| Forfatter |
|
Mirro Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 253
|
| Sendt: 11 April 2005 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har læst en del tråde herinde efterhånden og er lidt forvirret...
Hvilken type fjernsyn giver det bedste billede ?
LCD/plasma/projektor/alm tv/?
Hvis man er fuldstændig ligeglad med designet, hvor vil man så få mest ud af at lægge fx 5.000, 10.000 & 15.000 kr ?
Er ikke interesseret i specifikke fjernsyn - bare et overordnet billede
__________________ Bag enhver virkelig entuiast står en godmodig kvinde med rullende øjne
|
| Til top |
|
| |
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
| Sendt: 11 April 2005 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm - det kommer vel lidt an på, om hvor mange tommer man snakker op,
alm. tv går jo ikke op i helt så mange tommer som de andre kan, så det
er vel mere korrekt, at sammenlige alternativerne med det samme antal
tommer.
Jeg ved ikke om de fladskærme jeg kiggede på var lcd eller plasma,
(sony og philips), men i 32", synes jeg at man billed mæssigt få mere
for pengene ved et alm.32" widescreen tv.
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 12 April 2005 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mirro skrev:
Har læst en del tråde herinde efterhånden og er lidt forvirret...
Hvilken type fjernsyn giver det bedste billede ?
LCD/plasma/projektor/alm tv/?
Hvis man er fuldstændig ligeglad med designet, hvor vil man så få mest ud af at lægge fx 5.000, 10.000 & 15.000 kr ?
Er ikke interesseret i specifikke fjernsyn - bare et overordnet billede 
|
|
|
Det er umuligt at give et konkret svar på, da de forskellige teknologier har fordele og ulemper, og udsvingene inden for den enkelte teknologi er meget stor - specielt for projektorer. En projektor kan være alt fra grinagtigt ringe til suverænt bedst. En god projektor i et mørklagt rum er bedre end samtlige de øvrige teknologier, når de er bedst. Men det hjælper dig ikke hvis du vil have et tv du kan bruge i dagslys. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 12 April 2005 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uden tvivl CRT TV, hvis vi taler om Value for money.
|
| Til top |
|
| |
Mirro Forum Bruger

|
| Sendt: 13 April 2005 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tænkte mere på at alle skal have de flade fjernsyn nu...
Om der virkelig var bedre billede på
Men når man som mig har fjernsynet stående over dvd+forstærker osv er
det lige meget at fjernsynet er fladt - der skal jo stadig være plads
til dvd osv
Men konklusionen er altså:
Der er bedst billede på et CRT TV ?
Medmindre man køber noget helt fancy til en 20-30.000 kroner ?
__________________ Bag enhver virkelig entuiast står en godmodig kvinde med rullende øjne
|
| Til top |
|
| |
Graa Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 179
|
| Sendt: 13 April 2005 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som Otto skrev, kan du vel ikke komme med en konklusion. Hvilke kriterier har du til fjernsynet?? Hvor stort skal det være.
Alle teknikker har fordel og ulemper.
Jeg bruger fx. hovedsageligt min skærm sammen med min computer... Så vil jeg da bestemt ikke anbefale CRT-tv eller plasma....
Skal du kun/hovedsageligt se tv via antennesignal, har du da ret i, at du får mest for dine penge pt. hvis du køber et CRT-tv.
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 13 April 2005 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Graa skrev:
|
Som Otto skrev, kan du vel ikke komme med en konklusion. Hvilke kriterier har du til fjernsynet?? Hvor stort skal det være.
Alle teknikker har fordel og ulemper.
Jeg bruger fx. hovedsageligt min skærm sammen med min computer... Så vil jeg da bestemt ikke anbefale CRT-tv eller plasma....
Skal du kun/hovedsageligt se tv via antennesignal, har du da ret i, at du får mest for dine penge pt. hvis du køber et CRT-tv. |
|
|
Nu er det jo ikke et PC forum, så man må vel formode at der tales om TV ikke en PC Skærm
Men OK, jeg har langt bedre billede på min CRT Monitor end jeg har set på nogen Fladskærm, uanset pris.
Men min pointe var at til en given sum penge får du bedre billede ved at vælge CRT
Jeg har set fladskærme med OK billede men så taler vi også om 50.000+++ hvor du kan få et godt CRT for 10.000
|
| Til top |
|
| |
Hjelm Forum Bruger

Bruger siden: 24 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 72
|
| Sendt: 13 April 2005 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit bud ville også være CRT. Men hvis det skal være fladt, synes jeg at fra 15"-32" er det LCD, og fra 37 og op er det Plasma.
__________________ If the world didn't suck, we would all fall off...?
|
| Til top |
|
| |
hans123 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1050
|
| Sendt: 13 April 2005 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal det være stort 42++ kommer du ikke uden om plasma og lcd, crt stopper ved 36''
Så spørgsmålet kommer an på hvor stor du kikker efter
Mvh Hans
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 13 April 2005 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
hans123 skrev:
|
Skal det være stort 42++ kommer du ikke uden om plasma og lcd, crt stopper ved 36''
Så spørgsmålet kommer an på hvor stor du kikker efter
Mvh Hans
|
|
|
Loewe Aconda 93102 ZW er 40" CRT men OK det er ikke value for money
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 13 April 2005 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mirro skrev:
Men konklusionen er altså:
Der er bedst billede på et CRT TV ? |
|
|
Nej, konklusionen er at det ikke kan siges i én sætning - og iøvrigt synes jeg man skal passe på med at danne sig et indtryk ud fra én, relativt ubegrundet sætning i et forum... (også hvis den kommer fra mig). Så kan man lige så godt kaste med en terning...
Mirro skrev:
Medmindre man køber noget helt fancy til en 20-30.000 kroner ?
|
|
|
Hvis vi tager udgangspunkt i de fordele CRT har frem for LCD/Plasma - så nej, bare bedre - punktum. Der er ting som CRT'erne i 10K klassen gør bedre end noget fladskærms-tv, uanset pris. Men omvendt er der så også ting som fladskærmene gør bede end noget billedrørs-tv - eller projektor for den sags skyld. Det er 3/4 meget forskellige ting vi har med at gøre, ingen af dem er ubetinget bedre end andre. Og det er ikke bare et spørgsmål om pris - man kan ikke betale sig fra alt. Man kan f.eks. ikke betale sig fra at skulle mørklægge hvis man vil have et godt billede på en projektor. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
Mirro Forum Bruger

|
| Sendt: 13 April 2005 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay,
Der er vel ikke andet at gøre så end smutte ud forbi en seriøs forhandler og kigge lidt tv
Nu ikke fordi jeg regner med at købe nyt - ville bare gerne have
afklaret om der var tale om et modeflip eller om diverse nye typer TV
virkelig er så gode
Men rent kr ift ydelse er der mest at hente på et CRT ikke ?
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 14 April 2005 kl. 08:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
| Der er ting som CRT'erne i 10K klassen gør bedre end noget fladskærms-tv, uanset pris. Men omvendt er der så også ting som fladskærmene gør bede end noget billedrørs-tv - eller projektor for den sags skyld. |
|
|
Hej Otto, nu bliver jeg lidt nysgerrig, på hvilke områder mener du at fladskærme er bedre end CRT? (med mindre vi taler om størrelse)
|
| Til top |
|
| |
hans123 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1050
|
| Sendt: 14 April 2005 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her tænker jeg på om billedkvalitet på et 42'' eller 50'' crt ( tror ikke at det findes )
Men de kan sikker ikke vise billeder bedre end lcd/plasma
Mvh Hans
|
| Til top |
|
| |
Graa Forum Bruger

|
| Sendt: 14 April 2005 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Kyhn:
Da jeg skrev, at jeg hovedsageligt bruger min fladskærm i kombination med min computer mente jeg ikke at jeg udelukkende brugte den som monitor....
Og Ja.... det er ikke et computer-forum, men jeg går ud fra, at du synes det er i orden, at der er en undergruppe i forum der hedder: HTPC......
Jeg ser både tv-programmer live/ optagede programmer, film (lagret på HD), videokamera-optagelser, digitale fotos, e-mail/internet mv. mv. mv. via computer-indgangen på mit LCD-tv.
TIl dette brug er CRT-fjernsyn samt Plasma ikke anvendelige/ikke optimalt anvendelige. Jeg påstår, at man til denne anvendelse får den BEDSTE BILLEDKVALITET ved at bruge LCD/Projektor.
Så hvordan kan vi diskutere/besvare Mirros indlæg, når hans kriterier ikke kendes. Hvad smager bedst: pærer/kirsebær/æbler?????
Svar: Kirsebær (i en drink altså). 
|
| Til top |
|
| |
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
| Sendt: 14 April 2005 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Graa skrev:
Til Kyhn:
Da jeg skrev, at jeg hovedsageligt bruger min fladskærm i
kombination med min computer mente jeg ikke at jeg udelukkende brugte
den som monitor....
Og Ja.... det er ikke et computer-forum, men jeg går ud fra, at du
synes det er i orden, at der er en undergruppe i forum der hedder:
HTPC......
Jeg ser både tv-programmer live/ optagede programmer, film (lagret
på HD), videokamera-optagelser, digitale fotos, e-mail/internet mv. mv.
mv. via computer-indgangen på mit LCD-tv.
TIl dette brug er CRT-fjernsyn samt Plasma ikke anvendelige/ikke
optimalt anvendelige. Jeg påstår, at man til denne anvendelse får
den BEDSTE BILLEDKVALITET ved at bruge LCD/Projektor.
Så hvordan kan vi diskutere/besvare Mirros indlæg, når hans kriterier ikke kendes. Hvad smager bedst: pærer/kirsebær/æbler?????
Svar: Kirsebær (i en drink altså).  |
|
|
Og hvad er der lige galt med jordbær - vores national bær 
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 15 April 2005 kl. 08:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Graa skrev:
| Til Kyhn:
Da jeg skrev, at jeg hovedsageligt bruger min fladskærm i kombination med min computer mente jeg ikke at jeg udelukkende brugte den som monitor....
Og Ja.... det er ikke et computer-forum, men jeg går ud fra, at du synes det er i orden, at der er en undergruppe i forum der hedder: HTPC......
Jeg ser både tv-programmer live/ optagede programmer, film (lagret på HD), videokamera-optagelser, digitale fotos, e-mail/internet mv. mv. mv. via computer-indgangen på mit LCD-tv.
TIl dette brug er CRT-fjernsyn samt Plasma ikke anvendelige/ikke optimalt anvendelige. Jeg påstår, at man til denne anvendelse får den BEDSTE BILLEDKVALITET ved at bruge LCD/Projektor.
Svar: Kirsebær (i en drink altså). 
|
|
|
I mine øjne, udfra mine kriterier er CRT suverent bedst til billeder med bevægelse, denne betragtning gælder både monitors og TV.
Jeg bruger også selv HTPC til min CRT Projektor, så jeg har intet imod PC til Hifi.
Jeg syntes nu ikke det var så svært at give Mirro et svar, men jeg var nok også den eneste...
Mirro skrev:
| Hvis man er fuldstændig ligeglad med designet, hvor vil man så få mest ud af at lægge fx 5.000, 10.000 & 15.000 kr ? |
|
|
kyhn skrev:
| Uden tvivl CRT TV, hvis vi taler om Value for money. |
|
|
mener du at ovenstående er helt i skoven, jeg har ikke set et LCD TV til under 20.000 der er værd at se på
mht. frugter så er CRT nok jordbær og Fladskærme en af disse nymodens Cubo, acerola frugter som nok er gode, men med når man har fået tilstrækkeligt af dem, så er der intet som en skål jordbær romanoff
|
| Til top |
|
| |
Graa Forum Bruger

|
| Sendt: 15 April 2005 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, uden tvivl CRT-tv, hvis vi taler "Value for money", HVIS MAN DA IKKE HAR BRUG FOR ALLE DE FUNKTIONER EN COMPUTER KAN TILBYDE". Det er så mit svar.
Jeg kender ikke disse nymodens Cubo, acerola frugter, men de lyder kvalme. Det synes jeg ikke mit LCD-NAD-32" tv er. Og jeg ser OGSÅ fodbold på skærmen hver søndag. Det eneste der er skidt ved det er, at Brøndby taber...........
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 15 April 2005 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv et Panasonic 32" TAU CRT fra 99.Går og håber på et lynnedslag så jeg kan få noget fladt på væggen !Gerne m masser af tommer, så man får lidt bio fornemmelse.Har set digitalfotos projiceret på plasma- meget overbevisende! Synd,at de flade er så signalafhængige - men der kommer forhåbentlig snart noget anstændigt antennesignal??!!Ifølge det Tyske magazin VIDEO,er slippet mellem CRT og Plasma tæt på,at være udlignet.På ren billedydelse får de bedste plasma 33 point ud af 40 mulige -og de bedste CRT får 35.LCD er de knap så begejstret for,dog har en Philips sneget sig op på 30 point.Men ok, test er en ting - religion,øjne og ejerglæde er noget andet.En ting er sikkert - CRT er på vej i samme massegrav,som smalfilm,kassettebåndoptagere,vhs,pladespilleren osv.Måske kan man endda få en 25" CRT med i kontantrabat, ved køb af plasma til 20-30k ??
FORZA `de flade´
|
| Til top |
|
| |
Agent Cooper Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 622
|
| Sendt: 16 April 2005 kl. 00:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
lennon skrev:
| ...Synd,at de flade er så signalafhængige - men der kommer forhåbentlig snart noget anstændigt antennesignal??!!Ifølge det Tyske magazin VIDEO,er slippet mellem CRT og Plasma tæt på,at være udlignet.På ren billedydelse får de bedste plasma 33 point ud af 40 mulige -og de bedste CRT får 35.LCD er de knap så begejstret for,dog har en Philips sneget sig op på 30 point.Men ok, test er en ting - religion,øjne og ejerglæde er noget andet.En ting er sikkert - CRT er på vej i samme massegrav,som smalfilm,kassettebåndoptagere,vhs,pladespilleren... |
|
|
...samme 'massegrav' som plasma og til dels LCD også vil kunne findes i indenfor nogle år, eftersom OLED og SED (og andre teknologier) fladskærme er lige om hjørnet. Disse har efter prototyperne at dømme, ikke de problemer plasma og lcd har kæmpet med og vil formodentligt være mere holdbare 'tidsmæssigt'. Spørgsmålet er så hvor dyre de bliver ift. plasma og lcd når de kommer i butikkerne...
Jeg ville også satse på CRT-tv pt. eller evt. projektor hvis forholdene er til det. 
Mvh Thomas __________________ Truman: "You saw a giant?"
Cooper: "Yes."
Albert: "Any relation to the dwarf?"
|
| Til top |
|
| |