Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2024 | 06:03   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: ophængning af ae300 mv (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ethank
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 August 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 22
Sendt: 29 August 2003 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

Hello there,

Jeg går med ideen om at jeg inden for ganske kort tid vil anskaffe mig en panasonic ae300 og et 100" lærred .

Mit "problem" er lige pt. hvordan jeg hænger projektoren op. Som det ser ud så skal projektoren hænge på bagvæggen og hænge således at linsen er ca 30cm under loftniveau.

Mine spørgsmål til ophængningen er:

  • Hvor meget plads skal der være bag projektoren af hensyn til ventilation?
  • Skal projektoren hænge vandret eller skal den vinkles i forhold til lærredet?
  • Er der nogle der har geniale løsninger som de kan fremvise til kopiering eller blot til inspiration?

Håber der er nogen som kan hjælpe.

Til top Vis ethank's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ethank
 
MartinLynge
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 598
Sendt: 29 August 2003 kl. 23:46 | IP-adresse registreret  

1. Projektoren bliver forholdsvis varm bagtil, hvorfor lidt åben plads er at foretrække. Om hvor meget producenten tilråder, kan du sikkert finde på Panasonics hjemmeside, hvor der kan downloades produktblad.

2. Vandret er at foretrække, da du så kan undgå at bruge Keystone correction, som bla. mindsker muligheden for fokus.

3. Jeg har kun set Roberts med noget bukket metal (NYDELIG løsning)... derudover er det sikkert nemmest, men også dyrest, er ophæng fra eksempelvis SMS. Ellers er en alm hylde vel at foretrække.. men tjek lige først om dette kan lade sig gøre i den højde (AE300'eren skal måske vende på hovedet ved ceiling-projektion!!)

Til top Vis MartinLynge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MartinLynge
 
isman
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 258
Sendt: 30 August 2003 kl. 01:29 | IP-adresse registreret  

Hej ethank. Hvis du vil, kan du sende mig din email adresse, så skal jeg sende dig et par fotos af et ophæng i alu firkantprofil som man kan købe i samlesæt, og med de mål du skal bruge, samt matrialevalg, det koster ca kr 200 at lave og ser ikke hjemmelavet ud, og kan laves af enhver. Mvh Ib
Til top Vis isman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af isman
 
DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1465
Sendt: 30 August 2003 kl. 01:59 | IP-adresse registreret  

Det er sådan her du skal hænge den op....det er klasse:

http://home19.inet.tele.dk/dvdbio/dvdbio/solishjemmebio.htm

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted
 
ethank
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 August 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 22
Sendt: 30 August 2003 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

tak for de gode svar - bliv endelig ved...

Jeg har overvejet også at hænge projektoren op i loftet, men er ikke helt tryg ved bæreevnen af gipsloftet (ville nødig komme hjem og se projektoren ligge på gulvet.)

Hvis den bliver hæng op i loftet - så bliver det ikke som soli, idet jeg tror overboen ville se kritisk på dette...

Til top Vis ethank's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ethank
 
Robert
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 471
Sendt: 30 August 2003 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Husk også på at du ikke kan hænge den i hvilken som helst afstand til lærredet hvis du vil have 100", da den kun har mulighed for 20% zoom !!

Søg evt. andre tråde om AE300.



__________________
Mvh. Robert
Til top Vis Robert's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Robert Besøg Robert's Websted
 
Ken T.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 19
Sendt: 30 August 2003 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

Mht. afstand fra bagvæg, så hænger min AE300 ca. 20 cm fra væggen og det går fint. Ingen varmeproblemer med projektoren. Men der er jo selvfølgelig også fri luft omkring den i alle retninger.

Du kan se hvordan den hænger her:
http://www.danskhjemmebioforum.dk/phpBB2/viewtopic.php?p=20557&highlight=#20557

 

Til top Vis Ken T.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ken T.
 
isman
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 258
Sendt: 30 August 2003 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Hej ethank. Du behøver ikke være bange for om loftet kan holde, der er en forskalling ovenover gibspladerne som pladerne er skruet op i , du skal bare finde træet bag ved, det er som regel bag samlingerne, og så skrue ophænget op i dem, når det kan holde til flere hundrede kilo plader, skal det nok holde til din projektor også. Hvad syntes du eller om ophænget?. Mvh Ib
Til top Vis isman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af isman
 
ethank
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 August 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 22
Sendt: 31 August 2003 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

jeg tror jeg er kommet til konklusionen at den skal hænge i loftet - jeg synes at det er svært at udtænke en løsning hvor den hænger på væggen hvis det samtidig skal se bare lidt godt ud.

Men bliv endelig ved med de gode indlæg - inspiration kan man aldrig få nok af...

Jeg har i øvrig planer om at erhverve mig et 100" Plano Knock Down High Contrast fastrammelærred fra laserdisken - er der nogen som har erfaringer med dette lærred?

Til top Vis ethank's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ethank
 
Robert
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 471
Sendt: 31 August 2003 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

ethank skrev:

jeg tror jeg er kommet til konklusionen at den skal hænge i loftet - jeg synes at det er svært at udtænke en løsning hvor den hænger på væggen hvis det samtidig skal se bare lidt godt ud.

Men bliv endelig ved med de gode indlæg - inspiration kan man aldrig få nok af...

Jeg har i øvrig planer om at erhverve mig et 100" Plano Knock Down High Contrast fastrammelærred fra laserdisken - er der nogen som har erfaringer med dette lærred?

Super lærred, virker rigtig godt med den 5 cm. sorte kant rundt om dugen. High Contrast dugen gør utroligt meget ved kontrast forholdet på en AE300  ( LCD & DLP i almindelighed ). Som du måske har læst, har jeg skiftet fra en alm. hvid dug til denne type, og du kan læse hvad jeg mener om den. HUSK dog på at der er minus gain i dugen, så du skal mørkelægge i dag timerne.



__________________
Mvh. Robert
Til top Vis Robert's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Robert Besøg Robert's Websted
 
Peter A
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 02 September 2003 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

Det er rigtigt at den sorte kan virker flot, men på Plano skærmen er kanten blank, og kan virke meget irriterende.
Men den sorte kant kan virke som en god indramning af billedet.

Det var en af grunden til at jeg skiftede, den anden var at min ellers meget søde kone, ikke ville have det store øje hængende.

Af skade bliver man klog sjældent rig.

MVH

Peter Andersen

Til top Vis Peter A's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter A
 
Robert
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 471
Sendt: 05 September 2003 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

Peter A skrev:

Det er rigtigt at den sorte kan virker flot, men på Plano skærmen er kanten blank, og kan virke meget irriterende.
Men den sorte kant kan virke som en god indramning af billedet.

Det var en af grunden til at jeg skiftede, den anden var at min ellers meget søde kone, ikke ville have det store øje hængende.

Af skade bliver man klog sjældent rig.

MVH

 

Peter Andersen

Kanten på et Plano er ikke blank, det er faktisk mat sort, men det er rigtigt at den ikke helt dræber overscanning, men jeg lægger nu ikke mærke til det. Hvis man vil have en ramme som dræber alt overscanning skal man vælge en Luxus Deluxe ScreenWall ramme fra Stewart med sort velua stof monteret på rammen, og sammen med en skrå rammekant ind mod dugen, det er det flotteste rammmelærred jeg har set !!

  



__________________
Mvh. Robert
Til top Vis Robert's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Robert Besøg Robert's Websted
 
biojensen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Installation/RoomAV

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 571
Sendt: 06 September 2003 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

Mit ophæng til min panasonic pt-ae300 koster 189 kr i silvan.Det er et tvophæng som jeg selv har lavet 2 huler i, så jeg kan bruge knapperne og se kontrollamperne og bruge zoom/focus.Prøv linket hvis du vil se billeder af mit ophæng.

http://home19.inet.tele.dk/dvdbio/dvdbio/minhjemmebio.htm

 

Til top Vis biojensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af biojensen Besøg biojensen's Websted
 
DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1465
Sendt: 06 September 2003 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

Kan da slet ikke se din projector???
Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted
 
Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1618
Sendt: 07 September 2003 kl. 00:14 | IP-adresse registreret  

DonJensen skrev:
Kan da slet ikke se din projector???

Du skal trykke på pilen til højre for billederne, indtil du kommer til det med projektoren..

Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.
 
ethank
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 August 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 22
Sendt: 07 September 2003 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

DonJ

Jeg havde godt set ophænget i Silvan, men var ikke helt sikker på om projektoren kom langt nok væk fra muren.

Men af billederne kan jeg se at løsningen godt kan lade sig gøre....

 

Til top Vis ethank's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ethank
 
ethank
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 August 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 22
Sendt: 23 Februar 2005 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Sad lige og kiggede et par gamle posts igennem og fald over denne gamle post..

Jeg endte faktisk med at købe TV-ophænget i Silvan og det fungerer stadig upåklageligt...

JA, projektoren bliver sikkert skiftet ud inden ophænget....

Til top Vis ethank's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ethank
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes