| Forfatter |
|
tnaa Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 138
|
| Sendt: 16 Februar 2005 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan ikke hitte ud af det mere, så nu kan det være ligemeget.. Lcd eller plasma ...spørgsmåelt er stillet ca 300 gange og hver gang kommer der mange og kvalificerede svar. Problemet er blot at man ofte er mere i vildrede end før, efter 20 indlæg hvoraf de 10 klart går ind for plasma og resten klart går ind for lcd ... ingen af disse 20 ville for øvrigt bare tænke på at eje det modsatte. Var der nu bare en knap her på sitet hvor man kunne trykke på der så kunne give svaret... men det er der ikke, så nu glemmer jeg alt om dvi - digital fjernsyn der kommer engang i 2012 -hdmi - og alt andet .... -og tager til takke med Panasonic viera 42" som ... ja jeg ved det ... "kun" har den lave opløsning... men faktum er at det, med dette til trods, giver et hammerflot billede og koster 10-15000 mindre ... og så kan alt andet være ligemeget ... nemli' ja ....
/TNAA ...som ikke ved hvad dvi er ;-)
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
| Sendt: 16 Februar 2005 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Istedet for at give op, så tag dog ud og kig på lidt forskellige modeller, både LCD og Plasma, kun på den måde kan du finde ud af hvad passer dig bedst. jeg kan se fordele og ulemper ved begge teknologier, og jeg vil give dig ret det er ikke nemt at bestemme sig, jeg var hjemme ved en ven i weekenden for at se hans nye 37" plasma fra Sony, fy for satan et dårligt billede, det samme gælder for min svigerfars 42" Phillips plasma, ikke om jeg ville give pengene for det, men det er begge modeller med lav opløsning og jeg skal gi dig, så jeg vil nu nok mene at pengene er godt givet ud ved at smide lidt mere i kassen, fks. er Fujitsu P42 HHA30ESM et kanont godt plamsa i mine øjne, så på det nede i HFK, og det var enda TVbillede ikke DVD, det stod rigtigt godt i mine øjne, og så til 30K det er da ok eller??

|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 16 Februar 2005 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med i dine overvejelser bør nok være at det ser ud som om nogen af producenterne (aktuelt f.eks. Toshiba) er ved at droppe plasmateknologien.
Måske fordi der er bedre alternativer, eller i erkendelse af at det ikke "bliver bedre" til en pris som folk er parat til at betale. Og måske fordi der endnu er et uudnyttet potentiale i LCD, som giver mulighed for bedre/større skærme end Plasma til samme eller lavere pris på sigt.
Hvis skiftet til Plasma breder sig til flere producenter burde det få priserne på LCD til at falde endnu hurtigere end de allerede gør, pga større volumen fordi nye indkøb af TV ikke længere bliver splittet op på flere forskellige typer.
Der er så nye fladskærmstyper på vej, men de vil som alt andet nok være ganske dyre i starten.
|
| Til top |
|
| |
rasben2 Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2005
Status: Offline Indlæg: 24
|
| Sendt: 16 Februar 2005 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg står med præcis samme overvejelser. Jeg har sq også svært ved at beslutte mig..
Helt aktuelt står jeg og svejer mellem Pioneer PDP435HDE og Philips 42PF9986
Jeg har været ude at kigge på dem begge... Desværre ikke med helt samme signal, da det var 2 forskellige butikker 
Nogen der har meninger om de 2 modeller kontra hinanden ?
|
| Til top |
|
| |
tnaa Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Februar 2005 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej igen ... det var nu ikke ment som en "hjælp mig" tråd ... tro mig jeg har set mange forskellige skærme.. mit motiv for at "gi op er måske at jeg ikke er "med fremme" på den nyeste teknoligi... min dvd og mit fjernsyn er koblet sammen ved hjælp af et ganske alm. scartkabel ... aner absolut INTET om compnent out og hvad det ellers hedder .. Jeg har taget turen fra Aalborg til Århus blot for at se Pioneers skærm og ,bevares, den var da kanon god ... omvendt har stået i merlin og set dvd (dirkte koblet) til panasonicen og ..... den var også kanon ... det er her jeg jeg så går i panik .... der må være et eller andet der gør Pioneeren 10-15000 dyere end panasonicen og det ved jeg der er, men i min perfekte drømmeverden kunne jeg sgu godt leve med hvad jeg så i merlin.. (ikke fordi jeg vi fremhæve netop denne butik)... for køber man den dyre model må man vel nødvendigvis også skulle investere i dyre kabler og så dur dvd afspilleren sikkert heller ikke så den skal også lige ha' en opgradering og før man ved af det har jeg solgt hus og hjem og kone for at kunne kigge supertv ..... (hmm måske jeg alligevel skulle ta' det dyre  )
|
| Til top |
|
| |
cst1967 Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 411
|
| Sendt: 16 Februar 2005 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan godt forstå at folk vil af med de store grimme alm. kasser af fjernsyn og have et der hænger på vægen.
Men personligt synes jeg at de flade skærme Plasma/LCD er alt for dårlige til at gengive hurtige bevægelser. __________________ Christian
Mit DIY-Højtaler
|
| Til top |
|
| |
Jepsen Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2004
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 16 Februar 2005 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg giver dig helt ret tnaa.
Jeg har også tit været inde i forskellige butikker for at se forskellen på de
forskellige LCD/Plasma tv.
Jeg bor i jylland nær Esbjerg, og tager tit til esbjerg for at se på "varerne", men
det er altid de samme skærme de har i de forskellige butikker, og selvfølgelig
aldrig det tv man gerne vil se på.
Er der nogle der ved hvor man kan se både philips 9986 og Pioneers plasma
samme sted.
|
| Til top |
|
| |
tnaa Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Februar 2005 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jepsen,
Jeg vil tro at de har begge i Expert i Bruuns Galleri i Århus ... de har ihvertfald Pioneer og multimange andre modeller..
TNAA
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 16 Februar 2005 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
tnaa skrev:
| men faktum er at det, med dette til trods, giver et hammerflot billede og koster 10-15000 mindre ... og så kan alt andet være ligemeget ... nemli' ja .... |
|
|
Ét eller andet sted har du sådan set gjort det eneste rigtige der er at gøre... Man kan kun sige: God fornøjelse!  __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
Insaniac Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 720
|
| Sendt: 17 Februar 2005 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tnaa: Udeluk da hvad folk siger, og tag det TV som du synes giver det bedste billede. Synes du det til 15.000kr mere giver ligeså godt billede som det billige, jamen, så tag dog det billige. Siden du ikke er så teknisk ang alt det her Hifi, TV osv, som jeg heller ikke er, så prøv at gør op med dig selv hvad der er nok til dit behov.
Selv er jeg på udkig efter Hifi, hvor jeg var overbevist om at nogle højtalere til ~2k/stk var fine til mig, men så alligevel da jeg hørte B&W 603S3, så var jeg solgt, for dem måtte jeg bare have, selvom serien koster meget mere end hvad jeg vil give/havde i tankerne.
Men altså pointen er, at tag hvad du synes der ser godt ud i dine øjne.
|
| Til top |
|
| |
iceman24 Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 255
|
| Sendt: 17 Februar 2005 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tnaa
Jeg stod selv og havde bestilt et ganske normal CTR sony 32" 32HQ86 men da sony ikke kunne levere det før 4/4...
så bestemte jeg mig for sammen med Expert at vi fandt ud af noget andet....
Valget blev så på den dyre 32" HQ100, men efter at havde hørt meget
dårligt om det gik jeg ned i expert dagen efter og snakkede med dem, og
hørte om de kunne gi mig et godt tilbud på et plasma istedet...
da jeg havde læst godt om Panasonic TH37PA30 herinde og de havde den stående...
jeg havde faktisk kikket på den skærm mange gange og sammen lignet den
med en bedre 37" model fra Sony til 32.000 kr hvor Panasonicen kun
kostede knap 20.000 kr.
Jeg valgte Panasonicen da jeg syntes den havde et lækkert billede og en
god kontrast og på baggrund af det jeg havde læst om den.... jeg kunne
ikke finde på at købe den sony 37" som var over 12.000 kr dyre. eller
for den sags skyld slet ikke finde på at bruge knap 20.000 kr mere på
den 42" phillips de havde hængende på vægen som faktisk havde dårligere
billede end panasonicen...
så jeg gik fra 32" CTR til 37" Plasma uden rigtig at tænke over det.... og jeg har ikke fortrudt den er lækker....
så tillykke med dit 42" panasonic
__________________ Mit Setup
|
| Til top |
|
| |