| Sendt: 22 Januar 2005 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du ikke ved så meget om projektorer, så prøv at kigge her i dette forum. Der er masser af tråde om projektorer.
Såvidt jeg kan se er ASK C60 en dataprojektor, og dermed ikke så vekegnet til hjemmebiografen. Dens kontrast er for dårlig og den indbyggede de-interlacer er sansynligvis heller ikke ret god. Det vil resultere i at billedet hakker ved hurtige bevægelser i film.
ASK C60 er udgået af produktion, så jeg kan regne ud at du er ude at kigge på brugte projektorer. Jeg synes du bør overveje at købe en ny istedet for. Problemet med brugte projektorer er, at folk generelt vil have alt for meget for dem - ofte mere end en tilsvarende ny koster. Udviklingen indenfor projektorer, går endnu hurtigere end udviklingen indenfor computere.
En 6 år gammel projektor, der f. eks. har kostet 60.000 Kroner fra ny, er nul Kroner værd idag, og overgås af selv de billigste nye projektorer. Hvis du køber brugt, kan du også risikere, at pæren er slidt, og derfor springer ret hurtigt efter du har fået den. Hvis det sker, så betyder det en udgift på omkring 2000 - 3000 Kroner eller mere.
I Tyskland har jeg fundet følgende billige projektorer, som begge er velegnede til hjemmebio:
Infocus X1: Kr. 5.684,- (Sådan en har jeg selv) Sanyo PLV-Z1: Kr. 6.330,-
Ovennævnte projektorer er sprit-nye med garanti. Og med en splinterny pære, som der også er garanti på. __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|