Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 18:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Philips LCD TV - sort=rødligt? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Simon Ravn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2004
Status: Offline
Sendt: 02 Januar 2005 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

Jeg har været rundt og checke LCD TV ud nogle gange efterhånden:) Og ligemeget hvor jeg ser Philips TV'ene, synes jeg de allesammen er præget af at sort ikke er sort, men derimod hat et rødligt/pink skær. Sådan har det været i alle butikker jeg har set det i... Det skal lige siges at jeg ikke synes problemet er der på 9986 modellerne, men på 9946 synes jeg det er virkelig grimt og tydeligt.

Jeg er kommet vildt i tvivl om hvilket TV jeg skal købe - jeg regner med at købe et her i slutningen af januar og står og vakler mellem 32" Philips 9976, 32" Sharp eller det nye 32" JVC. Der er vist nogle ejere af 32PF9976 herinde - har I oplevet noget problem med rødligt skær der hvor der er sorte bjælker i film fx? Jeg kiggede på 32PF9986 og syntes billedet var ret godt - er 9976 nogenlunde lige så godt? Jeg ved godt 9986 har PP2 i modsætning til 9976 der har PP1 men ved ikke hvor stor en forskel det gør. Jeg kiggede også på Sony WEGA 32" - der var en dolly tur ind på Tommy Lee Jones i Men in Black, og det så forfærdeligt ud i kanten af hans næse etc, hvor der opstod "jigsaw"-effekter etc. Har ikke set om det også sker med andre LCD TV men pænt var det ikke, så jeg skipper nok Sony:)

JVC synes jeg ser lovende ud men har desværre ikke set det i aktion. På et tysk site stod der responstid på 7ms - på JVC's europæiske sites er der intet opgivet. Jeg prøvede at kigge på det amerikanske site, men der er modellerne anderledes, men det der kom tættest på var opgivet til 16ms hvilket jeg ikke vil kunne acceptere. Tror jeg ringer til JVC Danmark og ser om de kan give mig et svar:)

Til top Vis Simon Ravn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Simon Ravn

Kongen24
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2004
Sendt: 02 Januar 2005 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Hej,

har lige været ude og købe Philips 9976 idag og har allerede set de første par film på den!  Når man lige har fået indstillet den ordentligt (hvilket er nemt) er det et riiiiigtigt lækkert billede.... MUMS!! Det skal lige siges at de film jeg så var "LOTR - Eventyret om ringen" og "Chronicles of Riddick". Ingen af dem kan siges at være "lette" for en plasma/LCD skærm at vise, men der var ingen problemer...

Jeg fik en (overraskende) go' snak med ham i butikken om, om jeg skulle vælge 76'eren eller 86'eren. Jeg var selv lidt i tvivl da jeg kom derned, men vi (sælgeren og jeg) blev faktisk enige om at lidt lys på væggen og 2 tunere er 4K værd! Derfor nuppede jeg 76'eren....

Desuden har den klart det fedeste og mest stilrene design af de to....

OOOOH-YEAH!!!

Simon Ravn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2005 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Kongen24, rart at høre at du er glad for Philips'et. Ville stadig ønske de ikke havde lavet den kæmpe ramme på det:/ Har du set film i mørke med mørke scener på det? Jeg skal have mit i soveværelset nemlig... Overvejer måske selv lige at sætte lidt lys op bagi hvis det virkelig forbedrer oplevelsen, men ellers vil jeg heller ikke betale mere for ambilight, hvis det er den største "forbering" 9986 har over 9976.

Hvad med software-fejlen som Neeper nævnte her tidligere - at når man ser tekst-tv, vist nok splittet med video-billede, så går der noget galt med lyset?

Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 Januar 2005 kl. 00:44 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg har heller ikke lige haft tid til at rode med det, så jeg har ikke fået undersøgt om software fejlen er rettet..

Kontrasten gik helt i max når man brugte tekst-tv... I Picture & Text gik både billede og tekst i max kontrast, første gang man prøvede.. Men anden gang i træk, så var det okay..

Kongen24: Er den fejl rettet..?

Hvor købte du henne, og hvor meget måtte du slippe for det..?

Mvh Kim

PS: Sort er ikke rød på 9976 & 9986. I et helt mørkt rum, er sort ikke 100 % sort, men da klart det bedste man får med LCD.. Og der er ikke noget som hakker i kanterne, som næsten alle LCD TV gør..

PP kan både i version I & II se lidt kunstig ud grundet "Natural Motion".. Bevægelser ser lidt dokumentar agtige ud, men så er der movie plus og progressiv scan... Det kunne være fedt hvis man kunne de-aktivere "Natural Motion" og stadig få skarpheden og renheden fra PP..

Jeg tror at 9976 har PP II.. Alle menuer (på nær der ikke står II efter PP) og panelet osv. er helt identisk med 9986.. Det skulle være mærkeligt at man lavede om i chassiet for at få gammel teknologi i et nyt produkt..

Mit gæt er, at man af markedsføringsmæssige årsager, har valgt at kalde 9976 for PP I for at differentiere det fra 9986, som jo er en del dyrere..

Jeg kan i hvert fald ikke se forskel på de to`s billede.. Og jeg er MEGA kritisk.

Til top Vis Neeper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Neeper Besøg Neeper's Websted

Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Sendt: 03 Januar 2005 kl. 01:23 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Neeper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Neeper Besøg Neeper's Websted

Simon Ravn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Januar 2005 kl. 01:27 | IP-adresse registreret  

www.idealo.de er et godt prisindex.

Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Sendt: 03 Januar 2005 kl. 01:45 | IP-adresse registreret  

Eller man kan køre en tur til Sverige..

Og spare ca. 2500,-

http://www.fyndborsen.se/?sida=produkt.php%3Fmain%21filter%2 1Prodnr%3D9362

Kongen24
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2004
Sendt: 03 Januar 2005 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Hey,

jeg gav 22.400,- for mit 9976 i El-Giganten! -Det fås sikkert billigere, men det er meget lækkert at man har 30 dages fuld returret. Desuden købte jeg et 3-års garanti bevis, så jeg får et nyt (eller et af samme værdi) hvis det går i skykker. (Bare det nu ikke går i stykker om 2½ år!! )

Til Simon Ravn:

Jep! har set film med mørk baggrund! = Ringenes Herre!! = fedt billede!! Jeg har heller ikke oplevet nogle fejl mht. lyset! og det har mere eller mindre kørt i døgn-drift siden jeg fik det! hehe...

Til Neeper:

Jeg har ikke oplevet det du fortæller om med kontrast problemer. Dog skal det siges at det er rigtigt at der er hug på lys-styrken når man ser tekst-tv!!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes