Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 23:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: infocus sp5700 og geforce 2 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hezt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

Hej gutter

Jeg har lige idag købt en infocus sp5700 dlp projektor som kører 1024 x 576 opløsning.

Jeg har uden held brugt de sidste 4 timer på at få mit grafikort til at vise denne opløsning, dog uden held.

Jeg fik dog i sidste ende mit nvidia geforce2 kort til at vise 1024 x 576 men så står billedet bare og hopper på væggen. Jeg har også prøvet med powerstrip at rette en masse indstillinger uden held.

Skal jeg virkelig ud og invistere i et nyt grafik kort for at få dette til at virke ?

bemærk jeg bruger vesa indgangen på infocus projektoren IKKE DVI indgangen.

håber der er nogen der har erfaringer med denne situation, jeg har ikke lige kunne finde noget på avsforum eller google generelt.

lenny100
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2004
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 00:17 | IP-adresse registreret  

Hvilke opdateringsfrekvenser har du prøvet med?

/Lennart

Til top Vis lenny100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lenny100

hezt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Marts 2005 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Jeg har forsøgt med 60, 72 og 75hz

ved 60 hz kan den vise billedet, men fylder kun 2/3 af "skærmen" ud, det vil sige billedet har en stor sort bjælke i buden og strækker altså ikke billedet helt ud men viser blot 1024 x 576 inde i 1024 x 768

Der må da være nogen der har fået det til at virke hva ? Det er åbenbart en gængs opløsning i 16:9 projektor verdenen men ikke i pc verdenen hvilket jo er lidt ærgeligt.

scaled / streched opløsninger ser ikke pæne ud på lcd og dlp projektorer.

lenny100
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2004
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

1. Hvad siger projektoren at den modtager?

2. Har du prøvet at trykke på "auto image" knappen?

/Lennart

Til top Vis lenny100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lenny100

hezt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Marts 2005 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

den viser enten 800 x 600 i 60 hz (selvom powerstrip siger 1024 x 576) eller også 1024 x 576 i 34 og der står billedet bare og sitrer.

jeg har ydermere fundet ud af man så også på remoten kan vælge imellem letterbox, 4:3, 16:9 og native. Det har dog ikke hjulpet at forsøge alle kombinationsmulighederne.

Spørgsmålet at om det virkeligt er nødvendigt at tilslutte pc´en via dvi ? og hvis ja så skal man have fat i en konverter. Min alm dvi til vga adaptor passer ikke ind i infocus projektoren, så det er ikke et alm dvi stik der sidder i den.

De laver dog nogle m1 til dvi-d konvertere. Men betyder det så jeg skal have et kort med dvi og så konvertere dette dvi stik til dvi-d via deres m1 til dvi-d konverter ? - og hvis ja, vil det overhovedet gøre nogen forskel om det er via vesa eller via deres dvi-d stik ?

hezt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2005 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

Hejsa igen

Nu har jeg fundet løsningen på problemet. Powerstrip skal sættes op til 1024 x 576 i 60 hz, og så skal projektoren sættes i "native" mode. Hverken 4:3 16:9 eller letterbox, men NATIVE.

Nu står det hele som det skal inden jeg nåede at splitte det hele ad i arrigskab. Tak for hjælpen :-)

- Tonny

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes