| Forfatter |
|
funboy Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2005
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 25 April 2005 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey..
Jeg har lige købt mig en 32" LCD fætter, og den er KNALD go, bortset
fra jeg ikke kan gennemskue hvordan jeg får lyd ud fra TV'et altså
TV-out til min forstærker.. der står i manualen at man kan, men jeg
kan sgu ikke finde det...
Nogen der kan hjælpe?
Det er en LG RZ-32LZ50 vi snakker om her :-)
|
| Til top |
|
| |
jakobskovgaard Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 217
|
| Sendt: 26 April 2005 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis der ikke er noget audio out på bagsiden, er der kun scart løsningen tilbage, altså en scart splitter der splitter lyd og billede ud i phone stik.
Husk det skal være udgangsignalet og indgangssignalet du skal bruge, der findes nogle med en omskifter på.
|
| Til top |
|
| |
Rizzo Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 26 April 2005 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis der står TV-out i manualen går jeg da ud fra, at dette udtryk dækker over, at du kan bruge et TV-out signal fra din PC. Det andet ville normalt hedde Audio out - og bør være et alm. 2x phono stik. Hvis ikke den er der, skal du have et scart out, som jakob skriver. Jeg kunne umiddelbart kun finde på nettet at dit tv havde 2x scart, hvilket formentlig er scart in. Men du må bare kigge godt efter og se hvad der er af tilslutninger... __________________ AV M3 Avantgarde
Densen B-100 mKv + B-400 Black
Samsung LE32M51
Pioneer DV668AVi
Vil mægtig gerne ha B300XS
Mit anlæg?
|
| Til top |
|
| |
funboy Forum Bruger

|
| Sendt: 26 April 2005 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
jakobskovgaard skrev:
Hvis der ikke er noget audio out på
bagsiden, er der kun scart løsningen tilbage, altså en scart splitter
der splitter lyd og billede ud i phone stik.
Husk det skal være udgangsignalet og indgangssignalet du skal
bruge, der findes nogle med en omskifter på. |
|
|
Tak skal i begge ha.. men for mig virker det ikke somom der er
noget som helst der er udgang på mit fjernsyn, men jeg tænkte på
om der er en læsning, altså en stik der kan modtage antenne
signalet, og derfra lade billed signalet gå videre i TV'et og lyden i
forstærkeren??
|
| Til top |
|
| |
jakobskovgaard Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 217
|
| Sendt: 26 April 2005 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
funboy skrev:
jakobskovgaard skrev:
|
Hvis der ikke er noget audio out på bagsiden, er der kun scart løsningen tilbage, altså en scart splitter der splitter lyd og billede ud i phone stik.
Husk det skal være udgangsignalet og indgangssignalet du skal bruge, der findes nogle med en omskifter på.
|
|
|
Tak skal i begge ha.. men for mig virker det ikke somom der er noget som helst der er udgang på mit fjernsyn, men jeg tænkte på om der er en læsning, altså en stik der kan modtage antenne signalet, og derfra lade billed signalet gå videre i TV'et og lyden i forstærkeren?? |
|
|
Næ du, det hoder altså ikke.
Fandt lige lidt tekniske data på dyret
| Varenavn |
LG RZ-32LZ50 32" LCD TV | | |
|
Tekniske data
Teknologi TFT aktiv matriks Størrelse 32" Opløsning 1366 x 768 Billedformatforhold 16:9 Billedkontrastforhold 350:1 Synsfeltsvinkel 170 grader Synsvinkel (vertikal) 170 grader Klarhed 450 cd/m2 Egenskaber Progressivscanning (liniefordobling)
Tuner/modtager Antal tunere 1 tuner(e) Modtagningssystem PAL, SECAM Stereomodtagesystem NICAM, A2 Antal kanaler 100 kanal(er)
Videoegenskaber Text TV, Ja Text TV hukommelse, Ja 10 sider NTSC Playback på PAL TV Ja Fjernbetjening
Audio Lydudgangsmodus Stereo Højttalere inkluderet 2 højttalere Udgangseffekt, 20 Watt Ekstra egenskaber Automatisk styrkeregulering
Tilslutninger 2 x SCART ( 21-PIN SCART ) 1 x DVI-digital ( 29-pin DVI ) 1 x S-videoindgang ( 4-PIN mini-DIN ) 1 x komposit videoindgang ( RCA-phono x 3 ) 1 x lydindgang ( RCA-phono x 2 ) 1 x seriel 1 x RF-indgang
Diverse Udstyr inkluderet LCD-TV stander Effekt Effektenhed Strømforsyning Strømforbrug stand-by, 3 Watt Strømforbrug ved drift 95 Watt Mål, (BxDxH) cm 86.6x21.9x57.6 cm Vægt, 22 kg
| | Ingen lydudgang, du bliver altså nødt til at bruge scart løsningen. Fungere altså også udemærket, eneste bagdel er at det koster et scartstik ind/udgang
|
| Til top |
|
| |
funboy Forum Bruger

|
| Sendt: 26 April 2005 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|