| Forfatter |
|
stefankh Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 10 Januar 2005 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Jeg er en ung studerne som ikke ligger inde med alt for mange penge. Jeg har været ude for at kikke på nogle nye og brugte projektorere. Ærligt så ved jeg ikke så meget om dem, så vil lige høre jeres mening. Efter hvad jeg kan læse herinde er i ikke alt for glade for brugte projektorere?.
BenQ 6100 Sharp GP-B10s Acer Dp-116 Toshiba TLP-T60 <-- Det er de projektorer jeg har kunne finde til ca 6000kr fra ny.
Ellers kan man jo finde brugte projektorer rundt omkring, f.eks. fandt jeg den anden dag:
Panasonic AE-300 til ca 5000 Panasonic AE-100 - Med lærred til ca 5000 <-- Begge med en pærer der ikke var brugt formeget
Men nu vil jeg gerne høre om det er værd at invister i projektorere til den pris, eller om man Virkelig vil blive skuffet? Hvad er jeres mening? Har i et forslag til måske en anden projektor?
Mvh Stefan Hansen 
|
| Til top |
|
| |
Jeffen Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 151
|
| Sendt: 10 Januar 2005 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan roligt købe en ae- 300 til de penge, det er en fremragende
maskine, har den selv (også købt brugt) Når folk bliver rådet til ikke
at købe en brugt projektor snakker vi maskiner fra 90'erne med 800*600
i opløsning og frygtelig contrast og støj.
__________________ Dyrk mit grej
A wise man once said, forgiveness is divine, but never pay full price for late pizza
|
| Til top |
|
| |
stefankh Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2005 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
okai :).. Den er desvære allerade solgt, også den anden..
Nu er der en Panasonic PT-AE100 til 4500. Men lige for at være bøvlet, hvad synes i så om denne, dumt køb eller?
De nye modeller ovenover koster ca 1500 mere, og det er næsten nok til et lille læred som jeg også skal have fat i jo...
Husk nu på jeg er en meget fattig student 
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 10 Januar 2005 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Stefan,
jeg har tidligere haft en ae100 (har nu ae500) - og for én der ikke har haft projektor før er den bestemt ok, men heller ikke mere, opløsningen er lige lav nok (854x480).
Forskellen op til ae300 er så stor at det helt klart er værd at vente og se om der ikke dukker en anden op, specielt hvis prisforskellen ikke er større end det du nævner. Omvendt kan man sige at en AE100 på nuværende tidspunkt nok ikke burde koste meget mere end 3000-3500 kr efter min mening.
Prøv evt også at holde øje efter en brugt Sanyo Z1.
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 10 Januar 2005 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med hensyn til lærred er der iøvrigt flere der har haft gode erfaringer med at lave det selv (f.eks. ved hjælp af dugen fra et Ikea rullegardin spændt op på en træramme), det behøver ikke at koste en krig.
|
| Til top |
|
| |
ravsted Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 48
|
| Sendt: 10 Januar 2005 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
angående lærred.
Jeg har gode erfaringer med at købe en gibsplade (billig i jem og fix).
Skær den ud i den ønskede størrelse (hobbykniv og lineal klarer det job)
Sæt en vinkelliste på kanten. Kan være plast, træ eller evt. alu.
Rul den over med hvid maling. Her har du også mulighed for selv at styre glansgraden og dermed pladens reflektion.
Blot et hint !
|
| Til top |
|
| |
stefankh Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2005 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg prøver og holde mig standby og se om jeg ikke kan finde noget godt brugt engang snart 
Forresten de modeller jeg har fundet (eller alle de små billige i det hele taget) har i ikk sagt meget om, betyder det i synes jeg skal vente til jeg kan finde mig en AE-300, Z1 (eller noget i den stil) til billige penge istedet? 
Stefan
P.S Tak for forslagene til det med lærred :)
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 10 Januar 2005 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vidt jeg kan se, er de fleste af modellerne på din liste over de billige projektorer, dataprojektorer, der er beregnet mindre til hjemmebiograf end til powerpointpræsentationer. Derfor giver de sjældent et godt resultat, fordi det er andre ting, en projektor skal kunne til det ene og det andet. Ved dataprojektion skal man kunne lave et billede selv med en del baggrundslys, mens projektorer til hjemmebiografen gerne skulle kunne lave mørke nuancer og ideelt set sort.
Dette var blot den generelle forklaring, og måske vil enkelte af dem, du nævner, virke fint i praksis.
|
| Til top |
|
| |
MagnusHolm Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2004 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 554
|
| Sendt: 10 Januar 2005 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
stefankh skrev:
|
Ellers kan man jo finde brugte projektorer rundt omkring, f.eks. fandt jeg den anden dag:
Panasonic AE-300 til ca 5000 Panasonic AE-100 - Med lærred til ca 5000 <-- Begge med en pærer der ikke var brugt formeget
|
|
|
Hvor har du set en Panasonic AE-300 til 5000 kr ?
|
| Til top |
|
| |
stefankh Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2005 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der var en på dba.dk ...den røg dog også hurtigt igen
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 10 Januar 2005 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Problemet med brugte projektorer er, at folk generelt vil have alt for meget for dem - ofte mere end en tilsvarende ny koster. Udviklingen indenfor projektorer, går endnu hurtigere end udviklingen indenfor computere.
Hvis du køber brugt, kan du også risikere, at pæren er slidt, og derfor springer ret hurtigt efter du har fået projektoren. Hvis det sker, så betyder det en udgift på omkring 2000 Kroner eller mere. Det er for øvrigt meget nemt, at nulstille lampens timetæller uden at skifte pæren. Tælleren viser måske 500 timer, men i virkeligheden har den måske kørt 2500 timer!
I Tyskland har jeg fundet følgende billige projektorer, som begge er velegnede til hjemmebio:
Infocus X1: Kr. 5.684,- (Sådan en har jeg selv) Sanyo PLV-Z1: Kr. 6.330,-
Ovennævnte projektorer er sprit-nye med garanti. Og med en splinterny pære, hvor der også er garanti på. __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
MagnusHolm Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2004 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 554
|
| Sendt: 11 Januar 2005 kl. 08:06 | IP-adresse registreret
|
|
|