Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 19:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Indstillinger på Philips 42pf9966 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
liebach74
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 09 Februar 2005 kl. 09:27 | IP-adresse registreret  

Jeg er netop blevet den lykkelige ejer af et Philips 42pf9966.

Jeg har samtidigt anskaffet mig en Philips DVDR725H (tingene skal jo passe sammen) Jeg har ingen problemer med skygger etc. når jeg ser TV. Men når jeg sætter en DVDskive på, og der er fart på i filmen kan der godt være (farve)skygger, når kameraet panorerer hurtigt over skærmen.

Måske der er nogen, der har et godt råd omkring indstillinger på TV'et, eller måske er det forbindelsen mellem TV'et og DVD'en, den er gal med? Jeg har forbundet dem med et almindeligt scartkabel. Men en alternativ løsning er måske at forbinde dem via DVI? (hvis det er muligt?)

Håber der er nogen der kan give et par gode råd

Tak for hjælpen.......

ONRON
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2005
Lokalitet: København
Sendt: 09 Februar 2005 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

Lytter lige med da mit 9966 er på vej (20.feb.)

liebach74 indtil vidre er du tilfreds med dit nye tv?

og tillykke

Til top Vis ONRON's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ONRON Besøg ONRON's Websted

liebach74
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Februar 2005 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

Jeg er intet mindre end forelsket i mit TV  Selv min kone, som normalt ikke interesserer sig for elektronik er tosset med TV'et. Selvom det nok mere er designet hun kan li'.

Vi havde før et skrummel af et 32" Grundig TV. Det var en helt lettelse at kunne smide TV bordet ud og hænge Philips'en på væggen.... DET PYNTER

Jeg købte mit TV hos Medianess.de i Tyskland, og alt gik smertefrit omkring betaling og levering (ca 1 uge)

TV'et fungerer upåklageligt, især Ambilight funktionen er en lækker detalje. Sluk lyset i stuen og tænd ambilight'en WOW.

Men det er lidt af en jungle at finde ud af indstillingerne omkring kontrast, lys og farve etc. Mange foreslår at slå alle de automatiske funktioner fra, og på flere fora advares omkring burn-in på plasmaen og der er flere skrækhistorier, som ihvertfald kan holde mig vågen om natten

Udover de småting, som jeg skriver om øverst, så er jeg fuldt ud tilfreds med TV'et. Så Onron GLÆD DIG!!

ONRON
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Februar 2005 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

Spændene hvad gav du for tvét i danske kroner inkl. alt moms, fragt, mm. og hvad med forsikring hvis det går i stykker?
Til top Vis ONRON's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ONRON Besøg ONRON's Websted

tnaa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 09 Februar 2005 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

HEJ ..

Check hifi-import. dk ... tilbud på 9966 lige nu 28.999 inkl forsendelse + 2 års garanti..

Jeg  hælder dog mere til Pioneeren da den har en ekstern boks (tuner??) så der kun er een ledning ud over strømkablet til at hænge ned af væggen ...

Thomas

Til top Vis tnaa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tnaa

liebach74
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Februar 2005 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

Samlet har jeg betalt kr. 25.500 incl. (tysk) moms og fragt, så det er omkring kr. 12.000 billigere end i Danmark  Det var jo også værd at tage med.

Philips har "ægte" Europagaranti. Dvs. hvis der opstår problemer indenfor garantien kan TV'et indleveres til reparation hos en Philips forhandler i Danmark. Ellers så har jeg ikke så meget imod at sende TV'et til Tyskland, da man kan betale meget transport for kr. 12.000

Jeg har ingen yderligere forsikring på TV'et - så jeg krydser fingre

liebach74
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Februar 2005 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

Som svar til tnaa, vil jeg gerne lige advare mod at bruge en forhandler som hifi-import.dk - som jo i bund og grund svarer til shopman.dk, som RIGTIG mange har haft store problemer med... For en god ordens skyld skal det lige siges at jeg ikke kender noget til hifiimport.dk

Den danske forhandler køber TV'et hos sin billigste leverandør, men den danske leverandør er blot mellemmand og har intet med garantien at gøre. Dvs. du ved ikke om det er en russisk, tysk eller polsk forhandler.

Hvis man i stedet selv undersøger markedet i udlandet, har du mulighed for at kikke leverandøren efter i sømmene før man køber.

Og så er det jo stadig billigere selv at købe det i udlandet, når garantien på et Philips TV gør at du kan få det repareret i Danmark  

tnaa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 09 Februar 2005 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

kenneth,

Det er nu ikke helt rigtigt hvad du skriver.. Hifi-import navnet snyder lidt (-og man kunne sige at de måske burde ændre det)... Firmaet er pæredansk og giver 2års reklamationsgaranti og tilmed 14 dages returret. Så alle sammenligninger med shopmand og prispiraten er forkerte. Hifi-import kan man, som jeg ser det, sammenligne fuldt ud med tapeconnection, audiosound og hvad de nu ellers hedder, og husk at de 29000 er tilbudsprisen og kan ikke sammenlignes med en "normal" tyskerpris.

Thomas

Til top Vis tnaa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tnaa

ONRON
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Februar 2005 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

Jeg har jo lagt min ordre hos elgiganten og jeg fik presset det ned til 32.000,- men de har jo prisgaranti så jeg tar lige ned og taler med dem med screenshots fra hifi-import og ser om jeg ikke får de 3.000,- tilbage.

liebach74
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Februar 2005 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Thomas,

Jeg beklager fejltagelsen, ja markedet er jo stort og priserne skifter hele tiden, det lød bare for godt til at være sandt med dansk moms og det hele. Men når det er sagt, ja, så ville det være en god idé for dem at skifte navn, da det er ret misvisende... Jeg beklager udtagelsen

For lige at være helt sikker omkring garanti og køb i udlandet, så har jeg lige haft ringet til den autoriserede reparatør af Philips produkter i Danmark:

Repax Service A/S
Vallensbækvej 18C
2605 Brøndby
Telefon 43 20 52 00

De oplyser mig, at skal TV'et repareres under garantien, skal man blot sende/aflevere TV'et hos dem. Så klarer de resten. Og det er jo godt at vide. For så er der i princippet ingen forskel om man køber det i Tyskland eller fx. hos hifiimport.dk

Jeg vil gerne lige vende opmærksomheden tilbage mod min forespørgsel øverst, og høre om folks erfaringer med indstillinger af TV'et

hans123
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 09 Februar 2005 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes