| Forfatter |
|
lorx Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 700
|
| Sendt: 16 Januar 2005 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej..
Jeg snakkede på et tidspunkt med en her fra forummet, men kan ikke huske hvem..
Men, som det ser ud, blev jeg anbefalet at lave et lærred med en massonitplade og så maling ud over det, så jeg kunne få en gain på 1.3 ca.
Men.. så er det at problemet kommer, hvor ved jeg fra hvilket maling jeg skal bruge for at få denne ca. gain? Hvad koster det og hvor kan det fås?
På forhånd tak;)
|
| Til top |
|
| |
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
| Sendt: 16 Januar 2005 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skriv til www.lissau.dk
og få en lærred-prøve med en gain på 1.3. Gå derefter til en
farvehandler og få ham til at blande farven efter din lærred-prøve!
I korte træk burde det være vejen frem
- BR
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1070
|
| Sendt: 16 Januar 2005 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
ehm.... der er mere til gain end farven. Det handler også om materiale og den behandling overfladen har fået.
du kan f.eks. få hvide lærreder med gain på under 1.0 og grå lærreder med gain på 1.3......
Hvis man kikker tæt på pro lærreder - især dem med højere gain, så kan man ofte se noget "glimmer".
Hvis du virkelig vil lave noget selv, så prøv noget fra Goo systems. __________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |
Dio` Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 113
|
| Sendt: 17 Januar 2005 kl. 01:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har fået forklaret at 'glimmeret', i al fald til dels, er pulveriseret glas (i al fald på Steward lærreder). Kan dog ikke gennemskue fordelen. Naturligvis er det med til at øge gain, men det gør nok ikke underværker for sortniveauet, og lys reflekteres jo ikke særlig nøjagtig af et sandkorn... Men hvad, der er selvfølgelig en god grund til at det er der, og jeg er bestemt ingen ekspert på området
|
| Til top |
|
| |
Maximreality Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 17 Januar 2005 kl. 07:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dio` skrev:
| Har fået forklaret at 'glimmeret', i al fald til dels, er pulveriseret glas (i al fald på Steward lærreder). Kan dog ikke gennemskue fordelen. Naturligvis er det med til at øge gain, men det gør nok ikke underværker for sortniveauet |
|
|
Så har du ikke set Stewart Firehawk!, jeg skal ikke kunne sige om det er glasskårene der gør, men det lærred har væsentligt bedre sortniveau og meget højere gain end det Quality Screen greyline der var at sammenligne med.
mvh
Rasmus
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Januar 2005 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 17 Januar 2005 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
På mit lærred, som dog ikke er et Stewart, men et Da-Lite High Contrast Cinema Vision, er der også den slags glimmer i. Det er et lærred, der forhøjer kontrasten, men som samtidig har et gain på 1.1
Jeg synes at have læst, at pointen med glimmeret er, at det er konstrueret således, at det reflekterer mere lys vinkeltret på lærredet, dvs fra projektoren, men mindre fra siden. Derfor har disse lærreder også lidt smallere betragtningsvinkel end et helt enkelt 1.0 gain hvidt lærred.
Men...det virker i hvert fald.
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Januar 2005 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vanderlay skrev:
På mit lærred, som dog ikke er et Stewart, men et Da-Lite High Contrast Cinema Vision, er der også den slags glimmer i. Det er et lærred, der forhøjer kontrasten, men som samtidig har et gain på 1.1
Jeg synes at have læst, at pointen med glimmeret er, at det er konstrueret således, at det reflekterer mere lys vinkeltret på lærredet, dvs fra projektoren, men mindre fra siden. Derfor har disse lærreder også lidt smallere betragtningsvinkel end et helt enkelt 1.0 gain hvidt lærred.
Men...det virker i hvert fald. |
|
|
Mit lærred er også et Da-Lite Cinema Vision - men 1.3 gain ISF certificerede udgave til CRT. Den har også noget (minimalt) glimmer.
Det er korrekt, at der ved højere gain reflekteres mindre ud til siderne. Disse har været meget populære tidligere til CRT og til folk der har lokale, hvor lyset ikke kan kontroleres.
Ulempen ved disse er dog ofte, hotspotting og "colour-shifts"
__________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |
Dio` Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 113
|
| Sendt: 17 Januar 2005 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK, har set et Steward lærred, men der var ikke mulighed for at sammenligne det med et andet. Det var gråt, ved ikke om det var et Firehawk. Hvordan rangerer lissau ifht f.eks. quality-screen, da-lite og steward? Lissau er jo det lærred TC demonstrerer Sony HS50 på og det skulle være med virkelig gode resultater?
Står nemlig og skal købe et lærred til en Sony HS50, og Lissau er godt nok en del billigere end f.eks. Steward
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Januar 2005 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dio` skrev:
OK, har set et Steward lærred, men der var ikke mulighed for at sammenligne det med et andet. Det var gråt, ved ikke om det var et Firehawk. Hvordan rangerer lissau ifht f.eks. quality-screen, da-lite og steward? Lissau er jo det lærred TC demonstrerer Sony HS50 på og det skulle være med virkelig gode resultater?
Står nemlig og skal købe et lærred til en Sony HS50, og Lissau er godt nok en del billigere end f.eks. Steward  |
|
|
Tror det må have været et GreyHawk.
Steward og Da-Lite er de eneste der har ISF certificering.
Draper er også et godt mærke, men Steward über alles ($$$$  )
Jeg tror at at Da-Lite og Draper indtager en 2.plads lige efter Steward.
Kender ikke Lissaus lærreder.
__________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |
Ronni Branchemedlem

AV Connection
Bruger siden: 25 Marts 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 228
|
| Sendt: 12 Februar 2006 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Webmonkey skrev:
--snip--
Draper er også et godt mærke, men Steward über alles ($$$$ )
Jeg tror at at Da-Lite og Draper indtager en 2.plads lige efter Steward. nip
Kender ikke Lissaus lærreder.
|
|
|
Lissau benytter også Draper som rå-lærrede producent; ligesom Quality Screen og de er derfor meget sammenlignelige. __________________ Mvh. Ronni Søby
|
| Til top |
|
| |