Forfatter |
|
kfalken Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 169
|
Sendt: 13 Februar 2005 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg har netop købt et Pioneer Plasma som skulle være det bedste plasma på markedet pt. Men når jeg ser Kanal 5 (Tv Danmark´s Kanal 5 i over 30 min.) så deres meget skarpe røde logo i venstre hjørne "hænger" fast når jeg skifter kanal. (forsvinder igen efter ca. 1 minuts tid) er det noget jeg skal være bange for eller er det bare gennerelt?????
Udover den kanal er billedet KANOOOOON
Mvh Kfalken
|
Til top |
|
|
kfalken Forum Bruger

|
Sendt: 13 Februar 2005 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ik nogen der har noget og sige til dette?????
Mvh Kfalken
|
Til top |
|
|
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
Sendt: 13 Februar 2005 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke selv plasma, men det undrer mig at fejlen kun skulle komme ved Kanal 5, mange af de andre tv stationer har jo også logoer i venster og højre hjørne ? __________________ Jesper Juul
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
Sendt: 13 Februar 2005 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske fordi deres logo er mere rødt eller har en højere kontrast?
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
Til top |
|
|
hans123 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1050
|
Sendt: 13 Februar 2005 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv Philips 9966 plasma men kanal 5 er der ikke problemer med -
Men tekst tv og andre hvide stations logo bliver der i over 10 minutter.
Om det er plasma sygdomme skal jeg ikke sige - men dem jeg har set på har ikke de fejl ude i butikkerne.
Mvh Hans
|
Til top |
|
|
kfalken Forum Bruger

|
Sendt: 13 Februar 2005 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville også mene at grunden til at det bliver "hængene" er at deres logo er meget rødt......
Hans123 Mit pioneer har overhovedet ikke noget der ligner skygger ved tekstv og hvide logoer.
Jeg vil også sige at jeg SAGTENS kan leve med den MEGET lille skygger der er, men ville bare lige høre fra jer..........
Har også mailet til KANAL 5 samt pioneer...Venter på svar...
Mvh KFalken
|
Til top |
|
|
hans123 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1050
|
Sendt: 13 Februar 2005 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
kfalken Forum Bruger

|
Sendt: 13 Februar 2005 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja sådan gør min bestemt ikke, men det må da også være en fejl fra Phillips?????
(Står godt nok i min brugervejledning at teksttv ikke må "stå" på skærmen i længere tid)
Tilbage til Kanal 5.....Jeg er bare bange for at logoet på Kanal 5 "brænder" sig fast perminent.
Nogen der ved om det kan lade sig gøre??????
Mvh Kfalken
|
Til top |
|
|
Agent Cooper Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 622
|
Sendt: 13 Februar 2005 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Burn-in er normalt med plasma - også ved normal brug af et plasma-tv. Jeg mener endda, at mange producenter i brugsvejledningen direkte skriver at fænomenet er forventeligt og ikke skyldes f.eks. et defekt tv-apparat. På den måde kan de holde sig selv økonomisk ansvarsfri for de ubehagelige konsekvenser burn-in kan få for seeroplevelsen på et godt, dyrt plasma-tv.
Ser man mange tv-programmer i 4:3, kan der også skabes lodrette felter i siderne som bliver tydelige når man ser 16:9 materiale - der er mange ting at tage højde for med et plasma-tv.
Lcd-tv og de fremtidens fladskærmteknologier lider ikke af burn-in. Derfor er plasma også så småt på vej ud af markedet, kun et par år efter at de fik deres gennembrud hos forbrugerne. Nogle af de store producenter har proklameret at de fremover vil koncentrere sig om Lcd eller andre teknologier.
Mvh Thomas __________________ Truman: "You saw a giant?"
Cooper: "Yes."
Albert: "Any relation to the dwarf?"
|
Til top |
|
|
Marcus Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 7
|
Sendt: 13 Februar 2005 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er helt normalt, har selv FDE 435 (fedeste plasma på markedet) og det er det samme her. Skal du ikke hænge dig i, det forsvinder jo kort tid efter. Istedet bør man nyde at farver kan være så gode på den skærm, det er uhyggeligt! 
|
Til top |
|
|
HDfreak Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2005
Status: Offline Indlæg: 55
|
Sendt: 13 Februar 2005 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Agent Cooper skrev:
Burn-in er normalt med plasma - også ved normal brug af et plasma-tv. Jeg mener endda, at mange producenter i brugsvejledningen direkte skriver at fænomenet er forventeligt og ikke skyldes f.eks. et defekt tv-apparat. På den måde kan de holde sig selv økonomisk ansvarsfri for de ubehagelige konsekvenser burn-in kan få for seeroplevelsen på et godt, dyrt plasma-tv.
Ser man mange tv-programmer i 4:3, kan der også skabes lodrette felter i siderne som bliver tydelige når man ser 16:9 materiale - der er mange ting at tage højde for med et plasma-tv.
Lcd-tv og de fremtidens fladskærmteknologier lider ikke af burn-in. Derfor er plasma også så småt på vej ud af markedet, kun et par år efter at de fik deres gennembrud hos forbrugerne. Nogle af de store producenter har proklameret at de fremover vil koncentrere sig om Lcd eller andre teknologier.
Mvh Thomas
|
|
|
Det er nu ikke helt rigtigt de nye generationer af plasmaskærme skulle være lige så beskyttet mod burn-ins som alm tv.
|
Til top |
|
|
HDfreak Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2005
Status: Offline Indlæg: 55
|
Sendt: 13 Februar 2005 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
kfalken skrev:
Hej,
Jeg har netop købt et Pioneer Plasma som skulle være det bedste plasma på markedet pt. Men når jeg ser Kanal 5 (Tv Danmark´s Kanal 5 i over 30 min.) så deres meget skarpe røde logo i venstre hjørne "hænger" fast når jeg skifter kanal. (forsvinder igen efter ca. 1 minuts tid) er det noget jeg skal være bange for eller er det bare gennerelt?????
Udover den kanal er billedet KANOOOOON
Mvh Kfalken
|
|
|
Det er garanteret image-retention du har set. Det er "normalt på din nye plasmaskærm og vil forsvinde igen.
HUSK at reducere contrast/brightness kraftigt de første 200 timer. Det vil minímere chancerene for permanente burn-in.
|
Til top |
|
|
Agent Cooper Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 622
|
Sendt: 13 Februar 2005 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
HDfreak skrev:
Agent Cooper skrev:
Mvh Thomas
|
|
|
Det er nu ikke helt rigtigt de nye generationer af plasmaskærme skulle være lige så beskyttet mod burn-ins som alm tv. |
|
|
Korrekt, men det gælder kun udvalgte modeller - specielt fra de bedre mærkevareproducenter, og det hjælper ikke de mange millioner forbrugere som allerede har investeret penge i en plasmaskærm. På avsforum.com var der for et stykke tid siden et branchemedlem som skønnede, at 9 ud af 10 plasmaskærme (over en årerække) der var blevet solgt på hans arbejdssted var uden nogen form for beskyttelse. Tror godt at man kan regne med, at diverse billigmærker som der sælges mange af i DK, kan placeres i denne katagori - desværre.
Efter nogle års normal brug, vil burn-in formodentligt blive mere og mere tydeligt, men måske vænner man sig til det? 
Mvh Thomas __________________ Truman: "You saw a giant?"
Cooper: "Yes."
Albert: "Any relation to the dwarf?"
|
Til top |
|
|
Classe Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 387
|
Sendt: 14 Februar 2005 kl. 06:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husk at reducere brightness og contrast.
Det kan ikke siges for mange gange. Brug Digital video Essentials eller lignende til at foretage justeringen med, så du er klar over hvad du laver og ikke bare "gætter" hvad indstillingerne skal være på.
Det kan ikke siges nok gange.
Har forøvrigt selv Pioneren og derer ingen problemer overhovedet.
|
Til top |
|
|