Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 09:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: 32" FD Trinitron (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Christianhb
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2005
Status: Offline
Sendt: 21 Marts 2005 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Hejsa Alle.

Jeg er nyoprettet bruger og har kigget forummet ledt igennem samt søgt og kan ikke umiddelbart finde det som jeg vil spørge om, jeg har dog læst den 1 år gamle diskution omkring flimren eller flakken ved 32" skærme.

Min kone og jeg skulle have et nyt fjernsyn og(for at gøre en lang histori kort) købte vi et Sony 32" Wega Trinitron(KV-32FQ85E), som udstillingsmodel for 8000,-

Umidelbart så synes jeg det var et godt køb men da vi kom hjem synes jeg at jeg kan se det der er skygger eller at fjernesynet ikke kan følge med hvis folk8eller andet) laver en hurtig bevægelse, jeg har så begyndt at undersøge nettet mere intens for at se om der kunne findes noget omkring det problem(skulle nok være gjort først).

Men når jeg søger på Sony`s hjemmeside så kan jeg ikke finde modellen, som vi har købt, jeg spurgte endda forhandleren om der var de her skygger da jeg for nogen år siden havde hørt om dem i forbindelse med 32" fjernsyn og han sagde at med det såkaldte digital motion så ville der ikke være de der skygger.

Mine spørgsmål er så er mit fjernsyn håbløs gammelt siden jeg ikke kan finde det på Sony`s hjemmeside.

og findes der nogen som helst løsning på det med skyggerne på mit fjernsyn.

Og er 8000,- for dette fjernsyn for dyrt, når det er en udstillingsmodel.

Mvh.

Christian
Til top Vis Christianhb's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Christianhb

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 21 Marts 2005 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

har været skrevet meget herinde om netop den model og kun den, og de problemer du beskriver går igen, så det må du desværre nok leve med, jeg har heldigvis ikke problemet med mit 32 FX 65 E.
Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

Christianhb
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2005 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Hmm...

Så har jeg forstået det rigtigt at 8000,- for en udstillingsmodel er for meget samt at der slet ikke er nogen løsning på mit problem andet end hvis jeg køber en anden og nyere model, f.eks. KV-32FQ86

Og at der med min model er der intet der kan gøres, hverken igennem bedre antennekabler/forstærker m.m., som jeg har set andre foreslå rundt i forummet.

Christian

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 Marts 2005 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

Christianhb skrev:

Men når jeg søger på Sony`s hjemmeside så kan jeg ikke finde modellen, som vi har købt, jeg spurgte endda forhandleren om der var de her skygger da jeg for nogen år siden havde hørt om dem i forbindelse med 32" fjernsyn og han sagde at med det såkaldte digital motion så ville der ikke være de der skygger.

Omvendt (hvis det er samme skygger vi taler om): Digital Motion (som har forskellige navne alt efter producent, men grundlæggende er nogenlunde det samme) giver flydende bevægelser, men da det sker ved at beregne sig frem til billedinformation der ikke er i billedet, vil teknologien altid "ramme forkert" i forhold til den oprindelige situation, hvilket resulterer i en digital skygge-effekt rundt om bevægelige objekter. Det sker fordi tv'et forsøger at beregne sig til ting kameraet ikke har fanget, i stedet for "bare" at vise billedet som det er. Det vil altid være et spørgsmål om personlig vurdering om det er en fordel eller ej.

Problemet er at 100 Hz tv _altid_ giver skygger - det er bare to forskellige former for skygger... Uden Digital Motion får du én slags skygger - sammen med hakkende bevægelser - mens Digital Motion fjerner hakkeriet, men til gengæld giver en anden type skygger, som nogle finder mere generende end andre.

Christianhb skrev:
Mine spørgsmål er så er mit fjernsyn håbløs gammelt siden jeg ikke kan finde det på Sony`s hjemmeside.

Den er udgået og afløst af FQ86, men jeg vil ikke direkte sige den er forældet, da de to tv rent teknisk stort set er ens - bortset fra en muligvis vigtig detalje:

Christianhb skrev:
og findes der nogen som helst løsning på det med skyggerne på mit fjernsyn.

Kun at slå Digital Motion fra, og det kan man ikke på FQ85 - det kan man på FQ 86 (der var dog vistnok noget med en opdatering der gav denne mulighed på FQ85)

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Mr.DJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 22 Marts 2005 kl. 08:51 | IP-adresse registreret  

Har du været inde og stille kontrasten ned fra 100% indstillingen(står den nemlig på som standard, ihvertfald ved "live" indstillingen, som er den normale billedindstilling)?

Sæt den ned på 50 eller lige under 50(45-50) alt efter smag og behag. Billedet skulle således også se mindre digitalt ud og du kan måske(hvis du kørte med den høje kontrast før), bedre abstrahere fra "skyggerne".

Ellers er der nok ikke meget du kan gøre, desværre...

Til top Vis Mr.DJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.DJ

Christianhb
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2005 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Mange tak for jeres hurtige svar, jeg vil prøve at gøre nogen af disse ting.

Mvh.

Christian

Christianhb
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2005 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Hvis det skulle være muligt at få dem snakket til at jeg kan få lov af returnere mit fjernsyn og købe et andet, hvad vil i så anbefale...

Christian

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 23 Marts 2005 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=12815&K W=phillips måske lidt inspiration,Panasonic laver også gode tv
Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes