Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 12:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Philips 37pf9986 LCD skærm (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Delta
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 21 April 2005 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

Har netop investeret i en Philips 37pf9986 og har forbundet DVI indgangen til DVD'ens component udgang. Har aktiveret denne udgang på DVD'en men skærmen siger at billedformatet ikke kan findes. Kan nogen hjælpe....tak.
Til top Vis Delta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Delta

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 21 April 2005 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

Delta skrev:
Har netop investeret i en Philips 37pf9986 og har forbundet DVI indgangen til DVD'ens component udgang. Har aktiveret denne udgang på DVD'en men skærmen siger at billedformatet ikke kan findes. Kan nogen hjælpe....tak.

Er du sikker på, at man overhovedet kan sætte component til dvi-stikket? LCD-skærmen forventer vel et digitalt signal via DVI eller?

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

Delta
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 April 2005 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

Yeps. Har fra flere at dette er måden at gøre det på, men jeg gør tilsyneladende noget forkert...hmm

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 April 2005 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

Vanderlay skrev:

Delta skrev:

Er du sikker på, at man overhovedet kan sætte component til dvi-stikket? LCD-skærmen forventer vel et digitalt signal via DVI eller?

Jeg forstår det heller ikke helt - component er jo analogt og DVI digitalt - hvordan skal de kunne 'snakke sammen'?

Mvh Thomas

Til top Vis Agent Cooper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Agent Cooper Besøg Agent Cooper's Websted

Delta
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 April 2005 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

Componenten kører via en vga/dvi adapter, og det skulle mig bekendt kunne lade sig gøre. Har læst om flere der gør det, men men...noget mangler, og jeg ved ikke hvad.

Simon Ravn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2004
Sendt: 21 April 2005 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

Det kan være TV'ets firmware er for gammel. Hvis den kører 1.2 eller 1.3 firmware virker DVI indganen ikke med et analogt signal. Tænd for dit TV og tast 123654 for at se hvilken firmware du har.
Til top Vis Simon Ravn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Simon Ravn

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 April 2005 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

OK - du skal jo så være opmærksom på, at du ikke rigtigt har nogen fordel ved DVI når du ikke kører digitalt hele vejen (du får jo også kun billede igennem, ingen lyd) - måske er scart at foretrække?

Tjek også lige, om DVI indgangen understøtter component i brugsvejledningen (hvad den nu nok gør).

Tjek også at din DVD dåse er sat til at smide et componentsignal ud.

Håber det løser sig.

Mvh Thomas

Til top Vis Agent Cooper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Agent Cooper Besøg Agent Cooper's Websted

Pete
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juni 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 21 April 2005 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

Hej Delta

Jeg har selv den samme superfede skærm, også 37", med en SONY DVP-NS999ES koblet på via et DVI-i til component kabel, som jeg har bestilt hjem fra USA. Hvis softwaren i dit TV er ver. 2.0 eller derover, kan det, såfremt det indgående signal leveret fra dvd-afspilleren er i component form, vise biledet uden problemer. Men hvis du blot har en dvd afspiller uden progressiv scan, men med component udtag bagpå, så vil du efter min research ikke kunne bruge component som signalvej. TV'et accepterer kun progressive signaler via et component kabel. Så måske skal du overveje Scart RGB.

Vh
Pete

Til top Vis Pete's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pete

Simon Ravn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2004
Sendt: 21 April 2005 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

BTW jeg har lige fået et 32PF9976 - jeg går ud fra at ALLE 9976/9986 har den velkendte "kontrast buzz" fejl i større eller mindre grad? Ved ikke om jeg kan vænne mig til min. Jeg har fundet to "gode" kontraster - 70 og 80. Ved 70 er det kun den dybe tone der er der, ved 80 kun den høje. Pest eller kolera... vil jeg have det helt buzz-fri skal kontrast stå på 99 eller 100 hvilket ikke er ret pænt... Satme irriterende at Philips ikke kan lave TV'et uden det problem:/
Til top Vis Simon Ravn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Simon Ravn

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes