| Forfatter |
|
Bek-ser Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 18 Marts 2005 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vilken af disse 2 er plasma skærme er bedst med hensyn til billedkvalitet til alm.tv uden HDMI.
Pioneer PDP-435FDE eller Philips 42 pf 9966
Jeg har kun set Philips live og var ikke vildt begejstret.
|
| Til top |
|
| |
Grandmuul Branchemedlem

Bruger siden: 10 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 242
|
| Sendt: 18 Marts 2005 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pioneer, no doubt :)
Bedre billed og features i mine øjne...
|
| Til top |
|
| |
Denonfanatiker Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 181
|
| Sendt: 18 Marts 2005 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bek-ser skrev:
|
Vilken af disse 2 er plasma skærme er bedst med hensyn til billedkvalitet til alm.tv uden HDMI.
Pioneer PDP-435FDE eller Philips 42 pf 9966
Jeg har kun set Philips live og var ikke vildt begejstret.
|
|
|
Pioneer, uden nogen som helst diskussion.
Philips laver nogle rigtig gode LCD skærme, men jeg ved sgu ikke rigtig hvad jeg skal sige om plasma fra dem.
|
| Til top |
|
| |
Nicolai18 Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 908
|
| Sendt: 18 Marts 2005 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
enig med de andre, men jeg syntes tilgengæld Philips tuner-del er bedre. jeg syntes pioneer'eren har generelt en meget følsom tuner som resultere i dårligt billed pga signalet skal være meget godt før pioneer kan lave et godt billed.
men hvis signalet er godt er pioneer uden tvivl det bedste, dette gælder osv med en dvd tilsluttet osv.
Nicolai __________________ Mine Film
Min Biograf
|
| Til top |
|
| |
tusse 13 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 24
|
| Sendt: 18 Marts 2005 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har haft en philips pw-9965 med pixel+ det fik jeg stjålet og lad os sige at det var jeg ikke ked af for jeg har købt et pioneer pdp-434hde og det har jeg ikke fortrudt. mvh
|
| Til top |
|
| |
Bek-ser Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 18 Marts 2005 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg snakkede tidligere idag med sælger fra Fona,og han mente helt klart at Philips 42pf9966 er bedre.
Men måske er der flere penge i at sælge Phillips frem for Pioneer hos Fona.
Er der en forhandler i København hvor de har begge stående?
|
| Til top |
|
| |
isman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 258
|
| Sendt: 18 Marts 2005 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Der er kun et svar på dit spørgsmål, og det er, du bestemmer selv hvad der er bedst. Se de forskellige produkter live, under optimale betingelser, og vælg det der passer dig bedst. Det er umuligt at få et upartisk svar på et sådan spørgsmål, selv om vi alle gerne oprigtigt vil hjælpe dig. Du skal huske på at vi har forskellige opfattelser af hvad der er godt og skidt, og i sidste ende er det jo dig der skal leve med den plasma du nu engang vælger, så må det da dreje sig om at du får det du bedst syntes om, og ikke det jeg eller andre syntes giver det bedste billede. Mvh Ib
|
| Til top |
|
| |
lars2004 Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2004
Status: Offline Indlæg: 93
|
| Sendt: 18 Marts 2005 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det virker som om folk er ret partiske herinde så du må ud og se med dine egne øjne.
Har selv været ude og se på netop et Philips og et Pioneer. Synes der var minimal forskel på billede kvaliteten på disse skærme. Så mit valg mellem disse skærme blev truffet p.g.a. af de øvrige funktioner/design de har......
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 18 Marts 2005 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har efterhånden set en del plasma skærme, deriblandt også lidt på omtalte philips, og en del på pioneer.. pioneer'en er efter min mening KLART det flotteste, både designet og det vigtigste: billedekvaliteten på skærmen.
kender ikke tuneren til phillipset, men hvis den er så god som det lader til, og hvis den larmer betydeligt mindre end pioneers (sidder en irriterende blæser i dem.. ihvertfald den de har i KT, og føj den larmer.. jensen havde ret alligevel )
måske en kombination af de to?? eller finde en anden tuner til pioneeren.. med mindre man kan leve med den lyd blæseren laver!? det er der mange der kan.. men vi er jo nogle der er sarte
|
| Til top |
|
| |
Henrikt Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 76
|
| Sendt: 19 Marts 2005 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min erfaring:
DVD gengivelse:Pioneer bedst
Analog Tv-gengivelse:Philips bedste
Kort sagt:Køb det du synes bedst om, det bliver du sikkert meste tilfreds med i længden. Men husk lige at indstille lys og kontrast på begge når du prøver dem, for begge skærme er HÅBLØST indstillet fra fabrikken __________________ MVH Henrikt
|
| Til top |
|
| |
hans123 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1050
|
| Sendt: 19 Marts 2005 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg valgte 9666 frem for pioneren pga jeg bedre kunne lide billedet på philips'en. især pixel plus 2 gør meget for billedet på philipsen ved alm tv signal via antenne / kabel.
Da det er et TV skal jeg bruge det til at se TV på og film skal ses på mit kommende lærred.
Men det er jo en smags sag.
At jeg så har haft en del problemer med TV'et er jo en anden snak. 
Mvh Hans
|
| Til top |
|
| |
tnaa Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 138
|
| Sendt: 21 Marts 2005 kl. 08:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
En lille, men til gengæld meget generende, detalje er at der på 9966'eren er en lille blå diodelampe lige under skærmen. Det første man ser når man træder ind i butikken er dette lille blå irriterende skarpe lys.. (men kan det slukkes philipsejere?)
tnaa
|
| Til top |
|
| |
hans123 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Marts 2005 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Desvære kan den ikke slukkes - men man ser den faktisk ikke når først tv er i gang, men jeg giver dig ret i at det er det første man lige ser på.
Mvh Hans
tnaa skrev:
|
En lille, men til gengæld meget generende, detalje er at der på 9966'eren er en lille blå diodelampe lige under skærmen. Det første man ser når man træder ind i butikken er dette lille blå irriterende skarpe lys.. (men kan det slukkes philipsejere?)
tnaa |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Holmes Forum Bruger

Bruger siden: 30 Oktober 2004
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 21 Marts 2005 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det med den kraftige blå diode, har Philips også fået øje på (ha - ha), så i de seneste udgaver af plamaen har de puttet en meget lyssvag diode i, der ikke generer på nogen måde. (Det er faktisk også en god måde hurtigt at konstatere på, om det 9966 man tænker på at købe, er en af de nyeste versioner - typisk produceret i år)
Mvh. John
|
| Til top |
|
| |
hans123 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Marts 2005 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du været heldig at få en af de lyssvage ?
Mvh Hans
|
| Til top |
|
| |
Henrikt Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 76
|
| Sendt: 21 Marts 2005 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dioden er ikke ændret, men det er Firmwareen.
Den gamle 1.4 - 1,xx er med stærk diodelys
Den nye 2.xx firmware har bla. nedsat styrke i den blå diode.
Hvis man ¨på et tidspunkt sender plasma på værksted (som jeg ), kan man blot bede værkstedet skifte til nyeste firmware u/b.
På de tyske forums snakkes der bla. om at nyeste firmware også gør Philipsen i stand til at vise 720p. Er dog ikke bekræftet fra Philips. __________________ MVH Henrikt
|
| Til top |
|
| |
Holmes Forum Bruger

Bruger siden: 30 Oktober 2004
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 21 Marts 2005 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja firmwaren er ændret men det er åbentbart ikke den der styrer dioden, for jeg har både haft én med og uden stærk diode - begge med firmware 2.1. Desværre er det jeg har nu, med den stærke diode. Jeg har dog løst problemet på en lidt fusket måde (nogen vil nok kalde det noget klyt ). Jeg har taget et lille stykke tape, som jeg har malet blåt med en overhead tusch. Det har jeg så sat over dioden. Resultat: En behageligt dæmpet diode og det kan ikke ses.
Jeg tror aldrig 9966 kommer til at kunne vise 720p. Henrikt, du har ret i at der bliver skrevet meget om det på de tyske forums. Her var der også én der havde spurgt Philips om det samme (det er der nu flere der har gjort), og svaret var at 9966 hardwaremæssigt ikke understøtter 720p og at software derfor ikke vil kunne ændre på det. Jeg håber selvfølgelig ikke det er rigtigt.
Mvh. John
|
| Til top |
|
| |