Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 08:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Billedet på Panasonic TH-37PA30, pixler? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Krist
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 18 Marts 2005 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

( Jeg har søgt i hele forummet uden at kunne finde et svar, så jeg prøver selv nu. )

Jeg har en Panasonic TH-37PA30 stående herhjemme nu. Billedet fra DVD’en er tiptop, men når jeg ser almindelig fjernsyn via antennekablet (Stofa-net) er jeg knap så tilfreds.

Jeg lod mærke til, under et børneprogram, hvor nogle unger rendte rundt, så det ud som om de gik i ”opløsning”, at de ”pixelede”.

Noget tilsvarende har jeg også set under sportsudsendelser hvor der er hurtige bevægelser. Der er intet slør, kun disse pixler ( eller hvad jeg nu skal kalde det?!?)  

Er der feks hurtige kamerabevægelser som i ungdomsprogrammerne, virker det også som om at det kniber for billedet at kunne følge med!

Er det plasmateknologien der ikke er helt udviklet endnu, eller kan det være antennesignalet (billedet er normalt fint nok) der er skyld i dette?

Vil jeg kunne indstille mig ud af dette ( har ellers prøvet alt syntes jeg) eller må jeg bare affinde mig med at sådan er det bare?

På forhånd tak

Kristian
Til top Vis Krist's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krist

iceman24
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 19 Marts 2005 kl. 01:22 | IP-adresse registreret  

Hej jeg har selv Panasonic TH-37PA30

jeg bruger selv force digital paranol og Harman Kardon DVD25...

angående dit problem med pixellering, så tror jeg ikke det er plasma'et  skyld....

når jeg ser programmer fra parabol  (canal Digital) , så svinger program kvaliteten meget...
det kommer meget and på kvaliteten af det sendte program... og nogle gange pixelere billedet. MEN DET GJORDE DET OGSÅ FØR DA JEG HAVDE 28" phillips CTR fjernsyn....
 men nu når man har fået 37" så ses ALLE Fejl meget bedre, da plasma og LCD afslørere bedre dårligt signal osv.

Men det pixellering jeg har er så lidt at jeg skal rimlig tæt på skærmen... Jeg opdagede faktisk at signalet pixelerede da jeg kørte med 28"

Krist
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2005 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Jeg spurgte en forhandler idag og han gav også signalet skylden ( Det skal han vel sige ), så der er nok ikke så meget at komme efter her. Bortset fra det så laver den et rigtigt flot billed syntes jeg.

Hvis jeg tænker tilbage på de andre plasmaskærme jeg har kigget på i den seneste tid, så høre den helt klar til i den bedre ende. Også blandt dem der er dyre, så jeg tror at jeg beholder den.

Husk film skal ses i sofaen!

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Sendt: 19 Marts 2005 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Det problem er velkendt med kabel-TV.

Du kan få et meget bedre billede, ved at skifte Stofa kabel TV ud med en digital sat-receiver med tilhørende parabol. Det har jeg selv gjort og sikken en forskel i billedkvalitet

Krist
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2005 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Nu ser jeg ikke så meget almindlig tv, så prisen skal også være overkommelige og let at tilslutte, før at jeg gider skifte kabel ud med noget andet.

Hvor mange penge skal man invester i parabol m.m, til at starte med osv?

Hvor stor er i øvrigt sådanne en parabol nu om stunder? Jeg tror ikke fruen ( eller jeg for den sags skyld ) ønsker vores hus omdannet til noget der minder om en radarstation  Kan den skjules på en eller anden måde? 

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 19 Marts 2005 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

det der lyder som de fejl der opstår i transmissionerne. Det ER i sgnalet og ikke noget man kan gøre en skid ved andet end at klage til TV selskaberne. Alt det du ser har været MPEG komprimeret og sendt frem og tilbage via satellit op til flere gange.

Det har intet med typen af ens Tv at gøre. Man kan selvfølgelig sige at jo bedre ens skærm er, desto mere vil man se evt. fejl. Men det ville da være trist altid at skulle gå efter lavest fællesnævner

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Sendt: 19 Marts 2005 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

Krist skrev:

Nu ser jeg ikke så meget almindlig tv, så prisen skal også være overkommelige og let at tilslutte, før at jeg gider skifte kabel ud med noget andet.

Hvor mange penge skal man invester i parabol m.m, til at starte med osv?

Hvor stor er i øvrigt sådanne en parabol nu om stunder? Jeg tror ikke fruen ( eller jeg for den sags skyld ) ønsker vores hus omdannet til noget der minder om en radarstation  Kan den skjules på en eller anden måde? 

Sat-receiver markedet minder om mobil-telefon markedet. Den billigste måde at få en receiver på er ved at tegne et abonnement. De billigste receivere koster kun 1 Kr. men til gengæld er abonnementet til Anal Digital eller Viaskvat uopsigeligt i et år. Du kan kigge dig lidt omkring på http://www.netto-sat.dk/

Man kan godt nøjes med en 60 cm parabol, men jo større jo bedre. Jeg har selv en 88 cm parabol. Det med at skjule parabolen, er jeg ikke helt med på. Man kan ikke grave den ned, hvis det er det du mener. Den skal have frit udsyn til satelliterne i verdensrummet, men det er jo ligegyldigt om den er på taget, på muren eller på en pæl i haven.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes