Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2025 | 09:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: tv fra bilka (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MagnusHolm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2004
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Sendt: 25 December 2004 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

hejsa..

jeg så lige i bilkas tilbudsavis at de i denne uge har 3 forskellige tv på tilbud, til hver især 5k, 5k, og 6k. Det er et philips, panasonic og et sony.

link til sony:
http://minreklame.dk/image.frame.php?page=60&sid=2161&am p;zoom=2&no_pages=72&url=Bilka/uge53_5SffLxOv&ti d=57#start

link til panasonic:
http://minreklame.dk/image.frame.php?page=61&sid=2161&am p;zoom=2&no_pages=72&url=Bilka/uge53_5SffLxOv&ti d=57#start

link til philips:
http://minreklame.dk/image.frame.php?page=63&sid=2161&am p;zoom=2&no_pages=72&url=Bilka/uge53_5SffLxOv&ti d=57#start

Mit spørgsmål er så om der er nogle af jer som har erfaring med nogle af disse tv'er, og om de overhoevedet er værd at bruge penge på. Om der måske var andre til samme pris som er bedre, eller nogle til lidt mere, som er meget bedre. Om det bedre kan betale sig at købe en billig projektor, eller noget andet. Spørg endelig hvis der er noget i vil vide.

På horhånd tak
Til top Vis MagnusHolm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MagnusHolm Besøg MagnusHolm's Websted

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 December 2004 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

Du skal op i ca. 10k før de gode 32'' WS tv'er melder sig

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 December 2004 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Eller ca. 8K hvis du vil købe i Tyskland, så kan du vist få et Philips 9308.

MagnusHolm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2004
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 28 December 2004 kl. 00:54 | IP-adresse registreret  

men ingen har noget at tilføje til de tv'er der fra bilka ?
Til top Vis MagnusHolm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MagnusHolm Besøg MagnusHolm's Websted

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 December 2004 kl. 08:45 | IP-adresse registreret  

MagnusHolm skrev:
men ingen har noget at tilføje til de tv'er der fra bilka ?

Nope, ikke andet end at vi nok begge 2 er enige om at de er en tand for billige hvis de skal bruges til noget seriøst

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 December 2004 kl. 08:58 | IP-adresse registreret  

Hvis tvér skal bruges til tv avisen og et par serier om ugen så er det nogle ok fjernsyn.

Men skal det bruges til film som 1 priotet vil jeg nok også sparre lidt mere op. Kik evt. på noget brugt der ikke er mere end 1-2 år gammelt, så får du til 6-8 K. et godt fjernsyn som formentlig har en udsalgspris på 10 - 15 K

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Sendt: 28 December 2004 kl. 09:01 | IP-adresse registreret  

Nu må I stoppe... Det Sony til 6k er da et fint fjernsyn. Der er da ingen der vil bruge 10k på et nyt fjernsyn, når man kan få en fladskærm på samme størrelse til samme pris om et års tid.

Men tag ud og se på dem, og køb det der har det bedste billede, såfremt det lever op til dine krav.

Mvh. JBL

Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 28 December 2004 kl. 09:21 | IP-adresse registreret  

Philips 9509 i Tapeconnection til 9.444 kr!!!!!!
Til top Vis Zanetti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zanetti

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 December 2004 kl. 09:22 | IP-adresse registreret  

JBL Ti-5000 skrev:

Nu må I stoppe... Det Sony til 6k er da et fint fjernsyn. Der er da ingen der vil bruge 10k på et nyt fjernsyn, når man kan få en fladskærm på samme størrelse til samme pris om et års tid.

Men tag ud og se på dem, og køb det der har det bedste billede, såfremt det lever op til dine krav.

Mvh. JBL

Ja, men prøv lige at tage et grundigt kig på de fladskærme som i dag koster ca. 20k - det er dem du kan købe til ca. 10k om et års tid eller 2. Og sammnelign dem så lige med et kvalitets plasma fra eks. Panasonic eller Pioneer til ca. 50k...det er som at få pudset brillerne . De fladskærme der sælges i dag til ca. 20k er noget jam og er sikkert fine nok til DR derude, lidt Byggemand Bob osv., men de kan ikke bruges i en seriøs hjemmebif  

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 28 December 2004 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:
JBL Ti-5000 skrev:

Mvh. JBL

Ja, men prøv lige at tage et grundigt kig på de fladskærme som i dag koster ca. 20k - det er dem du kan købe til ca. 10k om et års tid eller 2. Og sammnelign dem så lige med et kvalitets plasma fra eks. Panasonic eller Pioneer til ca. 50k...det er som at få pudset brillerne . De fladskærme der sælges i dag til ca. 20k er noget jam og er sikkert fine nok til DR derude, lidt Byggemand Bob osv., men de kan ikke bruges i en seriøs hjemmebif  

Vil også klart vælge et CRT TV... fladskærme bliver først aktuel for mig om en 4-5 år. Kvalitetetn kontra prisen følger slet ikke med endnu i forhold til CRT TV. Synes du skulle kigge på et Philips 9509 som sagt, det er et af de absolut bedste i sin klasse!!

Kongen24
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2004
Sendt: 28 December 2004 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

Zanetti skrev:

Vil også klart vælge et CRT TV... fladskærme bliver først aktuel for mig om en 4-5 år. Kvalitetetn kontra prisen følger slet ikke med endnu i forhold til CRT TV. Synes du skulle kigge på et Philips 9509 som sagt, det er et af de absolut bedste i sin klasse!!

Lyder ikke til at du har særligt meget tiltro til den nye teknologi eller nogen idé om hvor hurtig udviklingen går for tiden. Hvis du vil vente 4-5 år, før du mener at plasma teknologien er så fremskreden, at man først der kan få et ordentligt plasma tv til 10K, så syn's jeg du skulle tage og kigge 4-5 år tilbage i tiden og se langt plasmaskærmene er nået. Både med hensyn til billedkvalitet, men også med pris!!

Derudover skal man også have i baghovedet, at "dengang" var der ikke mere en en håndfuld producenter af panelerne. Når de først bliver "allemands eje", vil priserne styrtdykke!! ...Det kan godt være at mærker som Prosonic (Oooh yeah!) ikke er high-end, men de er med til at gøre at fx Panasonic og Philips ikke kan tage overpriser for DERES l**te-skærme.

Jeg venter og håber på at der skal ske mirakler her i starten af det nye år.... (mit gamle tv er gået i stykker, så jeg må indtil videre nøjes med et 21" l**te Samsung med indbygget video. )

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 28 December 2004 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

Jeg har også ment at fladskærme ikke kunne være med alm billederørtv.

Nu ejer jeg så selv en sony lcd klv-L32m1 og må lige sige til dem der danner sig en mening ud fra det de ser ude i radioforretningerne,pas på med det, der er noget helt andet at få disse tv hjem i stuen.

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 28 December 2004 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

Kongen24 skrev:
Zanetti skrev:

Lyder ikke til at du har særligt meget tiltro til den nye teknologi eller nogen idé om hvor hurtig udviklingen går for tiden. Hvis du vil vente 4-5 år, før du mener at plasma teknologien er så fremskreden, at man først der kan få et ordentligt plasma tv til 10K, så syn's jeg du skulle tage og kigge 4-5 år tilbage i tiden og se langt plasmaskærmene er nået. Både med hensyn til billedkvalitet, men også med pris!!

Derudover skal man også have i baghovedet, at "dengang" var der ikke mere en en håndfuld producenter af panelerne. Når de først bliver "allemands eje", vil priserne styrtdykke!! ...Det kan godt være at mærker som Prosonic (Oooh yeah!) ikke er high-end, men de er med til at gøre at fx Panasonic og Philips ikke kan tage overpriser for DERES l**te-skærme.

Jeg venter og håber på at der skal ske mirakler her i starten af det nye år.... (mit gamle tv er gået i stykker, så jeg må indtil videre nøjes med et 21" l**te Samsung med indbygget video. )

Nej, det var måske også nok lidt højt sat... overdrivelse fremmer forståelsen!

Ved godt at udviklingen går rivende hurtig... men jeg vil på nuværende tidspunkt ikke give så mange penge for en fladskærm når jeg kan få samme kvalitet på et CRT til en langt lavere pris!

JoLa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2004
Lokalitet: København
Sendt: 28 December 2004 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

Det er jo lidt svært at vurdere ud fra pris alene. Jeg har lige købt et JVC 100 hz i Bilka til 5000 kr. og der er tale om et efter min mening fremragende tv, med et utroligt godt billede. Og meget bedre end det Panasonic jeg købte til 14000 for 3 år siden. (Som forøvrigt blev solgt for omkring 4000 kr inden det blev udfaset. Jeg så på Sonyet mens jeg var der nede og der var også et fremragende billede på! Men det kan da sikkert blive bedre! Det kan næsten alting. Men man skal jo ligesom kigge på det selv og vurdere hvad man selv synes.  

Til top Vis JoLa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JoLa

caf78
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2004
Sendt: 28 December 2004 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv kig på Philips 32PW8609, da det netop er så billigt...
Jeg har længe gået og tænkt på at spare op til noget vildere (omkring 15.000,-), men sådan som det ser ud i dag, så synes jeg sgu ikke at der er noget TV (CRT/projektion/LCD/Plasma) som er de sidste penge værd... set i forhold til fx. dette Philips. Om end ikke andet, så kan man skifte det ud eller sætte det i soveværelset om et par år fordi det ikke koster mere.

Faktisk er har jeg set et Philips 32PW med PixelPlus (=dyrere) og det var jeg ikke begejstret for.
Til top Vis caf78's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af caf78

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes