Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 23:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Progressive scan og Sanyo Z3 - mysterie! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Iggypop
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 10 April 2005 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Lad det være sagt med det samme - jeg er totalt nybegynder m.h.t projektorer - og er stødt ind i et mysterium.

Jeg har en Pioneer DV-370 DVDafspiller. Den har progressive scan funktion og komponent udgang.

Jeg har forbundet DVDafspilleren til Z3'eren via komponent udgangen. På DVDafspilleren kan jeg som menu-funktion til komponent udgangen vælge "progressive" eller "interlaced".

Det mystiske er, at billedet er klart bedst ved "interlaced" - såsnart jeg vælger "progressive" på DVDafspilleren så bliver alle kanter "hakkede/pixelerede"!?

Skal jeg slå noget til på Z3'eren for at den viser det progressive signal korrekt?? Den står på auto - selvom jeg vælger f.eks. 575p eller 480p under videoopsætningen er det stadigvæk mere kantet/hakket end når DVDen står på interlaced?

- Torben Simonsen

Til top Vis Iggypop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Iggypop

Clemmensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 10 April 2005 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Din Z3 kan selv udføre progressiv scanning, så du får sandsynligvis ikke noget videre ud af at benytte progressiv scan fra dvd afspilleren. 
Til top Vis Clemmensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clemmensen

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 10 April 2005 kl. 19:03 | IP-adresse registreret