Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 23:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hjælp til nyt CRT TV (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rubl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004
Status: Offline
Sendt: 06 Februar 2005 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

Hej derude folkens..

Skal have et nyt TV og der skal være være et CRT 16/9 filmmerkasse..
Har fundet de her tilbud frem... Nogen der kan komme med nogle gode argumenter for nogle af dem... Mit eneste rigtige krav er at der gerne må være 3x Scart stik.

JVC AV-32X4 Sort
Virker som et rigtig godt tilbud.. Kan godt lide den sorte kant omkirng skærmen. Ved dog ikke så meget om JVC fjernsyn så håber nogen herinde kan hjælpe med at afklare det.

JVC AV-32H4 Sølv
Ved ikke rigtig hvad forskellen er på det her og de første JVC, udover farven og prisen.

THOMSON 32WE612B
Det her har fået en del roser har jeg læst herinde, men har ikke 3x scart stik. Men hvis der er nogle som mener det er det bedere end JVC´erne så sig endelig frem.

Philips 32 PW 9509
Kirsebæret over dem alle.. Er det jeg helst vil have min syntes det er lidt mange penge at give for et TV. Så medmindre man får så meget mere i denne her kasse end i de andre, jamen så kan jeg jo tage det til overvejelse.

Håber nogen kan hjælpe mig, med at finde et nyt "akvarium"
Andre spændende tilbud er selvfølgelig også velkommende.

Mvh
Rub

Til top Vis Rubl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rubl

ebsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 06 Februar 2005 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Hej har selv netop lige købt tv, men jeg røber først til sidst i mit svar hvad jeg købte.
Først vil jeg lige kommentere de fire ovenstående tv'er.

JVC AV-32X4 Sort
På billedet er det et kønt tv, i virkeligheden synes jeg, det overhovedet ikke ligner billedet. Og den sorte kant er meget lidt køn. Jvc's fjernbetjeninge er heller ikke særlig kønne. VEd intet om selve billedet osv.

THOMSON 32WE612B
Dette tv havde jeg også set mig meget varmt på, da det har et rigtig godt design, og nogle okay specs. MEN ak igen, designet er in-real-life langt fra billedet. På billedet ligner det er stilfuldt b&o lignende design, men i virkeligheden synes jeg overhovedet ikke det er kønt. Jeg ved heller ikke noget om billedet osv her.

Philips 32 PW 9509
Nu kan jeg så afsløre at det var dette tv, jeg valgte at bruge mine penge på. Og hvorfor så? Fordi et utal af anmeldelser lovpriser dette tv, og konkludere det til at være markedets bedste tv i sin klasse.  -Altså billedet skulle være toppen af krænsekagen. Derudover er det også blevet særdeles velomtalt herinde på hifi4all.dk.
På design punktet er Philips'en flot på billeder, men meget flottet in-real-life, med et originalt bord til, har du virkelig et flot og stilfuldt møbet. Den sorte kontrast kant rund om billedet , gøt tv'et lækkert, uden at virke popsmart.
Desuden er fjernbetjeningen kanon, en multifjernbetjening i flot og stilfuldt design, der passer til tv'et. -en fjernbetjening der nærmest er perfekt.

Som du selv siger er Philips pw 9509 en del dyere end de andre, men det er det helt sikker også værd!!- da det er i en klasse for sig selv!

Du kan eventuelt se lidt in-real-billeder af dyret på min hjemmeside: http://www.vu03-04.dk/mhc/index.htm

Til top Vis ebsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ebsen

Rubl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004
Sendt: 06 Februar 2005 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

Tak for dit svar ebsen..
Sku da lidt skuffende at de 2 andre TV ikke ser ud som på billedet. Well et billede er jo også meget taknemligt 

Har fundet et Panasonic også..
Panasonic TX-32PX10

Men så er spørgsmålet når man nu er i det prisleje, om Phillipsen ikke vil være det bedste køb stadig.... Men tilbuddet ser da godt ud.
Til top Vis Rubl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rubl

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 Februar 2005 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Jeg har nu haft to PX 10 ( jeg er på mit andet. ) Der var nogle problmmer med at man kunne se grove streger i 16:9 ved NTSC dvd afspiling, helt ude i begge sider et par cm ind.
Jeg prøvede en anden dvd og andet scart kabel. Det hjalp ikke. Jeg fik efter to mdr. et nyt hjem og det samme problem er der stadig! Det skal så siges at jeg sider knap 2 meter. fra et 32" og sætter man sig længere væk er problemmet der ikke så markant. Det er også kun tydeligt i kontrast fyldte film. F.eks. så jeg Empire strikes back idag og lagde næsten ikke mærke til det.
Panasonice benægtede i en mail af at der var et problem, der er bare lidt underligt at det er på to helt nye tv hvis det ikke er et problem.
En anden ting er at tvet ikke er så god til bagrunde der står lidt uskarpt.
Når det er sagt har det nogle rigtig gode farver og kontrast. Billedet har også rigtig mange detaljer og står knap så digitalt som andre tv i prisklassen.
Billedet er meget"råt" og film agtigt.
Jeg havde et Philips 8609 hjemme som var meget digitalt at se på, sådan skal film ike se ud i følge min mening! Den havde også det problem at den flimrer i flager med stor kontrast og det kunne jeg ikke holde ud at se på! Det var meget mere irreterende end problemmet på PX 10.
Så havde jeg et billigere 100 hz Thomsen hjemme som var omstændigt at betjene! Farverne var også kedelige og matte,,,og 100 hz haltede gevaldigt.

Derfor har jeg valgt at beholde Pannyen som har et godt billede til det tilbud jeg fandt det til. 5K. så er der også råd til at købe en HD skærm / PJ senere.... Forhåbentllig.

Philipsen er et utrolig flot tv der står rigtig flot og mega skarpt. Jeg er så bare ikke så vild med deres Pixel Plus 2 til film, men det er en aden ting.
Der er jo også Panny PX 20 med Comp. Progressive ingang og andet billederør.
Det fås til 9K hos NB Radio. ( tror jeg nok det hedder.)

Hvorfor kan man ikke få et  tv til en ordentlig penge der er tjekket for sådan fejl inden jeg får det hjem? Det er åbenbart ikke råd til kavli tjeck på fabrikkerne med de priser!
Det ville også være fedt hvis man fik sådan luksus ting som guldbelagt scart indgang istedet for flere underlige feauteres og zoom modes.
En aden ting var at alle de tv jeg havde hjemme havde en dårlig geometri. Kanterne var ikke helt lige i enten 4:3 eller 16:9. Deusden hælder billedet på andre områder. Mine forældre nye Philips til 8K har sammme problem. 16:9 dvd har en "bule" i den ene side. Igen er dette fejl der ikke burde være der! Jeg ved ikke hvordan det er på dyrer modeller, men det virker som om der slet ikke er noget kvali tjeck overhovedet fra fabrikken.

Bottom line:
Jeg ville nok, hvis jeg havde råd, købe enten philipsen eller PX 20 eller PX 30.
Men samtidig virker det dumt at bruge så mange penge på et Standard opløsning tv når HD er lige om hjørnet...næsten.
Alt i alt er jeg godt tilfreds til prisen. PS: El Elefanten har PX10 32" til 6.999; kr.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes