Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. maj 2025 | 15:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: TV til Projektor Sanyo Z3 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jager
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 08 Februar 2005 kl. 00:50 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige købt mig en z3 og en Denon dvd 2200 og ønsker at kunne overføre tv signal til projektoren.

Kan jeg overføre tv signalet ved hjælp af scart fra tv til dvd og componet fra dvd til projektor. Eller er dette noget sludder. Jeg bruger componet fra dvd'en til projektoren og det virker ganske fint når jeg ser dvd film. Jeg har kun scart indgang i tv'et

Kunne også spørge hvordan jeg gør det på den nemmeste måde med så få kabler som muligt.
Til top Vis jager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jager

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 Februar 2005 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

jager skrev:

Kan jeg overføre tv signalet ved hjælp af scart fra tv til dvd og componet fra dvd til projektor. Eller er dette noget sludder. Jeg bruger componet fra dvd'en til projektoren og det virker ganske fint når jeg ser dvd film. Jeg har kun scart indgang i tv'et

Det kan du ikke, nej. Det er også enormt upraktisk at bruge tv'ets tuner, da det så skal være tændt når du vil se tv på projektoren. Du skal bruge en tuner i en video eller DVD-optager, eller en decideret separat tuner. Det skal siges at jeg ikke har set en separat tuner jeg vil anbefale i forhold til at bruge en DVD-optager. Lad dig ikke forblænde af at den separate tuner har opskalering og progressive scan, det klarer Z3'eren alligevel glimrende.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 Februar 2005 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:
Det skal siges at jeg ikke har set en separat tuner jeg vil anbefale i forhold til at bruge en DVD-optager. Lad dig ikke forblænde af at den separate tuner har opskalering og progressive scan, det klarer Z3'eren alligevel glimrende.

Til gengæld kan du på nogle tunere få tekst-tv, men det har du jo på tv'et alligevel.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

netbjarne
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 08 Februar 2005 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

Skulle du alligevel overveje at tilslutte en PC til projektoren, kan du også putte et TV kort i computeren - de fåes til omkring 500 kr. En gammel VHS video er nok den billigste løsning, men også lidt kluntet. Separate tunere har jeg set til ca 1000.

Iøvrigt er det ikke særligt fedt at se TV på projektor - de udetaljerede signal tåler ikke særligt godt at blive blæst op i 80". Hvis man er sports-idiot kunne man måske have glæde af det - eller ved koncert transmissioner måske, men almindelige TV-udsendelser (min kone tvang mig til at se krønniken ) er altså en lunken oplevelse...

jager
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 08 Februar 2005 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

Ok, tak for hjælpen. Jeg tror jeg køber et tv kort og smider det i pc'en. Det er den nemmeste løsning.

Jeg ved godt det ikke er sætligt godt med TV på projektor, men jeg tænkte at det en gang imellem kunne være fedt at se en landskamp eller film på pj.
Til top Vis jager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jager

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes