| Forfatter |
|
innocent Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 04 April 2005 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ny i dette forum og vil lige sige at det er kanon side, samt at det er nogle kanon indlæg der er at finde her.
Jeg er ejer af et philips 9966 og er utrolig glad for det. Jeg er bare en smule nervøs for de farlige burn-ins. Når jeg spiller på min PS2 og på nogle af mine spil til min X-box, er der en sort kant hele vejen rundt og efter ca. en times spil er denne kant blevet rimelig tydelig når hele skærmen er sort. Den forsvinder dog rimeligt hurtigt igen, men er der nogen der kan svare mig på om det kan være skadeligt på sigt.
Samtidigt er der nogle ting på skærmen som ikke er bevægelige når man spiller, såsom radar, livsbarer osv. De er ligeledes synlige efter noget tid. Her vil jeg gerne høre om det kan resultere i burn-ins på længere sigt. Jeg stopper engang i timen og sætter den over på en kanal med lyse farver og spiller først igen når det er forsvundet. Jeg er bare nervøs for at det en eller anden dag ikke forsvinder igen. Jeg snakkede med philips om det og han sagde at der ikke var noget at være nervøs over, så længe det ikke stod på i fem seks timer ad gangen, og at det hjalp gevaldigt at jeg "viskede" de synlige afmærkninger væk med lyse billeder. Er der nogen herinde der har forstand på det og kan bekræfte at det passer, det han siger?
På forhånd tak!!!
|
| Til top |
|
| |
hans123 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1050
|
| Sendt: 04 April 2005 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes at du gør det rigtige - plasma er sarte over for stille stående billeder.
Jeg er på mit 3. 9966 alle byttet pga de fejl du skriver om. det jeg har nu er kun ca 2 uger gammel og har lidt af det du skriver.
Sådan er plasma bare.
Men ellers er 9966 et fedt TV en af de bedre efter min mening.
Mvh Hans
|
| Til top |
|
| |
Bendix Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2005
Status: Offline Indlæg: 86
|
| Sendt: 04 April 2005 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
hans123 skrev:
|
Jeg er på mit 3. 9966 alle byttet pga de
fejl du skriver om. det jeg har nu er kun ca 2 uger gammel og har
lidt af det du skriver. |
|
|
Hvor er det dog bare trist at det ikke kan laves bedre med den teknologi :(
Hvordan har du fået burnIn? Har det været logoer fra TV stationer -
eller har de efterhånden fået lavet dem så fornuftigt at de ikke skaber
problemer ???
For dem kan man jo næsten ikke undgå, med mindre man vil benytte zoom
__________________ AVR 3805 - DVD 3910 @ Evidence 470 SE, C70, Suite R8.0 - ASW2000
Sanyo PLV-Z3 + 92" Stewart FireHawk fastramme
|
| Til top |
|
| |
kaizer Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Status: Offline Indlæg: 437
|
| Sendt: 04 April 2005 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der den samme risiko med lcd-skærme?! F.eks. Phillips 37PF9986, som jeg er lidt varm på?!
|
| Til top |
|
| |
Jonny Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 137
|
| Sendt: 04 April 2005 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej der er ingen risiko på LCD
|
| Til top |
|
| |
mbm1 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 913
|
| Sendt: 04 April 2005 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
har er Philips 42PF9946 og har endnu ikke oplevet de tegn på burnin som i har oplevet. Heldigvis for det. Bruger også min skærm til PC-spil.
|
| Til top |
|
| |
kaizer Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Status: Offline Indlæg: 437
|
| Sendt: 04 April 2005 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er du sikker på der ikke er nogen risiko på lcd-skærme?! Er det ikke samme teknik der bruges til pc-skærme?! Og det er jo meget populært at køre med screensaver.
|
| Til top |
|
| |
Nikuku Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2004
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 05 April 2005 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ingen risiko ved LCD, ej heller ved TFT (LCD) En screensaver er indbygget i alle styresystemer, især til bærbare p.g.a DLP.
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 05 April 2005 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonny skrev:
| Nej der er ingen risiko på LCD |
|
|
Desværre ikke helt sandt.
LCD kan udvikle hotspots, hvor lysstyrken falder der hvor backlightpanelet bliver varmt ( hvis LCDen laver meget skygge lige der).
Min kammerats Philips LCD skærm på jobbet havde tydelig indbrænding efter nogle få uger.
Desuden har der været flere tråde her på sitet om at indbrænding på Plasma er vildt overdrevet.
|
| Til top |
|
| |
innocent Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 05 April 2005 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan da godt være at det lyder lidt ovedrevent med så mange problemer!
Nu er det heller ikke fordi jeg selv har problemer med mit. Jeg frygter bare for fremtiden. Desuden er det et af Danmarks mest solgte plasma skærme, af de "dyre" drenge, og ifølge Philips selv er det kun meget få der har haft problemer.
På et tidspunkt blev produktionen af 9966 stoppet da det var frygtet at der var problemer med dem. Men det var der ikke og så kan det jo siges at det er blevet dobbelttjekket i h.... og r..!!!!!
|
| Til top |
|
| |