| Forfatter |
|
BinX Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 363
|
| Sendt: 02 Marts 2005 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu laver jeg lige endnu en tråd, da jeg mener jeg har fundet den projektor jeg ska ha. Jeg har lavet et par tråde tidligere for at høre jeres(proo's) meninger om hvad jeg fandt.
Nu har jeg læst lidt reviews og har besluttet at det skal være en Benq PB6100.
På projektorcentral.com har de den som 3 bedste i low range projektors, bedre end en sanyo Z3, og den kan anskaffes til en yderst favorabel pris.
Nu vil jeg så høre om der er nogen dårlige ting jeg skal vide om denne projektor, om jeres erfaringer osv.
Btw ville jeg lige høre om der er nogen egentlig forskel på PB 6100 modellen og PB 6110 ???
Der er nemlig et par hundrede knaster og spare...
SHOOT __________________ - 5.1 Panasonic/Pioneer/Sony surround -
- Min DVD Samling -
|
| Til top |
|
| |
BinX Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Marts 2005 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
BinX Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Marts 2005 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg selv undersøgt det lidt..... umiddelbart kan jeg se at forskellene er følgende:
6110:
- Mulighed for en lidt større skærm
- Mindre støj (26 db i forhold til 34)
- Billigere....
Slet ingen der kender denne projektor og som ka fortælle lidt? __________________ - 5.1 Panasonic/Pioneer/Sony surround -
- Min DVD Samling -
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 02 Marts 2005 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror 6110 er så ny, at der nok ikke rigtigt er nogen der har erfaringer med den endnu.
Hvis du køber en, så kan du jo passende poste dine erfaringer herinde.  __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
BinX Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Marts 2005 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen det er da planen...
Har lige et ekstra spørgsmål... Når man køber en af disse projektorer hvilket kabel ska jeg så købe, for at få det bedste billede?
Min dvd afspiller har ikke Progressive scan hvilket jeg har hørt sku gøre underværker.
Hvor kan man købe disse kabler, hvad koster de, og er det til at få i lange baner? Skal ha den til at køre langs listerne... __________________ - 5.1 Panasonic/Pioneer/Sony surround -
- Min DVD Samling -
|
| Til top |
|
| |
Clapton Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 360
|
| Sendt: 02 Marts 2005 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan anvende scart og køre RGB via den, men du får det bedste frem ved at bruge component kabel. Desuden skal du også køre med denne type kabel, hvis du vil anvende progressiv scan.Læs eventuelt mere på www.av-connection.dk eller brug søge funktionen herinde. 
Der er, så vidt jeg ved, ganske meget at hente ved at køre progressiv scan.
|
| Til top |
|
| |
isman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 258
|
| Sendt: 02 Marts 2005 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Scart står ikke mål med komponent, slet ikke, det er som uden og med turbo. Mvh Ib
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Marts 2005 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du ikke vil give din projektor et progressivt signal, så er det måske en idé at overveje Infocus X1 projektoren. Den har en rigtig god indbygget scaler / deinterlacer fra Faroudja, og har ellers nogenlunde samme specs som Benq-6100.
__________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
NillerViborg Lukket konto

Sound2Vision/LC Audio. Efter eget ønske!
Bruger siden: 17 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 320
|
| Sendt: 02 Marts 2005 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
- Det er ikke nødvendigt at bruge en Scaler, endsige køre progressiv Scan på PB6100 / PB6110, da de har en opløsning der passer ganske godt til PAL som jo bruges i europa. Projektorne's DLP Panel er 800x600 og PAL er [analog]x576 ( synlige linier ), og tit, medmindre du har en _meget_ god scaler på er en 800x600 faktisk bedre til film / "video" signal en noget med bedre opløsning.
Vi har i firma'et solgt en del PB6100 og PB6110 til forskellige kunder, som skulle bruge dem både til EDB og film, og der har alle været _MEGET_ tilfredse!!!
Der er faktisk osse smuttet et par 6210'ere her i januar...
Hvor har du fundet dem, og til hvilke priser???
Start blot med et alm. godt "billigt" composite kabel, evt. lavet af antenneledning, så kan du eksperimentere med adskilte farver eller S-Video hen ad vejen.
Det kan være vanskeligt at får et godt nok ( betalbart ) S-Video kabel i lange længder, så man kan sagtens tabe meget af gevinsten ved et bedre overførselsformat pga. et for dårligt kabel!!!
Svjh. kan du ikke umiddelbart køre Component med den, uden at lave noget der ender i et "VGA"-stik...
Lars / Viborg
Spørg, og du skal høre... *SS
|
| Til top |
|
| |
Jens krogsgaard Branchemedlem

Best-Seat
Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 03 Marts 2005 kl. 01:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har set på sammenligningen, men jeg kan ikke se hvor 6110 slår en projektor som fx. Sanyo VPL-Z3.
Nu ved jeg ikke hvor du kan se en BenQ, men dy bør se den i funktion og gerne ved siden af en LCD projektor som fx Panasonic PT-AE700 eller Sanyo VPL-Z3
Tænk dig grundigt om inden du investerer i en BenQ 6110, 3:4 projektor med lav opløsning og højt støjniveau samt muligheden for rainbow effekt. __________________ Jens Krogsgaard, Best-Seat, http://www.best-seat.dk
|
| Til top |
|
| |
Adam Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Status: Offline Indlæg: 296
|
| Sendt: 03 Marts 2005 kl. 05:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
BinX, du kan ikke bruge det link til noget, da det er baseret på
brugeranmeldelser, ikke direkte sammenligning. En PLV-Z3 er en BenQ
6100 langt overlegen.
|
| Til top |
|
| |
BinX Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Marts 2005 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
>> NillerViborg
- Har fundet den inde på dvdpriser til ca 6500.... altså for 6110'eren. Har du et bedre tilbud til mig, og er der mulighed for at se den i aktion i viborg? Jeg bor i Skive..!
>> Adam
- Det var jeg ikke klar over.... tak for oplysningen
Så det er faktisk ligemeget om jeg har en dvd'afspiler med progressive scan hvis jeg skal have BenQ 6110 - Det var da rart da jeg ikke havde lyst til at skifte dvdafspiller også  __________________ - 5.1 Panasonic/Pioneer/Sony surround -
- Min DVD Samling -
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Marts 2005 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jens krogsgaard skrev:
|
Jeg har set på sammenligningen, men jeg kan ikke se hvor 6110 slår en projektor som fx. Sanyo VPL-Z3.
|
|
|
Så har du da vist glemt at sammenligne priserne  __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Marts 2005 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
BinX skrev:
|
Så det er faktisk ligemeget om jeg har en dvd'afspiler med progressive scan hvis jeg skal have BenQ 6110 - |
|
|
Både ja og nej. En digital projektor har brug for et progressivt signal. Hvis den får tilført et interlaced signal (et signal som ikke er progressivt), så vil den indbyggede de-interlacer i projektoren lave det om til et progressivt signal.
De-interlaceren i Benq er selvfølgeligt ikke "high-end" (men OK til prisen), og hvis du investerer i en DVD-afspiller som kan levere et progressivt signal, så kan du opnå en bedre billedkvalitet. Det kan du jo evt. gøre hen ad vejen. Der er flere afspillere i 1500 Kroners klassen med progressivt output, som er rigtigt gode. Men start da bare med at bruge den DVD-afspiller du har nu. Så kan du jo altid opgradere hen af vejen, hvis du får lyst.
Har du tænkt på hvad du vil bruge som lærred? __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
BinX Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Marts 2005 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har gået og tænkt på hvordan og hvorledes jeg gør med et lærred.
Da det er en 4:3 projektor tror jeg at jeg skal have et 4:3 lærred.... det er i hvert fald det jeg har læst er klogest????
Nu skal jeg self bruge den til film hovedsageligt, og de fleste er vel i 16:9 format, så ved ikke helt.
Hvor stort og dyrt, ved jeg ikke endnu.... ska lige ha læst om det med gain... har os noget betydning har jeg forstået....
Men lærred skal der til... ved bare ikke hvilket endnu __________________ - 5.1 Panasonic/Pioneer/Sony surround -
- Min DVD Samling -
|
| Til top |
|
| |
Insaniac Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 720
|
| Sendt: 04 Marts 2005 kl. 07:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med at kigge på BenQ PE5120? Det skulle være en ægte 16:9 projektor i samme prisklasse som 6110´eren?!
|
| Til top |
|
| |
BinX Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Marts 2005 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Insaniac Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 720
|
| Sendt: 04 Marts 2005 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej desværre. Er selv ligeså meget på udkig efter i projektor i den prisklasse. Skal lige se en X1 i aktion, for at se om jeg kan se regnbueeffekten, ellers ender det nok med en Sanyo Z2 som dog er noget dyrere.
|
| Til top |
|
| |