| Forfatter |
|
doctorzulu Forum Bruger


Bruger siden: 24 Januar 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 19 April 2005 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har for et par måneder siden erhvervet mig et 42" plasma (9966). Jeg har kabel tv fra TDC og overvejer derfor at anskaffe mig en selector (Sagem 60). Ideen var at forbedre billedkvaliteten og jeg havde det indtryk at det ville give en mærkbar forbedring. Men efter jeg i går talte med en ekspedient fra en TDC butik blev jeg lidt usikker...
Ifølge hende havde hun ikke oplevet en billedforbedring derhjemme så hun synes ikke at jeg skulle vælge kun for at få et bedre billede!?!?!
Hvilke erfaringer har I med selector? Er billedet bedre? Og er det i givet fald bedre på alle kanaler (jeg har fuldpakken) eller er det kun nogle enkelte kanaler der er bedre? Jeg ved at at DR sender ægte 16:9 via selector og det er jo fint, men hvis de andre kanaler ikke er bedre, så er det måske lidt spild af penge..
I dag synes især at det en kanal som ekesempelvis 3+ der er dårlig, hvor god er den på selector?
Kom med nogle erfaringer tak...
/Sune
|
| Til top |
|
| |
kimj Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003
Status: Offline Indlæg: 109
|
| Sendt: 19 April 2005 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunne du ikke prøve den der hjemme, købe den med returret.
Kim J
|
| Til top |
|
| |
Harritz3257 Forum Bruger

Tidl. gichael3257
Bruger siden: 11 Juni 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1595
|
| Sendt: 19 April 2005 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb den..
Du vil opleve STOR forbedring, både i billed og i lyd !!
KØB DEN!!
|
| Til top |
|
| |
doctorzulu Forum Bruger


Bruger siden: 24 Januar 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 19 April 2005 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der forbedringer på alle kanaler? (Selv 3+ ?  )
|
| Til top |
|
| |
zerocool Forum Bruger


Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1402
|
| Sendt: 19 April 2005 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger


Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 19 April 2005 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
doctorzulu skrev:
|
Hej
Jeg har for et par måneder siden erhvervet mig et 42" plasma (9966). Jeg har kabel tv fra TDC og overvejer derfor at anskaffe mig en selector (Sagem 60). Ideen var at forbedre billedkvaliteten og jeg havde det indtryk at det ville give en mærkbar forbedring. Men efter jeg i går talte med en ekspedient fra en TDC butik blev jeg lidt usikker...
Ifølge hende havde hun ikke oplevet en billedforbedring derhjemme så hun synes ikke at jeg skulle vælge kun for at få et bedre billede!?!?!
Hvilke erfaringer har I med selector? Er billedet bedre? Og er det i givet fald bedre på alle kanaler (jeg har fuldpakken) eller er det kun nogle enkelte kanaler der er bedre? Jeg ved at at DR sender ægte 16:9 via selector og det er jo fint, men hvis de andre kanaler ikke er bedre, så er det måske lidt spild af penge..
I dag synes især at det en kanal som ekesempelvis 3+ der er dårlig, hvor god er den på selector?
Kom med nogle erfaringer tak...
/Sune
|
|
|
Brug evt. døgefunktionen? 
|
| Til top |
|
| |
hans123 Forum Bruger


Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1050
|
| Sendt: 19 April 2005 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har selv et 9966 og bruger en selector.
Og jeg oplever en forbedring i billedet, især på DR1 og DR2 ved 16/9 udsendelser.
Plus du får en TV guide samt nu og næste program.
Så jeg kan kun anbefale en selector til store tv.
Men sørg for at det er sagem 60 du køber da de andre bokse ikke er stabile.
Og så er alle de problemer med antennekabler og fordeler jo løst, da den modtager digitalt på alle kanaler.
Mvh Hans
|
| Til top |
|
| |
hans123 Forum Bruger


Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1050
|
| Sendt: 19 April 2005 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
hov jeg glemte 3+
Syntes ikke at den er meget bedre på selector, det er nok bare TV3 der presser den for meget.
Men jeg ser ikke meget TV3 og + pga alle de reklamer.
Selectoren kan også fås gratis ved køb af canaldigital kort.
Mvh Hans
|
| Til top |
|
| |
Kristiankk Forum Bruger


Bruger siden: 19 August 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 280
|
| Sendt: 21 April 2005 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
En af mine venner har fået monteret DVI udgang på hans Selector hos www.jjteknik.dk
Det dur, men da den bare kørte almindeligt ind i plasma´en lignede det noget der var løgn. Men det afhænger selvfølgelig af selectorens kvalitet i første omgang. Der er jo nogle forskellige typer.
|
| Til top |
|
| |
hans123 Forum Bruger


Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1050
|
| Sendt: 22 April 2005 kl. 08:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har sendt en forspørgelse til firmaet www.jjteknik.dk
Ang pris for opgaven.
Og nu venter jeg bare på svar.
Mvh Hans
|
| Til top |
|
| |
m@dsen Forum Bruger


Bruger siden: 02 December 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 718
|
| Sendt: 22 April 2005 kl. 09:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kristiankk skrev:
|
En af mine venner har fået monteret DVI udgang på hans Selector hos www.jjteknik.dk
Det dur, men da den bare kørte almindeligt ind i plasma´en lignede det noget der var løgn. Men det afhænger selvfølgelig af selectorens kvalitet i første omgang. Der er jo nogle forskellige typer.
|
|
|
Ved du hvilken model af Selector det var han fik lavet DVI udgang på?
m@dsen __________________ Øvelse gør ikke kun mester, det giver også viden!
Sandheden er der ude, man skal bare lede!
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger


Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 22 April 2005 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sikkert den lille MC60...?
__________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
Soma Forum Bruger


Bruger siden: 01 Juli 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 185
|
| Sendt: 22 April 2005 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selector(den lille sagem). Det er det eneste der dur, jeg oplevede stor forskel i forhold til alm. antennekabel på mit 9509. Dog er fjernbetjeningen et minus synes jeg da den er ret grim. Men det er bare en bagatel og et spørgsmål om smag.
Mit råd herfra er at du skal købe.
|
| Til top |
|
| |
boborg Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 105
|
| Sendt: 22 April 2005 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
doctorzulu skrev:
|
I dag synes især at det en kanal som ekesempelvis 3+ der er dårlig, hvor god er den på selector? |
|
|
3+ er dårligt pga. Viasat. De har pakket alt for mange kanaler ned på 1 satellittransponder, så du skal ikke forvente mirakler på denne kanal. Generelt vil du med en selector få fjernet evt. analogt støj, men det digitale signal bliver ikke bedre end det udbyderne udsender, og flere har en tendens til at spare ved at pakke for mange kanaler sammen for at spare på satellitudgifterne. Resultatet bliver pixelering specielt ved bevælgelse i billedet og hvor der er meget billeddata der skal pakkes ned.
Der er også en artikel om emnet på http://www.digitalt.tv/artikler/satellit/digitalkvalitet.asp x
|
| Til top |
|
| |
hans123 Forum Bruger


Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1050
|
| Sendt: 26 April 2005 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Puhaa DVI montering på en selector koster 2500 .-
Tror jeg venter lidt
nogen der har set og afprøvet dette ?
Mvh Hans
|
| Til top |
|
| |
Jules Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 176
|
| Sendt: 26 April 2005 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er skægt i siger det. Jeg har hørt at signalet er dårligere i forhold til alm. kabelTV?
|
| Til top |
|
| |
zerocool Forum Bruger


Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1402
|
| Sendt: 27 April 2005 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jules skrev:
| Det er skægt i siger det. Jeg har hørt at signalet er dårligere i forhold til alm. kabelTV? |
|
|
Du har sikkert snakket med den kvindelige sælger, fra TDC, som også betjente doctorzulu
Man skal kunne holde til at høre mange sjove ting, når man læser indlæg herinde
|
| Til top |
|
| |
hans123 Forum Bruger


Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1050
|
| Sendt: 27 April 2005 kl. 06:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jules skrev:
| Det er skægt i siger det. Jeg har hørt at signalet er dårligere i forhold til alm. kabelTV? |
|
|
Du er da velkommen til at billedet på min selector for det bliver bedre via den end kabeltv
mvh Hans
|
| Til top |
|
| |
Pusling Forum Bruger


Bruger siden: 12 August 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 10 Maj 2005 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et 42" FujitsuSiemens myrica p42-1 plasma og har fornyligt pustet støvet af min gamle sagem 4210 selector (den store sorte i første aftapning) med scart sat op til RGB signal og et relativt billeigt scart kabel på 5m imellem boks og skærm er forbedringen ikke til at tage fejl af. Samtlige kanaler er belvet løftet mærkbart og selv kanal 5 og 3+ er blevet helt udholdelige at se på. Forbedringen er selvfølgelig størst på DR 1og DR " der jo sendes i ægte 16/9 format via selektor hvilket gør billedet udnytter alle pixels optimalt når man trækker billedet ud til at passe skærmen.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
BladeDK Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 10 Maj 2005 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
En sjov detalje er at når feks tv4 og norsk tv sender i 16:9, så cropper de det på kabel tv, mens at på selectoren, der viser de det rigtigt.
Det er muligt de har fået fixet det, det er et stykke tid siden jeg opdagede det.
Jeg har den gamle selector og hvor er jeg dog træt af den. Den har det med at gå i baglås og så er det eneste der hjælper at tage strømmen fra den.
Hvordan er kvalitets forskellen mellem dem gamle og den nye?
|
| Til top |
|
| |