| Forfatter |
|
Jens Jørgen Otk Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 136
|
| Sendt: 20 Januar 2005 kl. 08:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har besluttet mig for at jeg skal have et Lissau Tab-tension motorlærred i 16/9 88 tommer i grå.
Jeg har 2,5m til loft, hvor meget dropdown vil i anbefale. Jeg kommer til at sidde ca 4m fra lærred, men jeg er lidt i tvivl om hvor langt lærredet skal ned. Jeg tænker på at lærred skal være ca 60 cm over gulv, er det for langt nede. Hvor langt går jeres lærred ned.
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 20 Januar 2005 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er nok ikke helt ved siden af, måske 10-20 cm i underkanten - men det handler vist mest om smag og behag.
Det skal helst ikke for højt op for at man ikke skal sidde og kigge "opad" og blive træt i nakken. Det største problem ved at have det for lavt er selvfølgelig at sofabordet pludselig kan komme i vejen for billedet, specielt hvis der f.eks. står en 1½ l cola eller en flaske vin på det... .
Jeg havde på et tidspunkt mit lærred 1,40 over gulvet og det var HELT klart alt for højt - men det kunne ikke være anderledes i det rum det befandt sig i. Jeg er ved at sætte min hjemmebif op i en ny stue, og der regner jeg med at underkanten af lærredet skal være ca. 80 cm over gulvet.
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 20 Januar 2005 kl. 09:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit hænger godt en meter over gulvet. Lidt længere nede ville nok være mere optimalt, hvis ikke TV eller højttalere stod i vejen.
Jeg vil tro, at den rette højde også afhænger en del af, hvad man sidder i, altså om det er en lav sofa man flader ud i om man sidder mere oprejst.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 Januar 2005 kl. 09:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
RogueAgent skrev:
|
Det er nok ikke helt ved siden af, måske 10-20 cm i underkanten - men det handler vist mest om smag og behag.
Det skal helst ikke for højt op for at man ikke skal sidde og kigge "opad" og blive træt i nakken. Det største problem ved at have det for lavt er selvfølgelig at sofabordet pludselig kan komme i vejen for billedet, specielt hvis der f.eks. står en 1½ l cola eller en flaske vin på det... .
Jeg havde på et tidspunkt mit lærred 1,40 over gulvet og det var HELT klart alt for højt - men det kunne ikke være anderledes i det rum det befandt sig i. Jeg er ved at sætte min hjemmebif op i en ny stue, og der regner jeg med at underkanten af lærredet skal være ca. 80 cm over gulvet.
|
|
|
Tak for det hurtige svar, jeg ved godt at det er meget med smag og behag. Mit alm. tv skal stå bagved lærred. Hvad mener i andre. Der er en der anbefalede mig at der skulle være en meter, men det mener jeg der er for meget.
|
| Til top |
|
| |
JJservice Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 91
|
| Sendt: 20 Januar 2005 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener at have læst et sted at ens øjne skal være ud for den nederste 1/3 af lærrede.
|
| Til top |
|
| |
per_zk Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 20 Januar 2005 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jens
Jeg har selv lige bestilt det samme lærred i 2m bredde og 2m længde. Otto fra Tape Connection sagde at prisforskellen på om du tager f.eks. 1.8m langt eller 2m. ikke er så stor, så tag den da hellere for lang end for kort.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 Januar 2005 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
per_zk skrev:
|
Hej Jens
Jeg har selv lige bestilt det samme lærred i 2m bredde og 2m længde. Otto fra Tape Connection sagde at prisforskellen på om du tager f.eks. 1.8m langt eller 2m. ikke er så stor, så tag den da hellere for lang end for kort.
|
|
|
Men hvis jeg tager den for lang, så kommer den jo for langt ned, skal lærred da ikke rulles helt ned eller kan man stoppe den hvor man vil når det er et motorlærred?.
Hvor meget skal du give for lærred hos tc ialt. Er det et 92 tommer lærred.
|
| Til top |
|
| |
MartinLynge Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 598
|
| Sendt: 20 Januar 2005 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har til gengæld hørt, at Lissau motorlærreder er det rene møj.... motor larmer, kører ujævnt og lærred hænger hverken lige eller plant.....
Tjek istedet www.qualityscreen.dk
|
| Til top |
|
| |
MartinLynge Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2005 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg står iøvrigt selv og skal bruge et motorlærred.. hvor i Jylland holder du til? Måske vi kan smide os sammen og få en god pris?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 Januar 2005 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jubelnar skrev:
| Jeg står iøvrigt selv og skal bruge et motorlærred.. hvor i Jylland holder du til? Måske vi kan smide os sammen og få en god pris? |
|
|
I Tvis, 10km fra Holstebro.
|
| Til top |
|
| |
MartinLynge Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2005 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis du vil med på quality vognen??
|
| Til top |
|
| |
CHTT Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1281
|
| Sendt: 20 Januar 2005 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jens Jørgen Otk skrev:
|
Hvor langt går jeres lærred ned.
|
|
|
Mit lærred "starter" ca. 1m over gulvet, hvilket måske er lige højt nok (men bedre end før), men er et kompromis mellem disse to problematikker:
1. Centerhøjttaleren skal jo kunne "kigge ud" så det skal jo afstemmes med idealet for de tre forreste højttalere: at diskanten er i samme højde. Det giver jo et kompromis - med mindre lærredet er lydtransparent.
2. Jo længere nede lærredet hænger, desto længere nede skal projektoren skal hænge hvis man vil undgå "keystoning"/skævvridning af billedet.
...så optimalt er mit ikke, men det virker da  __________________ AVI + Squeezebox
|
| Til top |
|
| |
per_zk Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2005 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lydtransperante lærreder skal man ifølge TC holde sig fra, da det går ud over billedkvaliteten.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 Januar 2005 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jubelnar skrev:
hvis du vil med på quality vognen?? |
|
|
De har forskellige lærreder, hvilken en tænker du på?. Har du nogen priser?.
|
| Til top |
|
| |
MartinLynge Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2005 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
MartinLynge Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2005 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
koster omkring 9K uden fjernbetjening, så mon ikke vi kan presse ham derned omkring...
|
| Til top |
|
| |
per_zk Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2005 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
eh så giver du altså kun 1.000kr for at få tab-tension og derved slippe for buler og deslige!
|
| Til top |
|
| |
MartinLynge Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2005 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad mener du?
|
| Til top |
|
| |
per_zk Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2005 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved et alm. rullelærred slipper du sjældent for bølger og buler i lærredet da det ikke er udspændt.
|
| Til top |
|
| |
MartinLynge Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2005 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
har hørt at lærrederne fra quality screen skulle hænge næsten lige... i modsætning til Lissau, som jeg har hørt er noget hø....
|
| Til top |
|
| |