Emne: Canal Digital ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 01 Marts 2005 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen af Jer, der får satellittv fra Canal Digital?
Jeg skal flytte til et nyt hus, hvor der ikke er Stofa, så jeg overvejer at få parabol, men jeg ved absolut intet om det. Har hørt, at Canal Digital lancerer en HDTV-kanal til september, så det vil jeg gerne være med på.
Spørgsmål:
- Er det mest typiske, at man lejer receiver og paraboltallerken hos Canal Digital eller er det bedre at købe det selv?
- kan man tage andre kanaler på parabolen end dem fra ex. Canal Digital, fx HDTV-kanalen Euro1080?
- kan man trække lange kabler uden stort kvalitetstab, og kan man tilslutte mere end eet tv? (behøver ikke nødvendigvis at skulle kunne vise forskellige kanaler samtidig)
- jeg kan se på deres hjemmeside, at der hverken er TV2 eller TV3 i deres pakke. Hvad gør man så? Tager TV2 med en stueantenne og dropper TV3 eller kombinerer I det med en lille pakke på TDC kabel?
- hvilke tilslutninger er der fra en sådan parabolreceiver? Jeg har en projektor og ville gerne have det bedst mulige signal dertil (DVI er vel for meget at bede om?)
- alle gode råd om valg af selskab osv er meget velkomne. Evt links til andre steder, hvor man kan blive klogere på emnet.
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
| Sendt: 01 Marts 2005 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Vanderlay
Først og fremmest kan fordelen ved at købe udstyret være, at du kan vælge de produkter, der understøtter begge formater, dvs. Canal Digital og Viasat(med bl.a. TV3). Jeg kører med en ældre Nokia 9802, hvor jeg kan abbonnere på begge udbydere, idet den har kortlæser til begge formater. Dermed kan du vælge en større pakke ved Canal Digital og grundpakken ved Viasat og få bl.a TV3.
Vores anlæg i huset er opbygget på den måde, at signalet fra parabolen kører ned i receiveren og ind til TVét, men retunerer også tilbage til loftet, hvor det videresendes til alle rum via en fordeler. Det kræver en antenneforstærker.
Vedrørende HD, så kan du allerede købe receivere, der understøtter dette. Tjek f.eks www.areadvd.de. Men om udbyderne her i DK vælger en løsning, som disse receivere ikke kan arbejde med, skal jeg ikke kunne sige. Måske burde du se bort fra HD, indtil standarden indenfor parabol er fastlagt endeligt.
Lars
|
| Til top |
|
| |
boborg Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 105
|
| Sendt: 01 Marts 2005 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du skal tegne et nyt abonnement til Canal Digital, kan du kun vælge mellem deres godkendte modtagere, ellers vil de ikke give dig et abonnement.
http://www.digitalt.tv/artikler/satellit/modtagervalg.aspx
Hvis du vil have HDTV fra Canal Digital, så tag et af deres tilbud/lejemodtager, så du nemt kan skifte den ud med deres HDTV model, når den måtte komme. Hvis du kan, så få fat på deres Canal Digital CDC-7000ST, den kan både modtage DVB-S og DVB-T og har digital lydudgang. Undgå MediaHighway modellerne.
Vedr. Euro1080, så har de planer om at sende i MPEG-4 standarden senere i år og starte flere kanaler, så det vil være dumt at investere i en MPEG-2 HDTV modtager nu. http://www.digitalt.tv/nyheder/nyhed.aspx?ArticleID=954
|
| Til top |
|
| |
readyred Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2005
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 01 Marts 2005 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa måske kan jeg hjælpe lidt....
1
- kan man trække lange kabler uden stort kvalitetstab, og kan man tilslutte mere end eet tv? (behøver ikke nødvendigvis at skulle kunne vise forskellige kanaler samtidig) - Du kan evt købe en trådløs signal fordeler, men i bliver stadig væk nødt til at se samme program.
2
jeg kan se på deres hjemmeside, at der hverken er TV2 eller TV3 i deres pakke. Hvad gør man så? Tager TV2 med en stueantenne og dropper TV3 eller kombinerer I det med en lille pakke på TDC kabel? - TV2 kan man kun tage med sin stueantenne, og med hensyn til TV3 kunne du få sat et ekstra LNB hovede på din parabol skål, og få et abo på viasat.
|
| Til top |
|
| |
Mullefar Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2003
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 01 Marts 2005 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
|
Hej Vanderlay
Først og fremmest kan fordelen ved at købe udstyret være, at du kan vælge de produkter, der understøtter begge formater, dvs. Canal Digital og Viasat(med bl.a. TV3). Jeg kører med en ældre Nokia 9802, hvor jeg kan abbonnere på begge udbydere, idet den har kortlæser til begge formater. Dermed kan du vælge en større pakke ved Canal Digital og grundpakken ved Viasat og få bl.a TV3.
Vores anlæg i huset er opbygget på den måde, at signalet fra parabolen kører ned i receiveren og ind til TVét, men retunerer også tilbage til loftet, hvor det videresendes til alle rum via en fordeler. Det kræver en antenneforstærker.
Vedrørende HD, så kan du allerede købe receivere, der understøtter dette. Tjek f.eks www.areadvd.de. Men om udbyderne her i DK vælger en løsning, som disse receivere ikke kan arbejde med, skal jeg ikke kunne sige. Måske burde du se bort fra HD, indtil standarden indenfor parabol er fastlagt endeligt.
Lars
|
|
|
den understøtter vel ikke begge udbydere,er ikke godkent til viasat`s NDS.
kræver en special dekoder der kan haandtere HD,mener pioneer har en godkendt til canal +
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 01 Marts 2005 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Først en ting til Vanderlay: Du skal ikke være ked af at du ikke har Stofa kabel-TV, der hvor du bor. Jeg har for længst opsagt mit Stofa kabel-TV abonnement, og bruger nu istedet en digital satellit receiver med tilhørende parabol. Billedkvaliteten er langt bedre end med Stofa kabel-TV, og det har jeg brug for for jeg bruger min projektor som TV. Iøvrigt sender Canal Plus en del film med Dolby Digital 5.1 lyd. 
Nej, man kan ikke hente TV-2 ned via parabol. Der er man nødt til at købe en udvendig TV-2 antenne.
Der findes som tidligere nævnt, receivere der er godkendt af både Anal Digital og Viaskvat. __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
readyred Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Marts 2005 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange af vores knd kører med Nokia 9802, men vi har en del problemer med dem, altså ikke godkendt....
|
| Til top |
|
| |
HansC. Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 709
|
| Sendt: 01 Marts 2005 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal kun være glad for at du nu har en god grund til at sætte en parabol på taget!
Da jeg for et par år siden flyttede i et hus som lå uden for kabel-tv nettet var jeg til at starte med lidt skuffet over at jeg nu skulle til at bøvle med en parabol - MEN, efter få dage indså jeg de åbenlyse fordele som ligger i parabolen..
1. Billed/lyd kvaliteten er LANGT bedre end med kablet. (Jeg må indrømme at jeg ikke kan se forskel på min DVD og sat-receiveren)
2. Med en parabol får du også EPG (Electronic Program Guide) Det er et genialt værktøj til lynhurtigt at få et overblik over de kommende programmer, endda flere dage frem. Hvis du vælger en reveiver med PVR (indbygget harddisk) kan du programmere timeren direkte fra EPG menuen.
3. Hvis du vælger en receiver af den lidt bedre klasse end den almindelige "lejeboks" som følger med vil den typisk være udstyret med PVR, dvs at du kan lave "time shift", hvilket i korte træk kan beskrives således: Du vil se en film fra ex Kanal 5 kl 21.00 Du vælger at optage den via EPG (2 tryk på fjernbetjeningen). Kl ca. 21.30, når konen er færdig med at vaske op og hun og ungerne er lagt i seng starter du med at se filmen. Du er nu tidsmæssigt ca. 30 min bagud, men filmen bliver afbrudt flere gange af reklamer - dem spoler du bare over, og du er færdig med filmen ca. samtidig med andre "dødelige" - du er bare ikke blevet forgiftet af reklamerne 
4. Hvis du vælger Canal+ pakken får du (nogle) film med AC3 (5.1) lyd!
Eneste minus er TV2, som jeg stadig tager via antennemasten på taget, men det fungerer nu også ok.
Jeg vil klart anbefale dig at vælge CanalDigital - Viasat har et  ry og mangler Discovery etc...
Sidste råd: Sørg for at få en god tallerken på taget, min 80 cm. CanalDigital reklamerer med en 0-kroners pakke, hvori der indgår en tallerken på ca 70 cm - Den kunne jeg ikke få til at fungere optimalt, så jeg har i dag en 88 cm, og det "spiller" bare.
Glæd dig.... 
/HC
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Marts 2005 kl. 09:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
perejvind skrev:
|
Først en ting til Vanderlay: Du skal ikke være ked af at du ikke har Stofa kabel-TV, der hvor du bor. Jeg har for længst opsagt mit Stofa kabel-TV abonnement, og bruger nu istedet en digital satellit receiver med tilhørende parabol. Billedkvaliteten er langt bedre end med Stofa kabel-TV, og det har jeg brug for for jeg bruger min projektor som TV. Iøvrigt sender Canal Plus en del film med Dolby Digital 5.1 lyd. 
|
|
|
Ja, du har ret. Det er ikke nogen tårevædende afsked med Stofa. Det er imponerende, så dårligt signal de kan lave på deres anlæg, selv når man befinder sig midt i en by.
Overgang til satellit forekommer blot at være forbundet med lidt mere besvær, men det er da rart at høre, at det er det værd.
Mange tak for alle de gode råd. Jeg må tage kontakt til Canal Digital og høre, hvilke muligheder man har for senere at opgradere til HD, hvis man tegner abonnement. Ellers kan det være jeg må leve med stueantenne og tre kanaler indtil september, hvor deres HD-kanal skulle komme.
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
| Sendt: 02 Marts 2005 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi har været Canal Digital nyder i ca 5 år nu. Kan varmt anbefales i forhold til Viasat, der i mine øjne virker som én stor reklamekanal.
Mht. opgradering, så er et abonnement ikke endegyldigt men kan ændres fra den ene dag til den næste. Kun ved opsigelse skal man være opmærksom, da den skal sendes inden en given dato én gang årligt, ellers betragtes det som binding endnu et år, vistnok en meget almindelig fremgangsmåde, også hos Viasat.
Service er et ord de kender - det er ihverttilfælde vores oplevelse. Fornylig skrev jeg til dem, at fjernbetjeningen var begyndt at svigte og DRs nye tiltag indenfor interaktiv tekst-tv blokerede for kanalskift. Desuden forsvandt de indbyggede funktioner til programinformation m.m. Vi kunne slukke og tænde for satboxen, og det virkede i måske ½ time, så var situationen den samme - i det hele taget synes det som om isenkrammet ganske enkelt var slidt.
De skrev skam tilbage (med det samme!), at jeg om nogle dage ville få tilsendt en ny satbox - vederlagsfrit, at betragte som en opgradering ... sådan!

__________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
readyred Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Marts 2005 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mht. opgradering, så er et abonnement ikke endegyldigt men kan ændres fra den ene dag til den næste. Kun ved opsigelse skal man være opmærksom, da den skal sendes inden en given dato én gang årligt, ellers betragtes det som binding endnu et år, vistnok en meget almindelig fremgangsmåde, også hos Viasat.
Dette er ikke korrekt, vi har en bindings periode på et år, derefter kan man opsige når man lyster. Der er løbene mnd + een. Det er kun viasat der lavet de svinestreger....
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 02 Marts 2005 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når nu ellers koret er færdig med at hælde galde ud over Sfofanet, så kig lige på hvor meget i nu betaler for jeres parabol gøjl medmindre da hvis ikke i kører piratkort  . Jeg betaler pt. kun 986 kr/årligt for Stofanet med 26 kanaler, og der kan ingen af de ovennævnte parabolselskaber være med __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Marts 2005 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen tillykke, jeg betaler knap 250 kr om måneden for selvsamme stofa, og så har jeg oven i købet været så heldig også at skulle betale for 4 mdr. efter jeg er flyttet, fordi de har sådan nogle fantastisk fleksible opsigelsesvilkår.
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 02 Marts 2005 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vanderlay skrev:
| Jamen tillykke, jeg betaler knap 250 kr om måneden for selvsamme stofa, og så har jeg oven i købet været så heldig også at skulle betale for 4 mdr. efter jeg er flyttet, fordi de har sådan nogle fantastisk fleksible opsigelsesvilkår. |
|
|
Ja, med de priser forstår jeg godt harmen over produktet.......det er sg godt nok dyrt . Set i det lys er en lille tusse ekstra for et digitalt signal fra paraboles givet godt ud __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Bent L Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 994
|
| Sendt: 02 Marts 2005 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sidste råd: Sørg for at få en god tallerken på taget, min 80 cm. CanalDigital reklamerer med en 0-kroners pakke, hvori der indgår en tallerken på ca 70 cm - Den kunne jeg ikke få til at fungere optimalt, så jeg har i dag en 88 cm, og det "spiller" bare.
Lige et dumt spørgsmål; burde man ikke kunne tage det digitale signal med en mindre parabol?
Har selv TDC, overvejer nemlig at skifte til en ordentlig Parabolreciever og så Canaldigital. __________________ Hilsen Bent
|
| Til top |
|
| |
HansC. Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 709
|
| Sendt: 03 Marts 2005 kl. 08:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bent L skrev:
|
Lige et dumt spørgsmål; burde man ikke kunne tage det digitale signal med en mindre parabol?
Har selv TDC, overvejer nemlig at skifte til en ordentlig Parabolreciever og så Canaldigital.
|
|
|
Det er skam ikke et dumt spørgsmål! Med den lille skæm var der generelt ingen problemer - super billede mv., men til tider havde jeg problemer med at receiveren "frøs", og kun kunne genstartes ved at afbryde strømmen. Det skyldtes at "signal-fejlraten" var en smule for høj. Efter at der kom et større tallerken på taget faldt fejlraten med ca. en faktor 4, og der har ikke været skyggen af problmer siden.
/HC
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|