| Forfatter |
|
KlausVers Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2005
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 06 Januar 2005 kl. 04:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aloha alle derud!
Jeg er interesseret i at købe mig et plasma tv, efter min dejlige december løn har jeg endelig penge nok og er interesseret i et tv på 42" som ligger i prisklassen 25-30K ! Er der nogle som kan hjælpe mig med at godt tv der? Gerne godt sortniveau, god opløsning og ikke mindst et flat design, ikke noget amitech pis (no offend)!
Har tænkt lidt på denne: http://www.dvdpriser.dk/Listprices.asp?ID=118403
Hvad med denne (kan ikke helt forstå den er så billig i forhold til andre med en god opløsning): http://www.dvdpriser.dk/Listprices.asp?ID=75379
Andre gode ideer? I må gerne skrive hvorfra tilbuddet kommer, så det er lidt lettere at finde!
På forhånd tusinde tak, adios, Klaus
|
| Til top |
|
| |
Schnumpfel Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 66
|
| Sendt: 06 Januar 2005 kl. 05:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gå ud og kig på de forskellige skærme, hvis du har mulighed for det, og se om billedet er noget du kan bruge til noget. Det er ikke kun gode specs der gør en god skærm.
Jeg har selv været ude og kigge på denne skærm http://www.alfaview.dk/shop/productinfo.asp?id=184
Den var overraskende god og klar i billedet. Men det er jo bare et alternativ til dem du allerede har fundet 
Og held og lykke med at finde den rette skærm __________________ Don't fight it, embrace it!
|
| Til top |
|
| |
HDfreak Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2005
Status: Offline Indlæg: 55
|
| Sendt: 06 Januar 2005 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kiro Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 459
|
| Sendt: 06 Januar 2005 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Personligt ville jeg også kigge på FUJITSU P42HHA30ES der har et virkligt flot billed til 30k.
Mvh. kiro
|
| Til top |
|
| |
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 06 Januar 2005 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
- Jeg følger spændt med ude på sidelinien , da jeg har de samme overvejelser. Men udover et "godt billede", mener jeg at man også skal gå efter en skærm med DVI indgang samt 1024 x 1024 opløsning.
- Min egen favorit er stadig Philips m. Pixel plus 2 ( 42" = 42PF9966 ) - venter dog på at det falder lidt ( meget ) i pris.................
Som Schnumpfel rigtigt siger, så er det ikke specs alene som gør en god skærm, MEN en opløsning på 852 x 480, ER altså for lidt hvis man også vil bruge et alm. antennesignal.
Og ang. Philips'et på DVD.priser; kan ikke finde den model der hedder BDH 4211 nogen steder.....mon det er et panel uden tuner ?...men enig; prisen virker meget fordelagtig... Update; fandt det på www. wedgwood-group.com; måske en del af forklaringen på den lave pris, skyldes det lave kontrast-forhold samt lave lysstyrke ??????
mvh
Jesper/Oldhifinut
|
| Til top |
|
| |
tnaa Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 138
|
| Sendt: 06 Januar 2005 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej ...
Jeg følger meget med i plasma-debatten vedrørende mit eget ventuelle køb ag sådan en fætter .... jeg har dog liiige et spørgsmål der klart illustrerer hvor lidt kendskab jeg har til elektronik: Hvad pokker er en DVI indgang ... og hvor meget bedre er det i forhold til en traditionelt scartkabel-samling ???
Har dog set Panasonics Viera skærm og må sige at det klart er den skærm jeg synes viser bedste billedkvalitet i feltet af "lav-opløsnings"-skærme... DVI eller ej :)
mange uvidende hilsner
Thomas
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Januar 2005 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Thomas; jeg skal heller ikke gøre mig klog på elektronik - og der er sikkert andre som har en bedre/mere uddybende svar på hvad en DVI( hdmi) indgang er/gør bedre end alm. Scart...men kort fortalt overfører det billedet digitalt..har set forskellen ml. at køre scart/component/DVI, og finder den ikke "overvældende" - men den er der, og er sikker på at det bliver fremtidens overførselsmedia.
mvh
Jesper
|
| Til top |
|
| |
kimj Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003
Status: Offline Indlæg: 109
|
| Sendt: 06 Januar 2005 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husk lige på, at billederne på plasma ser godt når det får digitalt signal, men meget grumset ved analog signal.
Der skal bruges digital parabol eller kabeltv med selektor.
I alle butikker sender de selvfølgelig digitalt signal til skærm, derfor dette flotte billede. Bed om at skærmen med almindelig tv signal.
Hilsen Kim J
|
| Til top |
|
| |
mbm1 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 913
|
| Sendt: 06 Januar 2005 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mine oldstyle antenner viser klart bedre billede på mit nye Phillips 42PF9946 end det gjorde i EL-giganten og Fona´s kabelTV.
|
| Til top |
|
| |
HDfreak Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2005 kl. 00:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Andersen skrev:
|
- Jeg følger spændt med ude på sidelinien , da jeg har de samme overvejelser. Men udover et "godt billede", mener jeg at man også skal gå efter en skærm med DVI indgang samt 1024 x 1024 opløsning.
- Min egen favorit er stadig Philips m. Pixel plus 2 ( 42" = 42PF9966 ) - venter dog på at det falder lidt ( meget ) i pris.................
Som Schnumpfel rigtigt siger, så er det ikke specs alene som gør en god skærm, MEN en opløsning på 852 x 480, ER altså for lidt hvis man også vil bruge et alm. antennesignal.
|
|
|
Nu er det sådan så at opløsning 1024 x 1024 pixel snyder, der er INGEN plasmaskærm der kan vise den opløsning. Et 1024 x 1024 display er ikke ret meget bedre end et 852 x 480 panel da de sidste 1024 er interlaced og skal divideres med 2 altså 512 pixels. Bare så i ikke bliver snydt!!!!!!
|
| Til top |
|
| |
PHN2 Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 07 Januar 2005 kl. 00:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har endnu til gode at se en skærm sat op i en forretning, hvor det ikke kører med MTV eller lign. De ligner stortset noget L**t alle sammen. Jeg har dog set nogle nye lcd fra hhv. sony og philips, hvor billedet var Ok.
mvh. Per.
|
| Til top |
|
| |
tnaa Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 138
|
| Sendt: 07 Januar 2005 kl. 08:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
kimj skrev:
|
Husk lige på, at billederne på plasma ser godt når det får digitalt signal, men meget grumset ved analog signal.
Der skal bruges digital parabol eller kabeltv med selektor.
I alle butikker sender de selvfølgelig digitalt signal til skærm, derfor dette flotte billede. Bed om at skærmen med almindelig tv signal.
Hilsen Kim J
Kim..
Betyder det at når man feks har stofanet kabel tv er det ikke nok med en alm. antenneledning, men at man OGSÅ skal have en selector?? (og skal den så kobles via en DVI indgang??)
mvh Thomas |
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Januar 2005 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu er det sådan så at opløsning 1024 x 1024 pixel snyder, der er INGEN plasmaskærm der kan vise den opløsning. Et 1024 x 1024 display er ikke ret meget bedre end et 852 x 480 panel da de sidste 1024 er interlaced og skal divideres med 2 altså 512 pixels. Bare så i ikke bliver snydt!!!!!!
OK.......det er nyt for mig......havde faktisk læst det modsatte/at der vitterlig ER tale om ægte 1024 pixel...........og har stået og set på "ens" Philips skærme hvor den eneste forskel var pixelopløsningen (?)...og hvor den "højt-opløste" havde det flotteste billede...men rart at få lidt info om dette...
mvh
Jesper/Oldhifinut
|
| Til top |
|
| |
HDfreak Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2005 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Opløsningen på plasma skærme går fra 852 x 480 til i dag 1366 x 768 pixel, og reelt set jo højere antal pixels, jo bedre er billedet. Er HDTV kompatibilitet vigtigt for dig skal du vælger en skærm med så mange pixels som muligt. Helst et 1024 x 768 eller bedre. Opløsning 1024 x 1024 snyder dog Denne er ikke ret meget bedre end et 852 x 480 panel, fordi det sidste tal fortæller hvor mange linier skærmen kan vise. Da der ikke findes et plasma panel der gengiver 1024 x 1024, er de sidste 1024 interlaced, dette betyder at du faktisk skal dividere de 1024 med 2, for at få de reelle hele linier, og dette giver 512, altså ikke ret meget mere end et 852 x 480 panel.
|
| Til top |
|
| |
netbjarne Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 263
|
| Sendt: 09 Januar 2005 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedt nok med en skærm der kun viser 480 linjer når der er 576 på en PAL DVD?? ... not ... Billedet på de "billige" plasmaskærme er simpelthen for ringe efter min mening - sørg endelig for at se dyret i funktion inden du køber... __________________ Med venlig hilsen
Bjarne
|
| Til top |
|
| |