| Forfatter |
|
CRiM Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 148
|
| Sendt: 23 Januar 2005 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa.. jeg er ved at anskaffe mig en projektor samt et lærrede, og har kigget lidt på motorlærred, men de er jo sindsyge dyre mange af dem... MEN så faldt jeg lige over dem her: http://www.cinemagic.dk/index.php?cPath=45_142 og vil så lige høre om der er nogen af jer der kender til dem, evt. har set og prøvet dem i virkeligheden...
Man kan jo nok ikke forvente meget af dem, men når man er på SU osv.. så kunne det jo være et udemærket alternativ... Men det vil jo også være træls hvis det larmede osv...
|
| Til top |
|
| |
hans123 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1050
|
| Sendt: 23 Januar 2005 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er helt sikkert at lærredet larmer når det kører op og ned.
Men var det det du spurte til ?
Mvh Hans
|
| Til top |
|
| |
CRiM Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2005 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
hans123 skrev:
|
Det er helt sikkert at lærredet larmer når det kører op og ned.
Men var det det du spurte til ?
Mvh Hans
|
|
|
ja det og så om nogen har nogle erfaringer med lærredet??
Men larmer det MEGET eller er det bare motoren du kan høre køre??
|
| Til top |
|
| |
MartinLynge Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 598
|
| Sendt: 24 Januar 2005 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Larmer alle lærreder eller hvordan er det med det? Kunne godt tænke mig lidt motorlærred erfaringer herinde fra?
Er I ikke nogen derude, som har eller har haft motorlærreder? Og hvordan er de så`? Er et almindeligt Tab Tension bedre?
|
| Til top |
|
| |
HE Audience Branchemedlem

Bruger siden: 27 December 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 24 Januar 2005 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg har et Stewart lærrede, men ikke af typen som ruller op og ned oppe fra med nede fra. men mht. larm så er det ingen problem. Det snurre lidt mens det køre men når det er oppe eller nede siger det jo intet.. Stewart er nok lidt for dyrt, men de ruller ikke i siderne og de er meget robuste. det lærrede du har kig på er helt sikkert bedre end ingen ting og jeg vil mene det er fint fint til prisen..
|
| Til top |
|
| |
SørenS Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2004 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 198
|
| Sendt: 28 Januar 2005 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Da jeg købte mit lærred, overvejede jeg også at købe et motorlærred.
Men da jeg fik af vide at de trækkes af en 12V motor og at det tager 1½ minut at rulle ned og det samme at rulle op, så ombestemte jeg mig og valgte et alm. rullelærred.
(måske du kan tune den 12V motor lidt) 
Mvh.
SørenS
|
| Til top |
|
| |
CRiM Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Januar 2005 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
SørenS skrev:
|
Hej
Da jeg købte mit lærred, overvejede jeg også at købe et motorlærred.
Men da jeg fik af vide at de trækkes af en 12V motor og at det tager 1½ minut at rulle ned og det samme at rulle op, så ombestemte jeg mig og valgte et alm. rullelærred.
(måske du kan tune den 12V motor lidt) 
Mvh.
SørenS
|
|
|
Det syntes jeg nu ikke virker som særlig lang tid.... det fede ved et motor lærrede er jo at du kan få det til at køre ned, når du tænder projekteren... evt. hvis der er indbygget en styring i lærrede, ellers kan man jo bare selv lave en... og så er det jo et hit at mange nye projekter har en 12V Trigger udgang, som gør det hele meget lettere...
|
| Til top |
|
| |
isman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 258
|
| Sendt: 29 Januar 2005 kl. 03:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Der en ting mere ved de omtalte kingpin lærreder, de har en meget lavt gain på 0,85, til dagens projektors af Lcd Eller Dlp projektor med biomode, er en gain på 1 eller deromkring det optimale. Så skulle jeg have et nyt lærred ville jeg nok se det i brug med min egen projektor, inden jeg bestemte mig. Det er måske muligt at låne en vareprøve af deres lærred, så kan man ved selvsyn se om det giver for lyssvagt et billede. Men jeg indrømmer at der billigt, målt med de priser andre fabrikanter skal have for at motorisere deres lærreder. Mvh Ib
|
| Til top |
|
| |
Bullersfar Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 29 Januar 2005 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
har selv et 88" kingspin og er yderst tilfreds med det, og det er næsten lydløst når det kører. Jeg har ikke fundet en 12v tilslutning på lærredet, så hvis CRiM vil forklare hvordan man laver sådan en ville det være rigtig interessant
|
| Til top |
|
| |
CRiM Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Januar 2005 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bullersfar skrev:
har selv et 88" kingspin og er yderst tilfreds med det, og det er næsten lydløst når det kører. Jeg har ikke fundet en 12v tilslutning på lærredet, så hvis CRiM vil forklare hvordan man laver sådan en ville det være rigtig interessant  |
|
|
Jeg går ud fra at man skal holde knappen på fjernbetjeningen nede ind til man har rullet lærredet så langt ned man vil have det?
Nu ved jeg ikke lige hvor nemt det er at skille ad, men du skal ind og have fat i kontakten til motoren, og så skal du have et tidsrelæ som du så sætter parallelt hen over kontakten, og tilslutter trigger udgangen fra projektoren til relæet, husk det skal være et 12v relæ hvis det er 12v den arbejder med. og så sætter du bare tiden på relæet til den tid det tager for at lærrede er nede i den rigtige position... det er nok den nemmeste måde at gøre det på, men det kan selvølgelig være svært at indstille tiden rigtig. Derfor kunne det være godt hvis det har nogle programbare stillinger, men det er nok desværre kun de dyre der har det.
håber du forstår det, kan godt være lidt svært at forklare...
|
| Til top |
|
| |
nikolajp Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 25
|
| Sendt: 04 April 2005 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man trykker 1 gang og lærredet går helt ned.
|
| Til top |
|
| |