Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 06:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: To på vej, den ene måske PE7800. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hr Bobbel Basse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 09 Marts 2005 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Hej allesammen.

Jeg har to nye på vej, den ene bliver enten en pige eller en dreng, den anden bliver måske en Benq PE7800.

Efter jeg er flyttet i hus, med masser af plads, er lysten til en projektor eksploderet. Det hele startede med at jeg så en Benq 6100 og fandt så ud af at der var en 6200....hvorefter jeg fandt ud af at der også var andre mærker. Jeg har snart været det hele igennem (sikkert kun en brøkdel Tongue), men er ved at gå i stå pga. alle de tal og koder osv.

Jeg har som sagt tænkt på en Benq PE7800, men hvad siger I til den? Jeg kiggede også på både Z3, HS50 og EA700, men kan ikke lige pege på den der gør mit liv bedre....bortset fra den lille ny!

Jeg overvejer at smide små 10-15 kilo efter en ny proj men hvilken skal det være. Kan PE7800 konkurrere mod de tre andre som er nævnt herover?

Glæder mig meget til jeres input.

Stefan "Bobbel Basse"

KEF Q5, Q9c, Q compact
KEF 3000
Til top Vis Hr Bobbel Basse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hr Bobbel Basse

EEK1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 09 Marts 2005 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

PE7800 støjer vist en del. Den er så til gengæld den eneste af de nævnte der er en DLP, som jo giver nogle fordele, bl.a. bedre sortniveau og bedre kontrast. Den har så til gengæld den ulempe at den er 4:3 format, så der bliver nogle sorte bjælker udenfor lærredet.

Men standardmeldingen er jo: tag ud og se billederne fra dem.

Jeg ved at Boye har netop den Benq du har kig på, så der kommer nok lidt flere detaljer fra ham.

Til top Vis EEK1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af EEK1

Hr Bobbel Basse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2005 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

EEK1, tak for svaret. Det er lige nøjagtig det der gør det så svært at søge på projektorer. Jeg havde opfattelsen af at PE7800 var 16:9 native som for mig er meget vigtigt, da jeg kun skal bruge den til film.

Jeg håber da stadig at Boye kan komme med nogle input på PE7800.

EEK1, forøvrigt vil jeg da give dig helt ret i at den bedste metode for at beslutte sig for en projektor på, er at se den live. Som vi jo meget passende kunne kalde "SDL"-princippet

KEF Q5, Q9c, Q compact
KEF 3000
Til top Vis Hr Bobbel Basse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hr Bobbel Basse

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 Marts 2005 kl. 00:25 | IP-adresse registreret  

Her er jeg

PE 7800 er 16:9 native. 1024 X 576 pixels - som skræddersyet til anamorfiske PAL dvd'er. Selv med ankomsten af Mitsubishi HC900 vil jeg mene at PE7800 holder distancen - hvis man kan leve med det højere støjniveau og regnbuefænomenet ikke generer. HS50 er måske en tak bedre men heller ikke uden sine "issues".

- og så kan den levere Teletubbies, Postmand Per og Cirkeline, så børnene tror de er med i filmen.

Ahhh ja, Hjemmebio-projektor og barn - De milde gaver vælter åbenbart ned over dig - tillykke.

Og send mig en PB så du kan komme og se PE7800 i funktion!

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye

Pihl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 10 Marts 2005 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

Hej Hr.Bobbel Basse

jeg er selv interesseret i PE 7800, der er nede i en fin pris, MEN der er jo alternativer bla. Mitsubishi HC900 og Optoma H57, plus at der er en BenQ PE7700 på vej, der har endnu bedre opløsning (1280 x 720), jeg har set at den i Norge sælges til ca. 19.000 NKR. , det er ikke nemt

Til Boye, hvordan oplever du "støjen" fra din PE 7800?

Hr Bobbel Basse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Marts 2005 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

Hej Boye.

Native 16:9...Jamen så er jeg mere rolig. Nu du skriver støj...(jeg ved godt at de har en "susen")...hvor slemt er det så? Som Pihl, også kom ind på, kan man sammenligne støjen med en hjemmepc (højere/lavere)? Regnbuefænomenet har jeg oplevet, men dog kun på nogle gamle slidte maskiner. Så her må vi jo tage "SDL"-princippet i brug. Jeg sender en PB når jeg kommet over på den anden side af den store begivenhed , for at få en kigger på vidunderet.

Pihl, jeg har ikke lige kigget på Mitsubishien eller Optomaen, men vil da lige se dem igennem, når tid er. Jeg læste i en anden tråd at man absolut ikke skal kigge på varer i Norge, da deres priser er tårnhøje. Kig hellere i Tyskland eller England, hvor jeg har fundet ganske mange gode priser.

Ja, Teletubbies skal blæses op i absolut max format så den lille føler sig hjemme i en verden af pastelfarver og mærkelige væsener, med meget sære symboler på hovedet. .......gad vide hvordan Anna og Lotte ser ud i 75"

KEF Q5, Q9c, Q compact
KEF 3000

Sir Round
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 Marts 2005 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

Det er en der har en NEC HT1100 til salg på dba.dk. Bestemt værd at overveje. Bedre billed har jeg kun set på Mitsubishi HC2000.
Til top Vis Sir Round's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sir Round

meyer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 10 Marts 2005 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Jeg forstår ikke folk der siger at det er en ulempe at det er en 4/3 projector 1024*768 er altså beder end 1024*576 + at man kan smække en  anamorphic lens på så man for fuld udnytelse af 1024*768 når man seer 16/9 format.

Til top Vis meyer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af meyer

Pihl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 10 Marts 2005 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

anamorphic lens ???, det må du lige uddybe, pleace
hvordan osv.!!!

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Marts 2005 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Der er lidt om det Meyer skriver.

Men nu koster en anamorfisk linse jo rask væk det halve af en god pj, så det skal med i betragtning, og hvis du med en 1024x 768 px pj. har et passende bredt billede i 16:9 bliver det MEGET (ubehageligt) stort i 4:3 (uden anam. linse).

En anamorfisk linse virker (typisk) ved at "klemme" billedet i højden, så et 4:3 billede bliver 16:9, men med fuld udnyttelse af de f.eks 1024 x 768 px. så man oplever en forbedret opløsning i højden. Det er dog typisk med HTPCer det er anvendeligt da ikke alle dvd-spillere giver mulighed for at udnytte alle pixels i projektoren.

NEC HT1100 er også god, punktum!

Sir Round
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Marts 2005 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

Boye skrev:

NEC HT1100 er god, men har vist kun 2 x farvehjulshastighed.

Nej da. Hvor har du dog det fra? Den bruger 5x eller 6x ved PAL og NTSC, så det altid er 300 hz. Så regnbuer er ikke noget problem i praksis.

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Marts 2005 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

Undskyld - det er nu rettet. Måske tænkte jeg på nogle af de andre NEC'er jeg overvejede i sin tid: 240 og 260.

Sir Round
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Marts 2005 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

Boye skrev:
Undskyld - det er nu rettet. Måske tænkte jeg på nogle af de andre NEC'er jeg overvejede i sin tid: 240 og 260.

De er jo heller ikke beregnet til hjemmebio. Det er kun NEC HT1000, HT1100, HT410 og HT510 som er det.

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Marts 2005 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Men hverken HT410 eller 510 var på markedet da jeg kiggede og de to andre var ca. to gange for dyre. Så de var også ude af betragtning.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes