Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 23:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hjælp til køb af projektor (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Cr4Sh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 12 Februar 2005 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

Hejsa.

Jeg går og overvejer at købe en projektor. Men inden jeg køber den vil jeg jo gerne være sikker på at jeg har plads til den, og mulighed for at stille den det rigtige sted i forhold til lærredet.

Jeg har kigget på en brugt Panasonic PT-AE300. Men jeg er i tvivl om det er den rigtige for mig.

Vil der være nogle ulemper ved at sætte en projektor ca. 280 cm fra lærredet når man selv kommer til at sidde i samme afstand til lærredet? Det er nemlig max afstanden den kan komme fra lærredet. Det vil blive ca. et 82" billede.

På forhånd mange tak.

Luv.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 12 Februar 2005 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Det burde ikke være umuligt med 280cm. Ca.80" er også den rigtige størrelse i denne afstand.  Sidder selv op af væggen med sofaen ca. 300cm fra lærredet og ditto projektor, som er ophæng under loftet.

mvh Peter

Til top Vis Luv.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Luv.dk

hans123
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 Februar 2005 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Hvilken pris klasse går du efter ?

PT AE300 er jo snart en ældre projektor   og der er sket lidt forbedringer siden den kom.

Mvh Hans

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123

Luv.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 12 Februar 2005 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Jamen vi (konen og jeg) startede med en infocus 4805 til 15k.  Vi så 5 film i løbet af en weekend(4uger siden) Og blev enige om, at økonomien var til noget større  Så vi har sidenhen haft sim2 20H(40k), samt infocus 5700(35k) på prøve hjemme.  Er endt op med en sim2 30H  Så prismæssigt varierer det efter smagen.......eller omvendt.  Jeg bryder mig personligt ikke om lcd typen af projektore.  Derfor har jeg kun bekæftiget med dlp'er.  Så lige i øjeblikket ligger vi inde med infocus 4805 som er betalt, og overvejer en sim2 30H som vi ligeledes ligger inde med, men ikke har købt endnu.  Syntes begge gør det godt, trods den store prisforskel.  Men tag ud og kig lidt i forretningerne, det er trods alt dine øjne der skal kigge mest

mvh peter

Til top Vis Luv.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Luv.dk

Cr4Sh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Februar 2005 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

Jeg går efter en prisklasse der hedder 8-9 tusinde inkl. lærred.. jeg er på lærlingeløn så jeg har ikke det helt store budget at bruge af 

hans123
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 Februar 2005 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

Til den pris kan du finde brugte Sanyo Z2 eller Panny 500 incl lærrede kabler osv.

Og det er rimelig gode projektorer   bare søg lid her på forum'et.

Mvh Hans

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123

Cr4Sh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Februar 2005 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Jeg har bare ikke haft held med at finde andet end brugte Panny 100 og 300 og Sanyo Z1 til den pris.

Hvor ellers end her i køb og salg, og på dba.dk kan man finde sådan noget isenkram?

Bent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Sendt: 13 Februar 2005 kl. 01:05 | IP-adresse registreret  

Hej Luv.dk,

Inden du farer ud og køber en Sim2 H30, bør du sammenligne den med en Barco Cineversum 60 eller 70. Billedet er efter min mening klasser bedre på Barco modellerne og de koster ca. det samme.

isman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2003
Sendt: 13 Februar 2005 kl. 02:35 | IP-adresse registreret  

Hej. En Pannasonic AE300 er nok et lige så godt køb som en Z2 eller AE500, fordi den har et billede der er lige så godt som Z2 og AE500, og den har ikke VB problemer som AE500 lider en del af, og som også Z2 har, dog i mindre grad en AE500, Den støjer så lidt mere, især mere en Z2, og har lavere opløsning, men er du under et 100" lærred, er det nok ikke det store problem. Sætter du en AE300 sammen med en highend dvdafspiller, så får du et super billede til små penge. Men som altid med billede og lyd, se/hør det du overvejer at købe i brug, og bestem dig så ud fra det du selv syntes bedst om. Mvh Ib
Til top Vis isman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af isman

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes