Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 02:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Z3 og 1280x720? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jokkemokke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 21 Marts 2005 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Når jeg bruger min Z3 projektor med min pc, har jeg altid sat opløsningen på grafikkortet til 1280x720, da dette er størelsen på Z3'ens LCD panel, og op- eller nedskalering i projektoren derfor ikke skulle være nødvendigt. Det undre mig bare, at projektoren ikke ser ud til at genkende dette format?

Jeg har heller ikke kunnet finde formatet i tabellen over undestøttede opløsninger bag i manualen. Er det fordi 1280x720 ikke er en vesa standard, eller kan det skyldes at mit grafikkort ikke kan finde ud af at ramme den rigtige opløsning præcist nok?

Hvilken opløsning bruger I andre på jeres Z3, og kan I se om projektoren gendender formatet?
Til top Vis jokkemokke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jokkemokke Besøg jokkemokke's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 Marts 2005 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

jokkemokke skrev:
Når jeg bruger min Z3 projektor med min pc, har jeg altid sat opløsningen på grafikkortet til 1280x720, da dette er størelsen på Z3'ens LCD panel, og op- eller nedskalering i projektoren derfor ikke skulle være nødvendigt. Det undre mig bare, at projektoren ikke ser ud til at genkende dette format?

Ved hvilken refresh rate? Jeg har kørt 1280x720 ved både 50 og 60 Hz uden problemer, både via HDMI og VGA. Kører du andre refresh rates, så virker det som regel ikke - dog med en smule at give af til hver side.

jokkemokke skrev:
Jeg har heller ikke kunnet finde formatet i tabellen over undestøttede opløsninger bag i manualen. Er det fordi 1280x720 ikke er en vesa standard, eller kan det skyldes at mit grafikkort ikke kan finde ud af at ramme den rigtige opløsning præcist nok?

Prøv evt. at installere programmet Powerstrip, det giver dig mulighed for at justere diverse timing-indstillinger. Men det burde ikke være nødvendigt, jeg har ikke opfattelsen af at den er kræsen på det punkt. Bruger du DVI eller VGA?

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

jokkemokke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Sendt: 22 Marts 2005 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

Jeg har tidligere bare skiftet opløsningen fra 1152*864 som min pc skærm kører med til 1280x720 når jeg skulle bruge projektoren, uden at justerer refresh raten. Jeg plejer at kører 75 Hz til min skærm, og har også brugt dette til projektoren. Kan det tænkes at være derfor?

Jeg bruger VGA indgangen, da mit grafikkort ikke har HDMI/DVI udgang.
Til top Vis jokkemokke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jokkemokke Besøg jokkemokke's Websted

netbjarne
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 22 Marts 2005 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

Hej

Sæt refresh til 60Hz.

Sidder pj'en på en sekundær VGA port? - I så fald skal du lige huske at aktivere denne i skærm kontrol panelet.

per_zk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2004
Sendt: 22 Marts 2005 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Jeg kører 1280x720 i 60Hz via VGA udgangen på mit grafikkort. Det fungerer fint.

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 Marts 2005 kl. 00:40 | IP-adresse registreret  

jokkemokke skrev:
Jeg plejer at kører 75 Hz til min skærm, og har også brugt dette til projektoren. Kan det tænkes at være derfor?

Projektoren kan ikke fange et 75 Hz signal. Så det er meget sandsynligt at det er derfor - tjek som foreslået at det er 60 Hz.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes