| Forfatter |
|
Modyman Forum Bruger


Bruger siden: 19 April 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 19 April 2005 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
BinX Forum Bruger


Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 363
|
| Sendt: 19 April 2005 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
zerocool Forum Bruger


Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1402
|
| Sendt: 19 April 2005 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du prøvet at bruge søgefunktionen?
Anyways.... Hvis du vil bruge din projektor til hjemmebiobrug, så hold dig langt væk fra de to du har linket til. Det er dataprojektorer og magen til mere dedikerede dataprojektorer skal man lede længe efter!
|
| Til top |
|
| |
BinX Forum Bruger


Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 363
|
| Sendt: 19 April 2005 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Modyman Forum Bruger


Bruger siden: 19 April 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 19 April 2005 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak zero...
Ved godt de ikke er ideelle, men har fået et yderst rimeligt tilbud synes jeg selv.
Så valget stå pt. herimellem. Har haft Toshibaen i et par måneder og hat kunne leve med den, men overvejer at skifte, primært fordi Thoshibaen larmer... Men vil da lige undersøge om jeg kan se det der rainbow... __________________ Med venlig hilsen
Modyman
|
| Til top |
|
| |
Nicolai18 Forum Bruger


Bruger siden: 08 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 908
|
| Sendt: 19 April 2005 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig med Zerocool.. hold dig fra dem du linker til, det er ikke hjemmebio projektorer.. kig evt på Sanyo Z 3 (LDC) eller en infocus 4805 (DLP) det er 2 lækre projektorer. jeg har faktisk set de 2, og jeg syntes Z 3'eren overall gør det bedst tilgengæld er farverne bedre på infocus'en men der er rainbow. desværre..
Nicolai __________________ Mine Film
Min Biograf
|
| Til top |
|
| |
Modyman Forum Bruger


Bruger siden: 19 April 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 19 April 2005 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cool illustreret BinX...  men man skal godt nok sidde uroligt i stolen hvis der skal så meget til at man kan se det..hehe... Men til for eksemplerne.. __________________ Med venlig hilsen
Modyman
|
| Til top |
|
| |
zerocool Forum Bruger


Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1402
|
| Sendt: 19 April 2005 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er rigtigt, at DLP med langsomme farvehjul tit gir' regnbue effekt, men komme du op på en hastighed som 4x og derover kan de fleste ikke se det. Det er dog meget individuelt, hvor meget man lader sig påvirke af det.
LCD'er har overhovedet ikke dette problem, men disse lider dog i udpræget grade af hønseneteffekten. Hønsenet er området uden om de enkelte pixels der kan ses nærmest, som navnet antyder, som et net der dækker hele billedets flade. LCD'er lider i høj grad af dette pga. at afstande mellem de enkelte pixels er større end på DLP'er.
Hver teknik har, således sine store bagdele. Jeg vil dog altid anbefale DLP, idet de også giver en større farveægthed og dybde i billedet. Sanyo ikke midst er kendt for at farve alt i et grønligt skær.
|
| Til top |
|
| |
zerocool Forum Bruger


Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1402
|
| Sendt: 19 April 2005 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Modyman skrev:
|
Tak zero...
Ved godt de ikke er ideelle, men har fået et yderst rimeligt tilbud synes jeg selv.
Så valget stå pt. herimellem. Har haft Toshibaen i et par måneder og hat kunne leve med den, men overvejer at skifte, primært fordi Thoshibaen larmer... Men vil da lige undersøge om jeg kan se det der rainbow...
|
|
|
Hvor meget er budgettet på?
Ville da helt sikkert gå efter en PJ med lavere lysstyrke og højere kontrast.
|
| Til top |
|
| |
Modyman Forum Bruger


Bruger siden: 19 April 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 19 April 2005 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan købe dem brugt af et firma for 3000,- stk.
De har gået omkring 800 -900 timer hver. __________________ Med venlig hilsen
Modyman
|
| Til top |
|
| |
zerocool Forum Bruger


Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1402
|
| Sendt: 19 April 2005 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Modyman skrev:
|
Kan købe dem brugt af et firma for 3000,- stk.
De har gået omkring 800 -900 timer hver.
|
|
|
Okay... Min ærlige mening er dog, at ingen af de 2 er værd at spilde kr. 3.000 kr. på, hvis meningen er at de skal bruges til hjemmebio. Brug da hellere lidt flere penge på det og få noget du vil blive tilfreds med i længden.
Infocus X1, der er en fremragende PJ til formålet, kan i Tyskland købes til ca. kr. 6.000,-.
|
| Til top |
|
| |
Modyman Forum Bruger


Bruger siden: 19 April 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 19 April 2005 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok... Hvori ligger forskellen mellem den du anbefaler og disse.. og hvis du nu skulle vælge (ved godt du ik vil have dem) men alligevel.
__________________ Med venlig hilsen
Modyman
|
| Til top |
|
| |
gnOsis Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 221
|
| Sendt: 19 April 2005 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
dem du har har højt lumes som en data projektor skal bruge, da det gør
du kan vise grafer osv i et meget lyst rum... den han anbefaler har høj
contrast og lav lumes hvilket giver et bedre billede men kræver et
mørkere rum...
som en tommelfinger regel kan du bruge at contrast skla være højre end
lumes i en film projektor og om vendt i en dataprojektor...
husk en projektor kun har ca. 2000 - 3000 timer pr pære og du ca. halv vejs med dem du kigger på...
med lcd og dlp kan du også bruge den tommelfinger relg at du får den
bedste projektor ved køb af lcd, hvis du gir under 15 000 kr og der
over er dlp bedst...(ved godt nogen brokker sig nu, men com on sådan er
det jo :-)
sidste men ikke midst ville jeg heller ikke købe nogen af de projektore
til den pris.. så hellere gi' lidt mere og se på en BenQ5120, Infocus
x1 eller en sanyo z1x .. men der kommer det igen an på om man ser
regnbuer osv ..
se den i action inden du tænker på
at købe dem det er alt afgørende!!! og helst hjemme i din egen
stue/værelse under de forhold du vil bruge den under...
__________________ And I find it kind of funny, I find it kind of sad. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. -Mad world
|
| Til top |
|
| |
zerocool Forum Bruger


Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1402
|
| Sendt: 19 April 2005 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Modyman skrev:
| Ok... Hvori ligger forskellen mellem den du anbefaler og disse.. og hvis du nu skulle vælge (ved godt du ik vil have dem) men alligevel. |
|
|
X1'eren er en dedikeret hjemmebioprojektor der er lavet til levende billeder. Resultatet er blandt mange andre ting langt bedre kontrast og sortniveau.
De 2 dataprojektorer du har linket til er lavet til PowerPoint præsentationer og lignende. Producenterne har dog helt sikkert aldrig tiltænkt, at der skulle blive vist levende billeder med dem.
Det er derfor umuligt for mig at sige hvilken af de 2 der er bedst. En god tommelfingerregl er dog, at du bør gå efter en projekter med mindst den dobbelte kontrastkontrastforhold af lysstyrken (ex. Lysstyrke: 1000 lumens - Kontrastforhold: mindst 2000:1). Dine projektorer har mere end det omvendte forhold
TC har skrevet en udemærket artikel der kan være dig behjælpelig når du skal vurdere en projektor - http://www.hifi4all.dk/content/templates/artikler.asp?articl eid=357&zoneid=2.
|
| Til top |
|
| |
Modyman Forum Bruger


Bruger siden: 19 April 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 19 April 2005 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm... øv øv...
Har læst artiklen men håbede alligevel jeg kunne "nøjes med en af disse. Er ikke den store hifi-nørd (endnu) Tror bare jeg lever med den jeg har de sidste 1-2000 timer der er tilbage... Mens jeg savler over de gode bio-projektore derude.. __________________ Med venlig hilsen
Modyman
|
| Til top |
|
| |
zerocool Forum Bruger


Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1402
|
| Sendt: 19 April 2005 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
gnOsis skrev:
med lcd og dlp kan du også bruge den tommelfinger relg at du får den bedste projektor ved køb af lcd, hvis du gir under 15 000 kr og der over er dlp bedst...(ved godt nogen brokker sig nu, men com on sådan er det jo :-)
|
|
|
He He... Ja, det er jo ikke rigtigt, men vil ikke begynde at diskutere det nærmere for så kan vi være fanget foran PC'en i timer
Citér:
sidste men ikke midst ville jeg heller ikke købe nogen af de projektore til den pris.. så hellere gi' lidt mere og se på en BenQ5120, Infocus x1 eller en sanyo z1x .. men der kommer det igen an på om man ser regnbuer osv ..
|
|
|
Undre mig, at når du er så glad for LCD at du så glemte Panny AE300
Citér:
se den i action inden du tænker på at købe dem det er alt afgørende!!! og helst hjemme i din egen stue/værelse under de forhold du vil bruge den under...
|
|
|
Du har 110% ret. Vigtigt er dog at han har et bredt referencegrundlag.
|
| Til top |
|
| |
meyer Forum Bruger


Bruger siden: 28 Oktober 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 166
|
| Sendt: 19 April 2005 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg vil klart give de andre ret heller ofre de 2000-3000,- mere og køb dig en projector til film brug måske du skulle kikke efter en crt projector men hvis du ikke har plas til sådan en vil jeg andbefalde en DLP projector. med en contrast på minimum 2000/1
|
| Til top |
|
| |
zerocool Forum Bruger


Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1402
|
| Sendt: 19 April 2005 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Modyman skrev:
|
Hmmm... øv øv...
Har læst artiklen men håbede alligevel jeg kunne "nøjes med en af disse. Er ikke den store hifi-nørd (endnu) Tror bare jeg lever med den jeg har de sidste 1-2000 timer der er tilbage... Mens jeg savler over de gode bio-projektore derude..
|
|
|
Hvis du er frisk på det og har pladsen til det kan du jo også overveje en brugt CRT projektor. Med et prismærke på de ca. kr. 3.000,- kan du få en billedekvalitet som ikke engang LCD og DLP i over kr. 25.000 kr.'s klasse kan måle sig med.
Ydermer skal du jo heller ikke skifte pære på en CRT projektor
|
| Til top |
|
| |
gnOsis Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 221
|
| Sendt: 19 April 2005 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
zerocool skrev:
gnOsis skrev:
med lcd og dlp kan du også
bruge den tommelfinger relg at du får den bedste projektor ved køb af
lcd, hvis du gir under 15 000 kr og der over er dlp bedst...(ved godt
nogen brokker sig nu, men com on sådan er det jo :-)
|
|
|
He He... Ja, det er jo ikke rigtigt, men vil ikke begynde at diskutere det nærmere for så kan vi være fanget foran PC'en i timer
|
|
|
hehe det er så iorden.. lidt som at diskutere om vingummier eller lakridser smager bedst :-)
zerocool skrev:
Citér:
sidste men ikke midst ville jeg heller ikke købe nogen af
de projektore til den pris.. så hellere gi' lidt mere og se på en
BenQ5120, Infocus x1 eller en sanyo z1x .. men der kommer det igen an
på om man ser regnbuer osv ..
|
|
|
Undre mig, at når du er så glad for LCD at du så glemte Panny AE300
|
|
|
af den simple grund at jeg ikke har set det i selv :-) og at den er
steget en del i pris da den mere eller mindre er på vej af marked, det
er infocus x1 btw også.. og x1a og x2 er ikke lgie så god til film,
desvære
zerocool skrev:
Citér:
se den i action
inden du tænker på at købe dem det er alt afgørende!!! og helst hjemme
i din egen stue/værelse under de forhold du vil bruge den under...
|
|
|
Du har 110% ret. Vigtigt er dog at han har et bredt referencegrundlag. |
|
|
ja self men det får han vel efter at ha' kigget på disse projektore :-) ..
__________________ And I find it kind of funny, I find it kind of sad. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. -Mad world
|
| Til top |
|
| |
Modyman Forum Bruger


Bruger siden: 19 April 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 19 April 2005 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
haha... Der er gang i dabatten...
I skal have tak for jeres indput boys...
Må spare lidt op så... __________________ Med venlig hilsen
Modyman
|
| Til top |
|
| |