll

cpll
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 December 2004
Sendt: 13 December 2004 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

Er der ikke nogen der har et bud ??

Til top Vis cpll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cpll

kennls
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2003
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 16 December 2004 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Jeg har tænkt på det samme, men kunne godt tænke mig om nogen har prøvet det. Jeg har set på den her fra Philip:

http://www.techhaus.dk/pdf/BDH4211.pdf

Umiddelbart virker det som om at plasma panlet er det samme som i de dyrere plasma (1024*1024) og det kunne jo så virke som fremragende til en HTPC eller en Denon DVD-1910. Men spørgsmålet er om billedkvaliteten er den samme, det kunne være rart hvis en af eksperterne kunne svare.

Selvfølgelig får man ikke tekst tv, tuner osv. med, men jeg bruger den jo primært til DVD, HTPC og parabol.

Med hensyn til tuner kan man jo have et tv-tuner kort i en HTPC eller sætte en dvd-optager med komponent på den (der er jo tuner i), som jeg ser det. Ellers er der også de små eksterne tunere.

Er der nogen der kan bidrage...?

Mvh Kenn

Til top Vis kennls's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennls

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 December 2004 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

kennls skrev:

Umiddelbart virker det som om at plasma panlet er det samme som i de dyrere plasma (1024*1024) og det kunne jo så virke som fremragende til en HTPC eller en Denon DVD-1910. Men spørgsmålet er om billedkvaliteten er den samme, det kunne være rart hvis en af eksperterne kunne svare.

Jeg kan ikke sige noget om billedkvaliteten, men man skal være obs på at 1024x1024 panelet er et interlace panel, det egner sig egentligt ikke særligt godt til PC brug.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

kennls
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2003
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 18 December 2004 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

Den pdf fil jeg linkede til refererer til at dette er en PC monitor og et utal af opløsninger den kan kører(selvfølgelig har den kun 1024*1024 pixels). Jeg ved godt det er et kompromis, men jeg har mere lyst til en større skærmstørrelse til min hjemmebio end en 32 lcd og en projektor er ikke en mulighed i mit nye hus. Derfor skal jeg på en plasma, men mit budget hedder under 20000 (da jeg jo flytter i nyt hus).

Mine alternativer er således plasmaer såsom Philips 42PF9946, medion plasmaer eller andre i det prisområde. Da jeg allerede har en DVD/HD optager og et sekundært rum med et 32" philips CRT, er tuner og tekst tv ikke mine største bekymringer. Denne plasma monitor har et panel med samme data som et 42PF9966, som er væsenligt dyrere, men har ikke Pixel Plus 2 osv.

Til gengæld tror jeg denne monitor har component + DVI, SVHS og 2*VGA. Jeg er ikke helt sikker på component, data bladet siger det således:

Display Panel Type number BDH4211

Type AC type Plasma Display Panel with ALiS technology

Screen size (viewable area) 522.3 (H) x 921.6 (W) (42inch diagonal)

Aspect ratio 16:9

Number of Pixels Horizontal 1024 x Vertical 1024

Pixel pitch 0,9 x 0,51 mm

Displayable Colors 16.77 milion (RGB 256 Gray Scale)

Viewing angle Over 160 degrees (all directions)

Contrast ratio 1000:1

Brightness 1000 cd/m2 (without filterplate)

Signals Input signals Video

CVBS: NTSC 3.58, 4.43; PAL 4.43 (B,G,D,H,I,N); PAL 3.58 (M,N); SECAM

S-Video (Y/C)

RGB+HV,YCbCr,YPbPr (480p, 576p, 720p, 480i, 576i, 1080i)

Computer

PC and MAC compatible; Multi scan VGA*, XGA*, SXGA*

Synchronisation range

Horizontal locking range : 15.6 - 80 kHz (automatic step scan)

Vertical locking range : 48 - 120 Hz (automatic step scan)

Pixelclock clock range: 20 - 130 MHz (automatic step scan)

Input/output RGB

connectors Data1 (Analog) VGA in Mini D-sub 15pins

Data2 (Analog) FlexVGA (Loop-through/VGA in) Mini D-sub 15pins. Supports also HD sources

Data3 (Digital) DVI-D in 29pins (not compatible with analog input)

Video

Video1 (CVBS) CINCH

Video2 S-Video (Y/C) DIN 4pin

Video3 (RGB+HV,YCbCr (sync on green),YPbPr (sync on green)) 5*CINCH**

RC Out

CINCH

External Control

D-sub 9pin (RS232)

Jeg synes det ser ud som den har component og kan klarer fremtidens HDTV signaler. Så vil jeg gerne undværer tuner osv. for nuværende og bruge min HTPC via DVI, min nuværende Sony HX-900 gennem component og så skal der en sattelit box på på en eller andem måde (måske S-VHS)

Det ser altså ud som denne plasma monitor er et langt bedre køb end plasmaer tv i dens pris segement (altså under 20 kilo), Selvfølgelig er der ulemper i forhold til plasmaer til 30-50 kilo, men jeg synes det lyder som om at nogle af de ulemper kan udbedres ved at bruge HTPC og mest bruge denne monitor som man ville bruge en projektor.

Mvh Kenn

Til top Vis kennls's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennls

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes