Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 23:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Progressive scan og Sanyo Z3 - mysterie! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Iggypop
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 10 April 2005 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Lad det være sagt med det samme - jeg er totalt nybegynder m.h.t projektorer - og er stødt ind i et mysterium.

Jeg har en Pioneer DV-370 DVDafspiller. Den har progressive scan funktion og komponent udgang.

Jeg har forbundet DVDafspilleren til Z3'eren via komponent udgangen. På DVDafspilleren kan jeg som menu-funktion til komponent udgangen vælge "progressive" eller "interlaced".

Det mystiske er, at billedet er klart bedst ved "interlaced" - såsnart jeg vælger "progressive" på DVDafspilleren så bliver alle kanter "hakkede/pixelerede"!?

Skal jeg slå noget til på Z3'eren for at den viser det progressive signal korrekt?? Den står på auto - selvom jeg vælger f.eks. 575p eller 480p under videoopsætningen er det stadigvæk mere kantet/hakket end når DVDen står på interlaced?

- Torben Simonsen

Til top Vis Iggypop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Iggypop

Clemmensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 10 April 2005 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Din Z3 kan selv udføre progressiv scanning, så du får sandsynligvis ikke noget videre ud af at benytte progressiv scan fra dvd afspilleren. 
Til top Vis Clemmensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clemmensen

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 10 April 2005 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

samme "problem" med min Z2er. Du skal bare lade din Z3er lave progressive scan konverteringen.

MVH WRONG

netbjarne
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 10 April 2005 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Måske er de-interlaceren i din projektor bare bedre end den i din dvd afspiller?

Iggypop
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 April 2005 kl. 08:40 | IP-adresse registreret  

Tak for hjælpen. Jeg finder gradvist ud af mere og mere. Det er afgjort Z3'eren som skal stå for den progressive konvertering. Det giver langt det bedste resultat.

En af de ting som har spillet mig et puds er også, at det da bestemt ikke er ligegyldigt hvilken "god" DVD man har på når man skal teste bedst mulige billede. Selv DVDere som jeg synes var flotte på mit TV kommer til kort på den store skærm, hvor kun de allerbedste udgivelser virkelig imponerer i detaljerne. Jeg håber dog, at jeg kan vænne mine øjne af med at spejde efter tekniske detaljer i billedet og istedet blot nyde filmene.

Jeg har søgt efter en liste over "blærerøvs sekvenser" fra film som er velegnede til at imponere med rent billedmæssigt. De fleste lister er meget focuserede på lyden. Indtil videre er Terminator 2 (extreme) og Raiders Of The Lost Ark blandt de flotteste jeg har haft på.

Til top Vis Iggypop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Iggypop

per_zk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 11 April 2005 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

Jeg har A Bug's Tale. Den står kanon flot hvilket generelt er tilfældet for CGI filmene.

Ellers har du ikke din PC tilsluttet? For så er det jo bare med at få smidt noget HD video på. Men pas på! DVD bliver aldrig det samme igen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes