Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 07:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: 9509 Digital signal? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hald
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 02 Marts 2005 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

Hej

Kan et Philips 9509 vise digitalt billedsignal, og dermed er fremtids sikret når danmark om nogle år går over til digital netværk?

Og er der eller nogle lækre fordele i vil tilføje til dette fjernsyn? Eller ulemper? Noget i er kede af?

Takker

Mit Dali, Marantz, DIY setup!
Til top Vis hald's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hald Besøg hald's Websted

hald
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 02 Marts 2005 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

Ved godt jeg lavede en lidt tynd tråd før, så ville lige gøre opmærksom på at jeg har lavet den om

Mit Dali, Marantz, DIY setup!
Til top Vis hald's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hald Besøg hald's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 Marts 2005 kl. 00:34 | IP-adresse registreret  

hald skrev:

Kan et Philips 9509 vise digitalt billedsignal, og dermed er fremtids sikret når danmark om nogle år går over til digital netværk?

Både og - det kan ikke modtage et digitalt signal, men derfor kan du godt se digitalt tv alligevel - blot overført med et scart-RGB signal til tv'et. Det er iøvrigt ens for alle CRT-tv på markedet p.t.

hald skrev:
Og er der eller nogle lækre fordele i vil tilføje til dette fjernsyn? Eller ulemper? Noget i er kede af?

Der er vist sagt så meget om det tv efterhånden at det eneste seriøse svar er at bede dig om at bruge søgefunktionen...  Men kort opsummering: Fordele: Billedkvaliteten (når den er justeret ordentligt), og prisen. Mange mener designet er lækkert. Ulemper: Alt andet...

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Operaman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Februar 2004
Sendt: 08 Marts 2005 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Hej Otto.

Jeg har lige obseveret at geometrien er fu**** i hvert fald når man ser på et gitter mønster, der drejer sig om en indadgående bue i hver side af display på de 2 nederste gitre, det skal lige siges at jeg ikke kan rette op på det i service menuen.

Så det er måske bedst at Repax kigger på det ?
Til top Vis Operaman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Operaman

Lukman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2005
Sendt: 12 Marts 2005 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

Hej Otto.

Ja jeg blev nødt til at oprette ny bruger da min gamle hjerne ikke gad logge ordentlig ind så Operaman måtte ryge på den bekostning, det undrer mig lidt at du ikke svarer på mine spørgsmål da du jo er en af de mest flittige og kompetente på forummet, eller er det bare mine spørgsmål som er for kryptiske  udover det overnævnte spurgte jeg dig for et stykke tid siden om du havde noget bud på hvad 1050i/1280i settingen under video repro i service menuen mon kunne bruges til ? men fordi du ikke svarer alligevel får du lige et tillægs spørgsmål, under samme kategori er der en fane der hedder Auto Scavem, som jeg mener justerer bla. kontrastforhold på et løbende basis, hvad bruges det egentligt til og kan det eventuelt bidrage med digitalt fnidder?

På forhånd tak

PS: korrigerer lige mig selv, Otto har rent faktisk kommenteret et af mine indlæg ber til at det samme sker med dette

Til top Vis Lukman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lukman

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 Marts 2005 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Lukman skrev:

Hej Otto.

Ja jeg blev nødt til at oprette ny bruger da min gamle hjerne ikke gad logge ordentlig ind så Operaman måtte ryge på den bekostning, det undrer mig lidt at du ikke svarer på mine spørgsmål da du jo er en af de mest flittige og kompetente på forummet, eller er det bare mine spørgsmål som er for kryptiske  udover det overnævnte spurgte jeg dig for et stykke tid siden om du havde noget bud på hvad 1050i/1280i settingen under video repro i service menuen mon kunne bruges til ? men fordi du ikke svarer alligevel får du lige et tillægs spørgsmål, under samme kategori er der en fane der hedder Auto Scavem, som jeg mener justerer bla. kontrastforhold på et løbende basis, hvad bruges det egentligt til og kan det eventuelt bidrage med digitalt fnidder?

Sorry, jeg må have overset de spørgsmål... Jeg læser trods alt ikke samtlige indlæg

Mht. geometri-problemet: Ja, du kan ikke gøre så meget andet end at kontakte Repax, så er det værre end dét man må forvente af et billedrør, så få det fixet.

1050i/1280i settingen kan jeg desværre ikke svare dig på hvad går ud på.

Scavem har ikke noget med kontrast at gøre, men med sharpness. Jeg fandt følgende på nettet:

scan velocity modulation - TV feature; a circuit that increases the speed of electrons to their respective phosphor dots. Often produces an artificial "hard edge," which is why it should be switched off for sources such as DVD and HDTV. Used in professional projectors as a form of dithering to reduce the visibility of scan lines. Also called velocity scan modulation or, generically, edge enhancement.

Det lyder som noget jeg ville slå fra...

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 12 Marts 2005 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

HVordan kommer man ind i service-menuen på 9509`eren?

Lukman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2005
Sendt: 12 Marts 2005 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Hej Ronin

Endelig noget jeg kan bidrage med du trykker følgende kombination ind på fjernbetjeningen i nogenlunde samme fart som du ville gøre hvis du skifter kanal på de numeriske taster anyway here goes........062596 og tryk derefter hurtigt på +i tasten men husk for guds skyld at notere alle settings for en sikkerheds skyld hvis noget skulle gå galt hvis du ændrer noget i menuen så husk at trykke "store" ude i hoved menuen for at gemme ændringerne, derefter plejer jeg at gå helt op i hoved menuen med "pucken" inden jeg trykker på menu tasten på fjernbetjeningen for at forlade service menuen.
Til top Vis Lukman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lukman

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes