Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 03:26   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Selector (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
doctorzulu
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Januar 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 19 April 2005 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har for et par måneder siden erhvervet mig et 42" plasma (9966). Jeg har kabel tv fra TDC og overvejer derfor at anskaffe mig en selector (Sagem 60). Ideen var at forbedre billedkvaliteten og jeg havde det indtryk at det ville give en mærkbar forbedring. Men efter jeg i går talte med en ekspedient fra en TDC butik blev jeg lidt usikker...Confused

Ifølge hende havde hun ikke oplevet en billedforbedring derhjemme så hun synes ikke at jeg skulle vælge kun for at få et bedre billede!?!?!Cry

Hvilke erfaringer har I med selector? Er billedet bedre? Og er det i givet fald bedre på alle kanaler (jeg har fuldpakken) eller er det kun nogle enkelte kanaler der er bedre? Jeg ved at at DR sender ægte 16:9 via selector og det er jo fint, men hvis de andre kanaler ikke er bedre, så er det måske lidt spild af penge..

I dag synes især at det en kanal som ekesempelvis 3+ der er dårlig, hvor god er den på selector?

Kom med nogle erfaringer tak...

/Sune

 

 

 

Til top Vis doctorzulu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af doctorzulu
 
kimj
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2003
Status: Offline
Indlæg: 109
Sendt: 19 April 2005 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Kunne du ikke prøve den der hjemme, købe den med returret.

Kim J

 

Til top Vis kimj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimj
 
Harritz3257
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. gichael3257

Bruger siden: 11 Juni 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1595
Sendt: 19 April 2005 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

Køb den..

Du vil opleve STOR forbedring, både i billed og i lyd !!

KØB DEN!!

Til top Vis Harritz3257's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Harritz3257
 
doctorzulu
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Januar 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 19 April 2005 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

Er der forbedringer på alle kanaler? (Selv 3+ ? Big smile)
Til top Vis doctorzulu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af doctorzulu
 
zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1402
Sendt: 19 April 2005 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

doctorzulu skrev:
Ifølge hende havde hun ikke oplevet en billedforbedring derhjemme så hun synes ikke at jeg skulle vælge kun for at få et bedre billede!?!?!Cry

ROLF

Det siger lidt om hvorfor man ikke skal lade sig betjene af kvinder når man køber ind til sit setup...

Du kan roligt købe den. Der vil være en markant forbedring på samtlige kanaler, inklusiv 3+!

Det kan være hun skulle ha' briller og på sælgerkursus!

Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool
 
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3792
Sendt: 19 April 2005 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

doctorzulu skrev:

Hej

Jeg har for et par måneder siden erhvervet mig et 42" plasma (9966). Jeg har kabel tv fra TDC og overvejer derfor at anskaffe mig en selector (Sagem 60). Ideen var at forbedre billedkvaliteten og jeg havde det indtryk at det ville give en mærkbar forbedring. Men efter jeg i går talte med en ekspedient fra en TDC butik blev jeg lidt usikker...Confused

Ifølge hende havde hun ikke oplevet en billedforbedring derhjemme så hun synes ikke at jeg skulle vælge kun for at få et bedre billede!?!?!Cry

Hvilke erfaringer har I med selector? Er billedet bedre? Og er det i givet fald bedre på alle kanaler (jeg har fuldpakken) eller er det kun nogle enkelte kanaler der er bedre? Jeg ved at at DR sender ægte 16:9 via selector og det er jo fint, men hvis de andre kanaler ikke er bedre, så er det måske lidt spild af penge..

I dag synes især at det en kanal som ekesempelvis 3+ der er dårlig, hvor god er den på selector?

Kom med nogle erfaringer tak...

/Sune

Brug evt. døgefunktionen?

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted
 
hans123
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1050
Sendt: 19 April 2005 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har selv et 9966  og bruger en selector.

Og jeg oplever en forbedring i billedet, især på DR1 og DR2 ved 16/9 udsendelser.

Plus du får en TV guide  samt nu og næste program.

Så jeg kan kun anbefale en selector til store tv.

Men sørg for at det er sagem 60 du køber da de andre bokse ikke er stabile.

Og så er alle de problemer med antennekabler og fordeler jo løst, da den modtager digitalt på alle kanaler.

Mvh Hans

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123
 
hans123
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1050
Sendt: 19 April 2005 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

hov jeg glemte 3+

Syntes ikke at den er meget bedre på selector, det er nok bare TV3  der presser den for meget.

Men jeg ser ikke meget TV3 og + pga alle de reklamer.

Selectoren kan også fås gratis ved køb af canaldigital kort.

Mvh Hans

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123
 
Kristiankk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 August 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 280
Sendt: 21 April 2005 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

En af mine venner har fået monteret DVI udgang på hans Selector hos www.jjteknik.dk

Det dur, men da den bare kørte almindeligt ind i plasma´en lignede det noget der var løgn. Men det afhænger selvfølgelig af selectorens kvalitet i første omgang. Der er jo nogle forskellige typer.

 

Til top Vis Kristiankk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kristiankk
 
hans123
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1050
Sendt: 22 April 2005 kl. 08:20 | IP-adresse registreret  

Jeg har sendt en forspørgelse til firmaet www.jjteknik.dk

Ang pris for opgaven.

Og nu venter jeg bare på svar.

Mvh Hans

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123
 
m@dsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 December 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 718
Sendt: 22 April 2005 kl. 09:06 | IP-adresse registreret  

Kristiankk skrev:

En af mine venner har fået monteret DVI udgang på hans Selector hos www.jjteknik.dk

Det dur, men da den bare kørte almindeligt ind i plasma´en lignede det noget der var løgn. Men det afhænger selvfølgelig af selectorens kvalitet i første omgang. Der er jo nogle forskellige typer.

 

Ved du hvilken model af Selector det var han fik lavet DVI udgang på?

m@dsen 



__________________
Øvelse gør ikke kun mester, det giver også viden!
Sandheden er der ude, man skal bare lede!
Til top Vis m@dsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af m@dsen
 
blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1256
Sendt: 22 April 2005 kl. 09:17 | IP-adresse registreret  

Sikkert den lille MC60...?

__________________
Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
Til top Vis blackhawk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af blackhawk Besøg blackhawk's Websted
 
Soma
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Juli 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 185
Sendt: 22 April 2005 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

Har selector(den lille sagem). Det er det eneste der dur, jeg oplevede stor forskel i forhold til alm. antennekabel på mit 9509. Dog er fjernbetjeningen et minus synes jeg da den er ret grim. Men det er bare en bagatel og et spørgsmål om smag.

Mit råd herfra er at du skal købe.

Til top Vis Soma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Soma
 
boborg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 105
Sendt: 22 April 2005 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

doctorzulu skrev:

I dag synes især at det en kanal som ekesempelvis 3+ der er dårlig, hvor god er den på selector?

3+ er dårligt pga. Viasat. De har pakket alt for mange kanaler ned på 1 satellittransponder, så du skal ikke forvente mirakler på denne kanal. Generelt vil du med en selector få fjernet evt. analogt støj, men det digitale signal bliver ikke bedre end det udbyderne udsender, og flere har en tendens til at spare ved at pakke for mange kanaler sammen for at spare på satellitudgifterne. Resultatet bliver pixelering specielt ved bevælgelse i billedet og hvor der er meget billeddata der skal pakkes ned.

Der er også en artikel om emnet på http://www.digitalt.tv/artikler/satellit/digitalkvalitet.asp x

Til top Vis boborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af boborg
 
hans123
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1050
Sendt: 26 April 2005 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

Puhaa  DVI montering på en selector koster 2500 .-

Tror jeg venter lidt

nogen der har set og afprøvet dette ?

 

Mvh Hans

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123
 
Jules
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2004
Status: Offline
Indlæg: 176
Sendt: 26 April 2005 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

Det er skægt i siger det. Jeg har hørt at signalet er dårligere i forhold til alm. kabelTV?
Til top Vis Jules's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jules
 
zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1402
Sendt: 27 April 2005 kl. 00:16 | IP-adresse registreret  

Jules skrev:
Det er skægt i siger det. Jeg har hørt at signalet er dårligere i forhold til alm. kabelTV?

Du har sikkert snakket med den kvindelige sælger, fra TDC, som også betjente doctorzulu

Man skal kunne holde til at høre mange sjove ting, når man læser indlæg herinde

Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool
 
hans123
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1050
Sendt: 27 April 2005 kl. 06:32 | IP-adresse registreret  

Jules skrev:
Det er skægt i siger det. Jeg har hørt at signalet er dårligere i forhold til alm. kabelTV?

Du er da velkommen til at billedet på min selector   for det bliver bedre via den end kabeltv

mvh Hans

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123
 
Pusling
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 August 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 17
Sendt: 10 Maj 2005 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

Jeg har et 42" FujitsuSiemens myrica p42-1 plasma og har fornyligt pustet støvet af min gamle sagem 4210 selector (den store sorte i første aftapning) med scart sat op til RGB signal og et relativt billeigt scart kabel på 5m imellem boks og skærm er forbedringen ikke til at tage fejl af. Samtlige kanaler er belvet løftet mærkbart og selv kanal 5 og 3+ er blevet helt udholdelige at se på. Forbedringen er selvfølgelig størst på DR 1og DR " der jo sendes i ægte 16/9 format via selektor hvilket gør billedet udnytter alle pixels optimalt når man trækker billedet ud til at passe skærmen.

Mvh.

Til top Vis Pusling's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pusling
 
BladeDK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Oktober 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 28
Sendt: 10 Maj 2005 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

En sjov detalje er at når feks tv4 og norsk tv sender i 16:9, så cropper de det på kabel tv, mens at på selectoren, der viser de det rigtigt.

Det er muligt de har fået fixet det, det er et stykke tid siden jeg opdagede det.

Jeg har den gamle selector og hvor er jeg dog træt af den. Den har det med at gå i baglås og så er det eneste der hjælper at tage strømmen fra den.

Hvordan er kvalitets forskellen mellem dem gamle og den nye?
Til top Vis BladeDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BladeDK
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes