Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 18:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Thomson 27 lcd og DVD tilslutning (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Vandpytten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2005
Status: Offline
Sendt: 02 Januar 2005 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Hej

Har købt et Thomson 27 lcd Scenium og skal have tilsluttet min DVD. Jeg har læst her på siden tidligere, at kvaliteten kun bliver optimal ved tilslutning til Sub-D indgangen (15 pin) og med 3 phono stik (component) i min DVD. DVDén understøtter progressiv scan.

Jeg har nu tilsluttet det medfølgende kabel fra Sub-D i fjernsynet til DVDén samt sluttet lyden til med separat kabel. Mit problem er, at jeg ikke modtager billede fra DVDén. Jeg bliver lidt i tvivl om jeg kan bruge det medfølgende kabel, idet der kun er  6 pinde i Sub-D stikket og altså ikke 15 som der er plads til (måske kablet kun er beregnet til PC visning på skærmen??). Måske jeg gør noget andet galt...

Kan nogen hjælpe mig?

Mange hilsner

Vandpytten

Til top Vis Vandpytten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vandpytten

Århusianer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 Januar 2005 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

Hej igen, Vandpytten.

Lige et par supplerende oplysninger til de forklaringer du fik i min mail. Dengang jeg sendte den afsted, var jeg ikke helt klar over hvorvidt din afspiller havde Progressive Scan, eller ej. Dit indlæg her fortæller at det har den, så det burde altså ikke være déri problemet ligger.

Det medfølgende adapter-kabel, som du nævner i indlægget, er ganske rigtigt til brug ved tilslutning fra en DVD-afspiller. Ved PC-tilslutning skal man anvende en helt anden kabeltype, med et D-Sub-stik i begge ender. Jeg tør næsten ikke spørge, men - øh - er du helt sikker på om Component-stikkene i adapter-kablet er korrekt tilsluttede? Hvis bare ét af stikkene med f.eks. grøn eller blå farve sidder i det forkerte "hul", er der dømt sort skærm. Og det kan jo nogen gange være lidt svært at skelne imellem de to farver, når man står og roder med at få kablerne tilsluttet i en dårlig belysning .......

Ellers er der så næsten kun den mulighed tilbage, at TV'et ikke selv kan genkende det signal det modtager, og at du bruge AV-tasten. Apparatet burde ganske vist ikke ha' problemer med at finde ud af, hvilken indgang der er i brug, men nogle af indgangene understøtter jo mere end én slags signaltype - muligvis i en  prioriteret rækkefølge, kunne jeg forestille mig.

Til top Vis Århusianer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Århusianer

Vandpytten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2005
Sendt: 03 Januar 2005 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Hej Århusianer

Mit problem er løst.

Efter din første mail tjekkede jeg om DVDéns progressive scan var slået til ved hjælp af et scart kabel (jeg havde ikke tjekket det da jeg ikke kunne få billede via D-sub indgangen) og det viste sig, at progressive scan var slået fra. Da jeg slog den til og igen forsøgte via D-sub indgangen var der billede - og endda et meget fint af slagsen - væsentlig bedre end med nogle af de andre indgange.

Du har været en stor hjælp og sparet mig mange timer. Tak for det.

Mange hilsner

Vandpytten

Til top Vis Vandpytten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vandpytten

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes