Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 20:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: NAD LCD (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
McDave
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 21 Januar 2005 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

jeg skulle lige høre om der er nogen herinde som har kigget på NAD's lcd fjernsyn. sidste gang nad gik ind på billedmarkedet, blev jeg skuffet da jeg så billedkvaliteten i hifiklubbens demorum... har de oppet sig dennegang, og hvis man sammenligner NADs 32tommer mod Phillips nye 32tommer, hvem vinder så. NADs design er 100gange pænere en philips, men er billedkvaliteten så også 100gange dårligere? de koster begge 30Kilo

måske lige lidt for meget for mit budget... kommer phillips med en mindre udgave med pixelplus 2 og ambilight?

leder efter det bedste lcd fjernsyn 28-32 tommer i prisklassen omkring 10-20Kilo

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 Januar 2005 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

Prøv at søge på LCD her i forum.

NAD går for at være et af de bedste på billedet. Denne vurdering kan jeg fuldt tilslutte mig.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

jbhe
Branchemedlem
Branchemedlem

Hi-Fi Klubben (Produkt- og indkøbsafd.)

Bruger siden: 14 August 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 Januar 2005 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

NAD LCD skærme har intet at gøre med de billedrørs tv der på et tidspunkt blev solgt under NAD navnet. De var et OEM produkt (bygget hos LG så vidt jeg husker).

LCD skærmene er bygget af en mindre dansk virksomhed, og har imho et rigtigt godt billede. Men tag et kik på dem og vurder det for dig selv.

Graa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 Januar 2005 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Har selv købt NAD 32 tommeren.

Er ovenud tilfreds med den. Jeg mener den har det absolut bedste billede på markedet. Og designet overgår alt.

Her skal det siges, at jeg har kigget på alle Philips og Sonys modeller, dog ikke under hjemlige forhold. At vurdere et tv i en forretning er yderst misvisende. Specielt tv-signalet bliver splittet op til 50 gange med div. antenneforstærkere i signalvejen.

Jeg havde kun mulighed for at teste NAD-en med DVD og egen medbragte bærbare computer. Jeg var solgt. Købte tv-et, og var meget nervøs over, hvordan det ville se ud tilsluttet mit STOFA-lokal-kabeltv.

Glad blev jeg, da billedet var helt på højde med mit netop solgte billedrørstv ved tv-kigning.

Men hvorfor nævner du NAD, når budgettet hedder 10-20 k.??? TIl den pris kan du kun få 22 tommeren og et forstørrelsesglas.

God jagt.

Til top Vis Graa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Graa

McDave
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 09 Februar 2005 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Går også og overvejer at dykke dybere i pungen... men nu får vi også se... har ikke været inde og kigge på det endnu, men regner med at gøre det snarrest... skal lige hjem fra kosovos krigshelvede først men det er jo allerede i morgen...weeeee

og stofa kvalitet er svært at leve med

vil meget gerne høre flere erfaringer fra folk som har købt et NAD LCD... også gerne de små negative ting... såsom fjel eller mangler i menu system...

hvad koster aluminiums foden?

notional
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 Februar 2005 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

Jeg så engang NAD's lille LCD skærm og hold op hvor var jeg skuffet. Grynet, pixelleret og forfærdeligt grim. Jeg ville aldrig smide penge efter den.

Da jeg så for nogen dage siden var i Hifi klubben så jeg den store 32" version. Det er vidst kun navn de to modeller har tilfælles, for billedet var det bedste jeg nogensinde har set. Skarpere og mere klart end nogen CRT jeg har set.

Jeg synes billedet stod bedre end Philips to bedste LCD 32" tv, men ok, det var jo også sat op af Fona mænd  (endnu værre var det i electronic world, hvor det lignede en gang grød).

Hvis det ikke var for prisen, så ville det klart være den bedste skærm på markedet. På den anden side er materialerne meget flottere end på Philips' og samtidigt er skærmen billigere end den nye B&O, så SÅ galt er det nu ikke.

På NAD's produktbilleder ser man klart hvor forfærdeligt meget glasset reflekterer. Dette så jeg dog ikke på det tv i butikken, så det må være med vilje de havde reflektioner på billederne. Glasset er en kontrast skærm, der gør de mørkeste farver mørkere, så LCD'en lettere kommer til at vise mere korrekt sort, hvilket gør det bedre end andre LCD på markedet.

Har du pengene, synes jeg bestemt du burde smide dem i hovedet på hifiklubben og savlende løbe hjem med skærmen under armen

Til top Vis notional's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af notional

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes