Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 17:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Ophæng til Sanyo Z2 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 29 Marts 2005 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

Undskyld hvis dette har været belyst tidligere - jeg har forsøgt at finde gode råd her i forum'et, men det har stort set været frugtesløst set i relief til min situation. Hvis der findes en tilsvarende tråd, så henvis gerne dertil.

Efter at have haft min Z2 stående på et diminutivt kaffebord siden anskaffelsen i juni 2004 har jeg endelig fået klyttet den op under gipsloftet. Løsningen var tænkt billig: En hylde hængt i kæder, og så projektoren herpå. Problemet er at sådan en projektor jo helst stråler op, og lens shift er længe ikke nok til at kompensere. Resultatet er at pixels (tråd-nettet) efter kraftig keystone-manipulering snævrer ind foroven, og selv om jeg ikke umiddelbart detekterer nogen forringelse, så synes jeg det skal være i orden.

Løsningen må være at projektoren hænger på hovedet, sådan skal det åbenbart være. Og lige som jeg var ved at "rive" mig og bekoste mig et Vogels EPC 4010 ophæng finder jeg ud af at Z2 er en af de projektorer den bare ikke passer til! Næste skridt er så åbenbart SMS Lightweight Unislide til 1500 kr. Det må meget gerne være meget billigere!!!

Så kom jeg til at tænke på, inspireret af diverse DIY ophæng: Hvorfor ikke bare bolte Z2'eren til den MDF-plade som jeg allerede har hængende i kæderne? Den smule unøjagtighed der kan være kan vel sagtens justeres via lens shift og keystone-

Men så det store spørgsmål: Der er så vidt jeg ved tre huller på undersiden af Z2 til montering af bolt-skruer. Er der nogen der ved hvilke bolt-skruer der skal anvendes, hvis MDF-pladen de skal gå igennem er 12 mm? Og hvor kan de med største sandsynlighed købes - Silvan måske?

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes