| Forfatter |
|
Jens Jørgen Otk Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 136
|
| Sendt: 10 Januar 2005 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har længe gået og overvejet at købe pioneer plasma skærm, men jeg er også meget intereseret i en af overnævnte projektor men jeg ved ikke så meget om projektor. Hvilken en mener i der er bedst, det er ca samme pris hvis man køber i tyskland. Jeg har i forvejen en 32" thomson fjernsyn som jeg er rimelig tilfreds med. Hvis jeg vælger projektor skal den kun bruges til film, hvor jeg så vil bruge almindelig tv til at se dr1 og tv2. Hvad giver det bedste billed, plasma eller projektor.
Hvilken dvd-afspiller vil i anbefale til projektor, jeg overvejer pioneer 575, er den god nok. Hvad bruger i af kabler.
Hvilken 16/9 lærred vil i anbefale, det skal være en der kan hænge i loftet,som jeg så vil trække ned foran fjernsyn når jeg vil se dvd.
Har i nogen gode adresser i tyskland, hvor man kan købe hele udstyret.
Projektor og ophæng, lærred, dvd-afspiller og kabler
I må undskylde alle de spørgsmål, jeg håber i kan hjælpe med nogen af dem, da jeg er meget i tvivl om det skal være plasma eller projektor.
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 10 Januar 2005 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er forskellige overvejelser man skal gøre sig mht. om man går efter plasmatv eller projektor.
Medmindre du f.eks. går efter Samsungs nye 102" (!!) plasmatv, så vil et plasmatv altid stadig "bare" være et tv, når den første begejstring over at være kommet over 32" har fortaget sig. Til gengæld kan du se på det i en oplyst stue, og det er (som regel) også ok at se på når det er slukket.
Med en projektor får du for det første muligheden for et langt større billede end (de fleste) plasmatv. Desuden har selv forholdsvis billige projektorer som Sanyo z3 og Panasonic Ae700 højere opløsning (HDTV) end de plasmatv der i dag kan findes under ca. 30.000 kr. Til gengæld kræver de noget nær fuldstændig mørklægning hvis du skal have det fulde udbytte af dem. Men er du (og konen ) indstillet på det, får du så en "biografoplevelse" som et plasmatv slet ikke kan konkurrere med.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Januar 2005 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
RogueAgent skrev:
|
Der er forskellige overvejelser man skal gøre sig mht. om man går efter plasmatv eller projektor.
Medmindre du f.eks. går efter Samsungs nye 102" (!!) plasmatv, så vil et plasmatv altid stadig "bare" være et tv, når den første begejstring over at være kommet over 32" har fortaget sig. Til gengæld kan du se på det i en oplyst stue, og det er (som regel) også ok at se på når det er slukket.
Med en projektor får du for det første muligheden for et langt større billede end (de fleste) plasmatv. Desuden har selv forholdsvis billige projektorer som Sanyo z3 og Panasonic Ae700 højere opløsning (HDTV) end de plasmatv der i dag kan findes under ca. 30.000 kr. Til gengæld kræver de noget nær fuldstændig mørklægning hvis du skal have det fulde udbytte af dem. Men er du (og konen ) indstillet på det, får du så en "biografoplevelse" som et plasmatv slet ikke kan konkurrere med.
|
|
|
Tak for svaret. Hvilken projektor vil du-i anbefale, og hvilken lærred. Er der ikke nogen der kender nogle gode steder i tyskland der både har projektor og lærred.
Jeg kan se at sony har lavet en ny projektor.
Sony VPL-HS 50
Er den de extra penge værd, findes den ikke i tyskland?. Eller hedder den noget andet der.
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 10 Januar 2005 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sony´en har fået rigtig gode anmeldelser, først og fremmest fordi den for en lcd-projektor har fænomenalt kontrastforhold og sortniveau, en af de ting som hidtil har været det svage led ved lcd-projektorer.
Jeg har ikke selv set den, men den er da helt klart værd at tage et nærmere kig på. Den burde hedde det samme i Tyskland. Den findes vist også som VPL-HS51, men mener nu det er den amerikanske version.
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 10 Januar 2005 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du vil handle i tyskland, kan du finde de billigste priser på http://www.preissuchmaschine.de Jeg var lige inde på ovennævnte websted og kigge, og billigste pris for Sony VPL-HS 50 i Tyskland er 2999 (T)Euro. Det svarer til 17100 gode danske kroner
edit: Der skulle have stået 2299 Euro. Beklager  __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
lenny100 Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 131
|
| Sendt: 10 Januar 2005 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
GuldLos Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 422
|
| Sendt: 10 Januar 2005 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa.
Jeg er også snart den (forhåbentlig) lykkelige ejer af en HS50. Gå ind
på kelkoo.de Derinde fandt jeg den til godt 18000,- og regner med at
bestille den snart.
Kloge folk siger at konkurenterne til HS 50'eren ligger i 40000,-
klassen. Det synes jeg da umiddelbart borger for et godt pris/kvalitets
forhold.
God kamp.
Guldlossen.
__________________ ...It's only as loud as the silence it brakes... Porcupine Tree
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 10 Januar 2005 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
lenny100 skrev:
|
@perejvind: Vil du låne en lommeregner?
Det må vel være 2999 *ca. 7,5 kr = 22492 kr.
/Lennart, som ikke kan finde HS50 via den pågældende prisdatabase
|
|
|
Ups, nej lommeregneren fejler ikke noget. Der er bare tale om en fejl-40 
Prisen jeg fandt på preissuchmaschine var 2299 Euro og ikke 2999, som jeg kom til at skrive. Prisen på de 17100 Kroner er derfor rigtig nok.
Du finder Sony VPL-HS 50 her: http://www.preissuchmaschine.de/psm_frontend/main.asp?suche= Sony+VPL-HS+50&image1.x=40&image1.y=6 __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
lenny100 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2005 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen,
Fejl 40 er meget svær at gardere sig imod
Jeg kunne ikke finde den hvis jeg gik ind under beamer og sorterede på sony.
Det er da en meget meget fornuftig pris. Den er lige røget op på 1. pladsen igen på indkøbssedlen. Tak for linket
|
| Til top |
|
| |
frak Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2004
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 10 Januar 2005 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sony VPL-HS50 kan
købes I UK for kun £1,499.14 = 15993 Kr.
hos www.gultronics.co.uk
|
| Til top |
|
| |
lenny100 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2005 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den butik kan jeg faktisk godt huske fra da jeg arbejdede i London. Ligger i Hifi distriktet i London, sammen med en hel del andre hifi butikker ofte drevet af fortagsomme indere.
De sender dog ikke til DK, men til den besparelse i forhold til dansk pris kan man ligeså godt hente dem selv, det kan endda betale sig at flyve med SAS :-)
/Lennart
|
| Til top |
|
| |
Dio` Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 113
|
| Sendt: 11 Januar 2005 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
De sender meget forhåbentlig til DK. Det var i al fald det de sagde i telefonen til mig i dag
|
| Til top |
|
| |
lenny100 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2005 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
der stod bare på deres webside at man skulle være fra UK og over 18 år for at købe. Hvis du har talt med dem og de siger at de sender til DK er det selvfølgelig rigtigt
Hvad skal du/kan man betale med?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 Januar 2005 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for alle svarene.
Hvis man køber den i uk, virker den så i dk?, de kører jo med et andet strømsystem.
Hvilket lærred vil i anbefale.
|
| Til top |
|
| |
lenny100 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2005 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
De kører med samme spænding som herhjemme, men med andre stik, så du skal have fat i et nyt. Ellers er der ingen forskel
mht. lærred ville jeg gå efter et gråt lærred, så du får det fulde udbytte af den høje kontast.
/Lennart
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 Januar 2005 kl. 00:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
lenny100 skrev:
|
De kører med samme spænding som herhjemme, men med andre stik, så du skal have fat i et nyt. Ellers er der ingen forskel
mht. lærred ville jeg gå efter et gråt lærred, så du får det fulde udbytte af den høje kontast.
/Lennart
|
|
|
Det lyder godt.
Har du-i nogen gode link til lærred, kan man hænge lærredet op i loften, eller skal der extra beslag til det.
|
| Til top |
|
| |
lenny100 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2005 kl. 00:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mht. lærred så ville en priskategori være en stor hjælp hvis jeg skal rådgive.
De fleste rullelærreder kan godt skrues fast i loftet og væggen. Det er dog ikke alle hvor man kan placere dem på væggen et stykke ude. Men skriv lidt om hvad du forventer! :-)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 Januar 2005 kl. 08:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
lenny100 skrev:
|
Mht. lærred så ville en priskategori være en stor hjælp hvis jeg skal rådgive.
De fleste rullelærreder kan godt skrues fast i loftet og væggen. Det er dog ikke alle hvor man kan placere dem på væggen et stykke ude. Men skriv lidt om hvad du forventer! :-)
|
|
|
Omkring 3000-4000 kr. Den skal være i 16/9 men jeg ved ikke hvad størelse, den skal ikke være alt for stor. Det må godt være fra udlandet den skal købes, da jeg får noget mere for mine penge så.
Den skal placeres ca. 60 cm ud fra væggen, så jeg kan trække den ned foran tv når jeg vil se projektor.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 Januar 2005 kl. 08:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
frak skrev:
|
Sony VPL-HS50 kan købes I UK for kun £1,499.14 = 15993 Kr. hos www.gultronics.co.uk
|
|
|
Kanon pris. Men er det den samme, de skriver at den har 800 i Lysstyrke, på sony's hjemmeside skiver de 1200 i lysstyrke?.
|
| Til top |
|
| |
chrhall Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2005
Status: Offline Indlæg: 42
|
| Sendt: 11 Januar 2005 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|